אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרלמנט האירופי: יש להגן על בריאות ופרטיות הנוסעים שעוברים במכונות השיקוף צילום מסך: gizmodo.com

הפרלמנט האירופי: יש להגן על בריאות ופרטיות הנוסעים שעוברים במכונות השיקוף

בדיון בנושא מכונות שיקוף הגוף בנמלי התעופה ביקשו חברי ועידת התחבורה של הפרלמנט האירופי לאפשר לנוסעים לסרב לעבור את הבדיקה ולא לאפשר שמירת תמונות גוף של הנוסעים

24.05.2011, 18:10 | יסמין גיל

המעבר במכונות שיקוף הגוף (body scanners) בנמלי התעופה במדינות האיחוד האירופי צריך להיות אופציונלי - כך ביקשו נציגי ועידת התחבורה של הפרלמנט האירופי מנציגי המדינות החברות בדיון שנערך היום (ג') בנושא. בהודעת הפרלמנט נמסר כי על מדינות האיחוד להתחשב בזכויות הבסיסיות של הנוסעים ולאפשר ביצוע בדיקות כאלה רק אם אין בהן סיכון לבריאות הנוסע, לפרטיו האישיים, לכבודו או לפרטיותו.

הקיץ מתכננת הנציבות האירופית להוסיף מכונות שיקוף לרשימת שיטות הבידוק המורשות, בעוד שכמה מדינות חברות: בריטניה, הולנד, גרמניה, איטליה, צרפת ופינלנד כבר בחנו מכונות כאלה במחוזותיהן. לפרלמנט האירופי תהיה זכות וטו על הטמעת שיטה זאת.

בפרלמנט מודים שמכונות שיקוף יגבירו את אבטחת התעופה, אולם הם מבקשים מהמדינות החברות להשתמש בטכנולוגיה "הכי פחות מזיקה לבריאות האדם", וכזו שמתחשבת בפרטיותו. בתוך כך, מבקשים לאסור שימוש בסורקים רדיואקטיביים.

ועידת התחבורה של הפרלמנט ציינה כי לנוסעים צריכה להינתן האפשרות לסרב לבדיקת מכונות השיקוף ולאפשר שימוש בשיטות אחרות שמבטיחות את אותה רמת יעילות: "סירוב כזה לא אמור להגביר את החשד לגבי הנוסעים", מסרו חברי הפרלמנט. עוד ציינו כי הבחירה לביצוע השיקוף צריכה להיות אקראית ולא על בסיס אפליה: "כל צורה של שרטוט פרופיל, למשל על בסיס מין, גזע, צבע, סממנים אתניים, שפה, דת או אמונה - אינה מקובלת". יתרה מכך, תשומת לב מיוחדת צריכה להינתן לרווחתן של נשים בהריון, ילדים, אנשים מבוגרים, בעלי נכויות ואנשים חולים.

כדי להבטיח את כבוד האדם, פרטיותו והאינטימיות שלו, אוסרים בוועידה להפיק תמונות גוף לאחר השיקוף. על אלה להיות מושמדות מיד לאחר שהאדם עבר את הבדיקה, ובכלל מבקשים שהטכנולוגיה כלל לא תאפשר לשמור או לאחסן מידע כזה.

עוד מבקשים שעלויות הביטחון יהיו שקופות ויכסו רק את הבדיקות הביטחוניות. על מדינות שיבקשו לנקוט בצעדים הדוקים יותר יהיה לממן בעצמן את העלויות הנוספות. מומלץ גם שבכל כרטיס טיסה תצוין עלות הביטחון.

הוועידה תומכת בעמדתה שהאיסור לנשיאת נוזלים בקבינת המטוס יגיע לסיומו ב-2013. היא מזמינה את נציגי המדינות ונמלי התעופה ליצור טכנולוגיה הולמת שתהיה זמינה עד לתאריך היעד, בצורה שלא תחליש את רמת הביטחון. חברי הוועידה אף קראו למדינות החברות להגביר את רמת הבדיקות על מטען אווירי, בעיקר כאשר זה מובל במטוסי נוסעים.

תגיות