אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוכבים על הגל: האופניים של יצרני הרכב

רוכבים על הגל: האופניים של יצרני הרכב

כמה מתאגידי הענק בעולם הרכב החלו כמפעלי אופניים. אחרים מתחילים לייצר אופניים עכשיו, כשהרכיבה הפכה אופנתית. "כלכליסט" בודק את הדגמים החדשים

25.05.2011, 11:20 | תומר הדר

פיז'ו, רובר, אופל ויצרניות רכב אחרות החלו את דרכן באופן צנוע, בייצור אופניים. מקצת יצרניות הרכב, כמו פיז'ו, שמרו בלבן פינה חמה לענף האופניים, ואילו אחרות בחרו להתמקד בייצור מכוניות בלבד, שם נמצא הכסף הגדול. אך בשנים האחרונות, עם עליית הפופולריות של ספורט הרכיבה, חלה מגמה הפוכה: יצרני רכב רבים, שלא הראו עניין בתחום הדו־גלגלי בעבר, החלו להצמיד את שמם לאופניים. "כלכליסט" סוקר את האופניים המוצעים כיום בשוק העולמי, שנושאים את חותמם ואת חותמתם של יצרני הרכב הגדולים. עדיין אי אפשר להשיג את הדגמים בישראל, אבל לא מזיק להתכונן ולחלום.

פיז'ו Ville. פיז'ו, כאמור, נמנית עם יצרניות האופניים הוותיקות בעולם, והחלה את דרכה עוד ב־1810 בצרפת. אף על פי שכיום תאגיד פיז'ו סיטרואן מתמקד במכוניות, בפיז'ו מעולם לא זנחו את תחום ייצור האופניים והקפידו על פיתוחו. בין דגמי פיז'ו העממיים נמצא ה־Ville, אופניים עירוניים בעיצוב רטרו.האופניים האלה מסתירים תחת העיצוב הכאילו עתיק שלדת אלומיניום במשקל 15 ק"ג, מערכת הילוכים של שימאנו וכמובן, כפי שמודגש בקטלוג, פעמון עשוי כרום. הדגם צפוי להגיע בקרוב לישראל. פרטים: 429 יורו.

פיז פיז'ו Ville פיז

 

שלבי קרוזר. עיניהם של חובבי מכוניות שרירים אמריקאיות מצטעפות באופן בלתי רצוני בכל פעם ששמו של קרול שלבי נשמע, ולא בכדי: נהג המירוצים הטקסני התמחה בשנות השישים בשדרוג מכוניות פורד מוסטנג. לפיכך, בפורד בחרו לחלוק לו כבוד והצמידו את שמו לגרסאות הביצועים של המוסטנג. כעת חובר שלבי ליצרנית האופניים Felt ומציג אופניים שנושאים את שמו, אך רחוקים מן התדמית המסוקסת של מכוניות שלבי. אלו אופני קרוזר בעלי שלדת אלומיניום ושלושה הילוכים בלבד, שנמצאים בתוך גליל שמותקן סביב ציר הגלגל האחורי. פרטים: 999 דולר.

שלבי קרוזר שלבי קרוזר שלבי קרוזר

 

מונטנטה מזראטי. את מכוניות הספורט והפאר של מזראטי אין צורך להציג לחובבי הרכב באירופה. בקרוב, עם שיווקן המתוכנן בקיץ הזה בישראל, גם חובבי הרכב כאן יכירו אותן. אך מלבד ייצור מכוניות ספורט ואביזרים, מעניקה מזראטי את שמה גם לסדרות מוגבלות של אופניים. בחודש שעבר חברה מזראטי ליצרנית האופניים האיטלקית מונטנטה ליצירת ה־CTF8. אלו אופני רטרו שיוצרו לכבוד חגיגות 70 שנים לניצחונה של מזראטי במירוץ אינדיאנפוליס 500 בארצות הברית, במכונית מזראטי CTF8. כיאה לאופני רטרו, ה־CTF8 לא מצוידים כלל בהילוכים אלא במהירות נסיעה אחת בלבד. פרטים: למרות הפשטות, האופניים, שיוצרו במספרים מוגבלים, עולים 3,600 יורו.

מונטנטה מזראטי מונטנטה מזראטי מונטנטה מזראטי

 

ב.מ.וו M Bike. חטיבת הביצועים של ב.מ.וו, שמצמידה את האות M לדגמי הספורט הכי בכירים של החברה, משתעשעת לעתים גם בעיסוקים אחרים, כמו ייצור אופניים. בשנה שעברה הציגה ב.מ.וו את ה־M Bike, אופניים שמיועדים, כהגדרת ב.מ.וו "לנסוע מהר מאוד עם הרוכב הנכון". האמצעים: שלדה קלת משקל, בלמי דיסק ומערכת מתלים של חברת מניטו. פרטים: המחיר באירופה קרוב למדי לזה של מכונית ב.מ.וו משומשת: 2,750 יורו.

ב.מ.וו M Bike ב.מ.וו M Bike ב.מ.וו M Bike

אאודי דואו רנובו. בין יצרניות מכוניות היוקרה, חברת אאודי ידועה בשימוש שהיא עושה באלומיניום קל משקל בדגמיה. אך דווקא כניסתה של אאודי לשוק האופניים מאופיינת בשימוש בחומר לא חדשני במיוחד: עץ. בחודש שעבר הודיעה אאודי על שיתוף פעולה עם יצרנית האופניים רנובו, שבמסגרתו תייצר החברה אופניים עשויים עץ, שנושאים "מאפיינים ממכוניות אאודי". על פי פרסומי אאודי, שלדת עץ מעניקה את הנסיעה הכי חלקה, עובדה שככל הנראה לא נגלתה ליצרני האופניים בעולם, שחדלו לייצר אופני עץ אי שם במאה ה־19. לפחות בכל הקשור בטכנולוגיה שסביב שלדת העץ לא חסכו באאודי, והתקינו תיבה בעלת שמונה מהירויות. פרטים: מחיר האופניים, 6,530 דולר, מעיד שייצורם בעבודת יד הוא תהליך מסובך במיוחד.

אאודי דואו רנובו אאודי דואו רנובו אאודי דואו רנובו

ריינג' רובר איווק קונספט. ריינג' רובר איווק הוא הלנד רובר הראשון שהחברה הבריטית מייצרת שאינו מיועד לנסיעה בשטח וחלק מגרסאותיו אינן מצוידות בהנעה כפולה. לפני כחודשיים הוא הוצג בתערוכת בז'נבה, ולצדו נחשפו אופניים תואמים, שלקוחות לנד רובר יוכלו לרכוש בעתיד. את האופניים, שנקראים בפשטות "ריינג' רובר איווק קונספט" עיצבו אנשי לנד רובר. הם מבוססים על שלדת סיבי פחמן קלת משקל שמיצרת קרבונה, המתמחה בין היתר בעיצוב רכיבים למכוניות מירוץ. בלנד רובר מדגישים שהאופניים מצוידים בתמסורת בעלת 20 מהירויות ומיסבי היגוי מיוחדים, שנועדו למנוע התנגדות רוח. לבסוף, כיאה למוצר הנושא את השם ריינג' רובר, לאופניים מושב עשוי עור. פרטים: המחיר טרם פורסם.

ריינג ריינג' רובר איווק קונספט ריינג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אופניים יכולים לחסוך למשק כ 30 מיליארד ש"ח בשנה
1. ההוצאות הישירות והעקיפות על רכב פרטי מסתכמות בישראל ב100 מיליארד ש"ח בשנה, בהערכה זהירה (הוצאות ישירות כ60 מיליארד ש"ח, על 2 מיליון רכבים, ועוד 45 מיליארד השפעות עקיפות כמו תאונות דרכים, זיהום, אובדן שטחים , ייקור הדיור ועוד) 2. ניתן להגיע לכך ש30% מהיוממים יגיעו לעבודה וללימודים באופניים (בתוך תל אביב הנתון עומד כבר היום על 15%). 3. רק צריכים שבילים (הפרדה) ושדרות אופניים (כביש משולב עם כלי רכב עם מיתון תנועה ומתן עדיפות לאופניים).
האזרח דרור , גבעתיים  |  26.05.11
1.
אופניים זה ספורט, זה כיף, זה תענוג והנאה.
צריך לרשת את כל המדינה לאורכה ולרוחבה, בשבילי אופניים. ורכבו אצילים ועמך על שכילי הארץ. ויימלאו שבילי הארץ ברוכבי אופניים לרוב. יש לארגן תחרויות ספרט לאופניים, להגביר את מודעות הרכיבה על אופניים ולא להפוך לבטטות מול המחשב והטלוויזיה.
25.05.11