אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: צניחה של 25% ברווח הנקי ברבעון ל-254 מיליון שקל צילום: גלעד קוולרצ'יק

פרטנר: צניחה של 25% ברווח הנקי ברבעון ל-254 מיליון שקל

ההכנסה החודשית למנוי סלולר ירדה ב-5% והסתכמה ב-115 שקל. הראל פיננסים: "התוצאות ממחישות את התעצמות התחרות בענף הסלולר"

25.05.2011, 09:31 | שי סלינס

פרטנר דיווחה היום (ד') על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011 והציגה עלייה בהכנסות וירידה ברווח הנקי.

הרווח הנקי ברבעון הראשון ירד ב-24.6% ועמד על 254 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 337 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול תרומתה של 012 סמייל - הרווח הנקי של החברה ירד ב-26% והסתכם ב-248 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 1.77 מיליארד שקל - עלייה של 11.6% בהשוואה לרבעון הראשון של 2010. תרומתה של 012 סמייל להכנסות פרטנר עמד על 93 מיליון שקל. ללא תרומתה של 012 סמייל העלייה בהכנסות הסתכמה ב-6.2% בהשוואה לרבעון המקביל. 

הכנסות החברה ברבעון הראשון ממכירות מכשירים הסתכמו ב-559 מיליון שקל - פי 1.5 בהשוואה לרבעון הראשון של 2010. מהחברה נמסר כי העלייה משקפת זינוק במכירות הסמארטפונים ובהכנסה הממוצעת למכשיר.

בנוסף לכך רשמה פרטנר ירידה של 18% בהכנסות משיחות ושירותי SMS ל-1.1 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.34 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו נבעה בעיקר מהפחתת דמי הקישוריות אשר נכנסה לתוקף בתחילת השנה. 

הוצאות המימון ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-59 מיליון שקל - עלייה של 58 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הראשון של 2010. עלייה זו נובעת בעיקר מהצמדה למדד המחירים לצרכן ושינויים בתנועות שערי החליפין.

ה-EBITDA ברבעון הראשון ירד ב-5.5% והסתכם ב-585 מיליון שקל, לעומת EBITDA של 619 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.

עוד עולה מהדוח כי ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ברבעון הראשון הסתכמה ב-115 שקל - ירידה של 5% בשוואה לרבעון המקביל, בעוד שמספר דקות השימוש החודשי הסתכם ב-372 דקות - עלייה של 4% ברבעון הראשון של 2010. 

יעקב גלברד מנכ"ל פרטנר אמר בסמוך לפרסום הדוחות כי "תוצאות הרבעון הראשון משקפות את ההשפעה של הפחתת דמי הקישוריות והכנסת התיקונים החדשים אשר הביאו להגברת התחרות בשוק הסלולר, ועקב כך הגדלנו את כח האדם במוקדי שירות הלקוחות שלנו ב-25%. כמו כן ברבעון זה עשתה פרטנר צעד חשוב בהפיכתה לקבוצת תקשורת כוללת עם השלמת הרכישה של 012 סמייל".

עוד עולה מהדוחות כי החברה צפויה לשלם דיבידנד ב-11 ליולי בגובה של 1.35 שקלים למנייה.

האנליסטים מאוכזבים

צחי אברהם, אנליסט התקשורת בכלל פיננסים ברוקראז' התייחס לתוצאות פרטנר ואמר כי "החברה שמה דגש על גיוס ושמירה על המנויים עוד לפני התחרות הצפויה. בצד החיובי ההשפעה היא גיוס המנויים ומכירת ציוד אבל האגרסיביות מתבטאת גם בחבילות זולות, ששחקו את הרווחיות. היינו אופטימיים מידי על פרטנר והתוצאות הן מתחת לצפי שלנו. לנוכח השינויים קשה לנו "להיאחז" באף אחד מהפרטנרים של פרטנר ככלי לחיזוי המחצית השנייה של 2011 שלא לדבר 2012 עם כניסת מירס ומרתון. נדמה לנו שגם לחברות עצמן יש אופק אפסי קדימה לנוכח התנודות המהירות ואנחנו מורידים את ההמלצה לתשואת שוק".

מהראל פיננסים מסרו כי "התוצאות שהשיגה ממחישות באופן המובהק את התעצמות התחרות וההשפעות הרגולטוריות בענף הסלולר. ההכנסות ברבעון כוללות חודש פעילות של סמייל 012 והן נתמכו על ידי מכירות שיא של מכשירי קצה על ידי פרטנר בגובה כולל של 559 מיליון שקל. הרווחיות, מנגד, נפגעה באופן משמעותי בכל השוואה ובכל פרמטר והדבר נכון גם לגבי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת. חשוב להדגיש כי תזרים המזומנים הנמוך באופן מיוחד כולל תשלום בגובה של 597 מליון שקל עבור רכישת סמייל 012. בצד החיובי החברה הגדילה את מספר המנויים בצורה אגרסיבית עם תוספת נטו של 26 אלף מנויים. זהו הישג משמעותי על רקע אחוז נטישה גבוה במיוחד של 7.3%. אנחנו חוזרים על המלצת תשואת שוק ומורידים את מחיר היעד מ-68 שקל ל-63 שקל לאור חששותינו כי התופעה של שחיקת הרווחיות והירידה ב-EBITDA ימשכו גם במהלך הרבעונים הקרובים".

תגיות