אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתקרבות לגביע: שתי חברות ישראליות בגמר תחרות טק-קראנץ' צילום: בלומברג

מתקרבות לגביע: שתי חברות ישראליות בגמר תחרות טק-קראנץ'

החברות, שיתמודדו מול ארבעה יריבות אמריקאיות, הן BillGuard שפיתחה שירות לאיתור חיובים בעייתיים ו-@Do שיצרה מנוע חיפוש לטלפונים סלולריים. מייסד BillGuard רפאל אוזן ל"כלכליסט": "השופטים אמרו שהם רוצים להירשם לשירות שלנו"

25.05.2011, 10:14 | עומר כביר

שתי חברות ישראליות עלו הלילה (ד') לשלב הגמר של תחרות הסטארט-אפים TechCrunch Disrupt, הנערכת בניו יורק.

השתיים - BillGuard ו-@Do - יתחרו בגמר נגד ארבע חברות אמריקאיות. הזוכה בתחרות, ובפרס הראשון בסך 50 אלף דולר, תוכרז בלילה שבין רביעי לחמישי. בשלב הראשון של התחרות התמודדו 30 סטארט-אפים, מהם ארבעה ישראליים. כעת ינסו שתי החברות שעלו לגמר לשחזר את ההצלחה של סולוטו, שזכתה בתחרות ב-2010.

BillGuard: "קיבלנו תגובות חבל על הזמן"

BillGuard של היזמים ירון סמיד ורפאל אוזן מפתחת שירות לאיתור חיוביים בעייתיים בחשבונות כרטיסי אשראי, המבוסס על מיקור-המון. המצגת שהעבירו המייסדים בתחרות זכתה לשבחים רבים מפי השופטים ושאר הנוכחים. בשיחה עם "כלכליסט", חלק ממתחריהם אף ניבאו להם ניצחון בתחרות.

"קיבלנו תגובות חבל על הזמן", אמר אוזן ל"כלכליסט" אתמול בלילה, לפני שפורסמה רשימת החברות שעלו לגמר. "לפנינו השופטים הרגו חברה חברה, על כל חברה הם הפילו שאלות מהותיות ושאלו 'מה אתם בכלל רוצים מהחיים שלנו?'. נערכנו למצב כזה, אבל התגובה של השופטים היתה 'אני רוצה להשתמש בזה, רוצה להירשם'. לא היו להם שאלות".

"אנחנו מאוד שמחים, ומקבלים הרבה תגובות חיוביות מהמשתמשים הראשונים. חיכינו לרגע שבו נשיק את השירות, ונראה אנשים שאומרים שהם אוהבים אותו ושהוא עוזר וחוסך להם כסף. זו בדיוק הייתה התגובה שקיבלנו בפייסבוק, בטוויטר ומאנשים שדיברנו איתם".

במצגת שערך בכנס סיפר סמיד כי הרעיון נולד מכתבה שפורסמה בטק-קראנץ' לפני שנה וחצי ועסקה במקרה של הונאת אשראי שפגעה במיליוני אנשים. "חבר שלי, שנפגע בהונאה הזו, התקשר אליי ואמר שכדאי לי לבדוק את חשבון האשראי. מתברר שמדי חודש, במשך שישה חודשים, חויבתי ב-12 דולר מבלי שידעתי. 9 מתוך 10 אנשים לא בודקים את חשבון האשראי באופן קבוע, וגם עסקים לגיטימיים מנצלים את זה. בנקים מצליחים לזהות רק שליש מההונאות, השאר תלוי בנו".

סמיד מציג את BillGuard בתחרות בניו יורק, צילום: בלומברג סמיד מציג את BillGuard בתחרות בניו יורק | צילום: בלומברג סמיד מציג את BillGuard בתחרות בניו יורק, צילום: בלומברג

"הצד החיובי הוא שאנשים מזהים ומדווחים על עשרות אלפי חיובים שגויים מדי יום, ועוד מיליונים מתלוננים על כך ברשת. מה אם אפשר היה לרתום את כל הידע הקולקטיבי הזה, אם אפשר היה לקבל הודעה בכל פעם שחיוב שמופיע בחשבון שלך סומן כבעייתי על ידי מישהו אחר?".

לדברי סמיד, כל שהמשתמש צריך לעשות כדי לזכות בהגנה הוא להזין באתר השירות של BillGuard את פרטי כרטיס האשראי שעליו הוא מעוניין להגן. האתר סורק מדי יום את פעילות האשראי, מבצע מאות בדיקות אוטומטיות ושולח אימייל אם מזוהה חיוב בעייתי. באתר עצמו ניתן לצפות בחיובים הבעייתים, לראות מדוע הם זוהו כחריגים ולצפות במידע על דרכים לביטול החיוב. בנוסף, ניתן לבחון את מדד האמינות של כל בעל עסק, להתייעץ עם משתמשים אחרים וכמובן להתריע על חיובים לא תקינים.

השירות זמין כבר היום למשתמשים בארה"ב ללא תשלום לכרטיס אחד, ותמורת 4 דולרים אפשר להוסיף כרטיסים נוספים. בעתיד יורחב השירות למשתמשים בכל העולם ויוסיף יכולות כמו ניטור חשבונות טלפונים סלולריים.

@Do: מנוע חיפוש לעידן הסמארטפונים

 

החברה הישראלית השניה שהגיעה לגמר היא @Do (מבוטא כמו דואט), שנוסדה על ידי רמי קסטרשטיין, עמי בן-דוד וג'ואי שמחון, וגייסה לאחרונה 7 מיליון דולר.

הפיתוח של החברה הינו מנוע חיפוש שנבנה במיוחד לטלפונים סלולריים, עם תפיסה שונה מזו של מנועי החיפוש המסורתיים. ביצוע חיפוש באפליקציה שפיתחה לא יביא להצגת קישורים לאתרים הקשורים אליו, אלא את האתרים ואפליקציות הרשת עצמם. אלו מוצגים בחלון המאפשר לדפדף ביניהם. בחירה של האתר המבוקש מגדילה אותו על פני כל המסך ומאפשרת לגלוש ולהשתמש בו בלי לחכות אפילו לטעינתו.

כך לדוגמה, חיפוש של הסרט "הרשת החברתית" יציג את העמוד על הסרט מתוך אתר IMDb, טריילר של הסרט ביוטיוב, את הסרט עצמו בנטפליקס ועוד. כל אחת מהתוצאות האלו אינה קישור, אלא העמוד הרלבנטי באתר עצמו.

 

שתי הישראליות יתמודדו בגמר נגד ארבע חברות נוספות: ccLoop, שירות מבוסס ענן ליצירת וניהול ניוזלטרים; Getaround, שירות המאפשר לבעלי רכב להשכיר אותו למשתמשים מקרב בקהילה של נהגים אמינים, באמצעות הסמארטפון; InvoiceASAP, אפליקציית למכשירים ניידים ליצירת וניהול חשבוניות; ו-Sonar.me, אפליקציה למכשירים ניידים שמציגה את הקשרים של המשתמש (העסקיים והחברתיים) לאנשים אחרים הנמצאים בקרבתו.

סולוטו. האם אחת הישראליות תשחזר את ההצלחה?, צילום: טק-קראנץ סולוטו. האם אחת הישראליות תשחזר את ההצלחה? | צילום: טק-קראנץ' סולוטו. האם אחת הישראליות תשחזר את ההצלחה?, צילום: טק-קראנץ

שתי חברות נוספות מהארץ השתתפו בתחרות, אך לא הגיעו לגמר: Deja, שפיתחה אפליקציית אייפד המרכזת עבור המשתמש סרטוני וידיאו מהרשתות החברתיות שלו, ושחל, שהציגה תוסף למכשירים ניידים ההופך אותם למכשיר אק"ג איכותי. גם חברת MotherKnows האמריקאית, שאחד ממייסדיה הוא הישראלי חזקי קוטשר ושמאפשרת להורים לקבל תיק רפואי דיגיטלי של ילדיהם, לא עלתה לשלב הסופי.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
אז סטארט-אפים מכוונים לתחרויות? מה הטעם? לראות למי יש גדול יותר -
הרעיונות האלה הם בכזאת רמת מיקרו שהפוטנציאל המסחרי שלהם קיים רק אם חברה ענקית רוכשת אותם ומשלבת את הרעיון שלהם בתוך המערכת שלהם, חוץ מזה הם חסרי ערך והתחרויות האלה הם מירוץ מכוניות לחנונים לראות למי יש את הדי.בי הכי גדול :) חבל המוחות הטובים הולכים לניפוח בועת ההיטק ולא לשמירה על כדור הארץ או שיפור חיי כל האנושות ולא רק משתמשי אייפון או "מגהצים" אובססיבים שרק מחפשים איפה לבזבז כסף... כשהדג האחרון בים ימות, את האייפון, הכרטיס אשראי והגוגל אי אפשר יהיה לאכול.. אבל למה לחשוב על זה כשיש בועה עגולה ונוצצת לברוח אליה...
מייק  |  25.05.11
לכל התגובות