אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטימצקי ופרטנר יציעו לסופרים חדשים הפצה דיגיטלית ומודפסת צילום: סיון פרג'

סטימצקי ופרטנר יציעו לסופרים חדשים הפצה דיגיטלית ומודפסת

תמורת 11 אלף שקל יקבל הסופר שירותי עריכה ומיקום מועדף בחנויות סטימצקי, והפצה דיגיטלית באמצעות פרטנר. הסופר יזכה ל-30% מההכנסות, ויתחייב לבלעדיות בת שנה

29.05.2011, 13:43 | גילעד נס

חברת התקשורת פרטנר ורשת חנויות הספרים סטימצקי הכריזו הבוקר (א') על מיזם המשלב הוצאה לאור מודפסת ודיגיטלית של ספרים. "החממה הספרותית" של החברות פונה לכותבים ישראלים המעוניינים להוציא לאור את יצירתם, ומציעה להם לעשות שימוש בתשתית ההוצאה לאור והשיווק המודפסת של סטימצקי ותשתית השיווק וההמרה לדיגיטל של פרטנר.

המיזם פונה ליוצרים שטרם פרסמו את יצירתם, תמורת 11,000 שקל יקבל הכותב שימסור את יצירתו לסטימצקי שירותי לקטורה, עריכה, ועיצוב כריכה מסטימצקי, מספר עותקים בודדים מודפסים, ומיקום על מדפי החנויות שלה ובאתר המכירות שלה בשטח שהוקדש למיזם, לאחר שיבצע את תהליך הדפסת הספר באמצעות הספק המועדף עליו. ההסכם בין הצדדים הגדיר שנת בלעדיות במסגרתה לא יוכל היוצר להוציא לאור את הספר במקום אחר, אך הזכויות על כתב היד ישארו בידיו.

פרטנר תספק ליוצר שירות המרה של התוכן לפורמט דיגיטלי, הצבתו בחנות הדיגיטלית של החברה, וקידום היצירה באמצעים שונים בהם החשבונית הנשלחת למנויים, אתר החברה וקידום במנועי חיפוש. בחברה פועלים כיום לפיתוח תוכנה לקריאת הספרים, שתתמוך במכשירי אפל (אייפון ואייפד) ובמכשירים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, בהם הטאבלטים של סמסונג ומוטורולה.

שיתוף פעולה בין סטימצקי ופרטנר, צילום: סיון פרג שיתוף פעולה בין סטימצקי ופרטנר | צילום: סיון פרג' שיתוף פעולה בין סטימצקי ופרטנר, צילום: סיון פרג

מחיר עותק דיגיטלי יעמוד על 12.90 שקל, ומחירו של עותק מודפס יהיה גבוה מכך, אך יקבע בהתאם לגודל הספר. את העותק הדיגיטלי יוכלו לרכוש לקוחות כל חברות הסלולר, כאשר לקוחות פרטנר ישלמו באמצעות החשבון הסלולרי, והאחרים ישלמו באמצעות כרטיס אשראי. הפרק הראשון של הספר הדיגיטלי יוצע לקוראים בחינם, והצפיה בו תתבצע באמצעות הדפדפן שבמכשיר הסלולרי ולא באפליקציה יעודית, על מנת לחסוך את העלויות המופרשות לאפל וגוגל עבור תהליך הרכישה. הסופר יקבל 30% מהכנסות המכירות של הכותרים המודפסים והדיגיטליים.

גם בסלקום פועלים ליצירת חנות ספרים דיגיטלית

פרטנר החלה לפני מספר חודשים להציע באתרה קישורים להורדת ספרי ילדים דיגיטליים למכשירי אפל ואנדרואיד, אך ניתן להורידם גם ישירות מחנויות האפליקציה של אפל וגוגל. בסטימצקי מוכרים מזה כשנתיים את הספר האלקטרוני "עברית", מיזם משותף עם חברת ניופאן וידיעות טכנולוגיות המאפשר לקרוא כותרים שהחברה מוכרת באמצעות החנות הדיגיטלית שלה. לדברי מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל, המיזם החדש משלים את מיזם ה"עברית" בכך שהוא חושף את היוצרים גם באמצעות החנויות הפיזיות, אך עדיין מאפשר לשווק את הכותרים באמצעים דיגיטליים.

לפני שבחרה במכירת "עברית", ניהלה סטימצקי מגעים בין השאר גם עם חברת פלאפון לשיווק פיתרון קריאת ספרים דיגיטלי. בסלקום ובצומת ספרים פעלו בעבר להשקת חנות ספרים דיגיטלית שהיתה אמורה לאפשר גישה לכותרים שכבר פורסמו בעבר, אולם המיזם טרם עלה לאוויר בעיקר עקב הניסיון לפתור את סוגיית זכויות היוצרים של הכותבים והמוציאים לאור. כאמור, בפרטנר וסטימצקי העדיפו להשיק מיזם הפונה לכותבים שטרם פרסמו את יצירתם, ולכן נחסך מהן הטיפול בזכויות היוצרים של יצירות שכבר פורסמו.

יצויין כי מלבד הוצאות הספרים הגדולות, בהן כנרת זמורה-ביתן דביר, עם עובד, כתר ספרים, ידיעות ספרים, ומודן, קיימות הוצאות קטנות יותר, כדוגמת חרגול, מטר, רסלינג ועוד, אליהן נוטים לפנות סופרים עם ספר הביכורים שלהם, ונראה שבסטימצקי מבקשים להציע אלטרנטיבה הכוללת הוצאה לאור מודפסת ודיגיטלית לחברות אלו. חלק מההוצאות לאור הקטנות מציעות את השירותים שתציע סטימצקי במחירים נמוכים יותר, אולם בסטימצקי מציינים כי סופרים שיפעלו דרכה יזכו למיקום מועדף ב-140 חנויות הרשת, וכאמור גם להפצה דיגיטלית באמצעות פרטנר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא לאורך זמן
הרעיון יפה, למרות שכבר קיים מזמן בארץ (יש הוצאת ספרים שתוציא לך ספר כזה אבל החידוש הוא במתן מקום על המדף בסטימצקי שזה חשוב). אולם תוך זמן קצר הכל ישתנה כשהמו"לות הדיגיטלית תאפשר לכל אחד לפרסם ספר בחינם. כבר כיום זה קיים בחו"ל והמזל של ענף המו"לות בישראל הוא שקינדל, אפל וסוני לא סופרות את השוק של קוראי העברית. ביום שזה יקרה ייפרץ הסכר.
סטיב , קופרטינו  |  30.05.11