אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פעילות המשקאות הקלים של טמפו עברה להפסד ברבעון הראשון צילום: פאביאן קלדורף

פעילות המשקאות הקלים של טמפו עברה להפסד ברבעון הראשון

מכירות טמפו משקאות הסתכמו ב-247 מיליון שקל ברבעון הראשון, צמיחה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2010

29.05.2011, 15:14 | גיל קליאן

הפצת ממותגי האלכוהול של פרנו סייעה לטמפו משקאות להציג צמיחה במכירות, למרות ירידה במכירות יקבי ברקן בגלל עיתוי חג הפסח, והיחלשות המשקאות הקלים של החברה.

מכירות טמפו משקאות הסתכמו ב-247 מיליון שקל ברבעון הראשון, צמיחה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2010.

מכירות מגזר המשקאות האלכוהוליים זינקו ב-37% ל-92.7 מיליון שקל בגל תוספת ההפצה של משקאות פרנו, כאשר מכירות יקבי ברקן נחלשו ב-13% ל-47.4 מיליון שקל בגלל עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון ב-2010. מכירות המשקאות הקלים של החברה נחלשו ב-7% לסכום של 106.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011.

כמו כן, שיעור הרווח הגולמי של החברה קטן מ-42% ברבעון הראשון של 2010 לשיעור של 40% ברבעון הראשון של 2011, והוסבר בשינוי בתמהיל המכירות. כל מגזרי הפעילות הציגו ירידה ברווח התפעולי, ומגזר המשקאות הקלים אף עבר להפסד של 3.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הירידה ברווחיות המגזרים קיצצה את הרווח התפעולי של טמפו משקאות ב-41.7% לסכום של 12.1 מיליון שקל, ואת הרווח הנקי הרבעוני ב-46.1% לסכום של 7.6 מיליון שקל.

תגיות