אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: אאודי A6 - שרים למרותה

אאודי A6 החדשה אינה דומה לשום דבר שאאודי ייצרה עד היום. תא הנוסעים מצוין, המראה כבר לא כבד, והנסיעה כל כך חלקה שאפשר אפילו לנסוע לאילת ובחזרה ללא עצירה. לידיעת שרי הממשלה, שבקרוב יהיו זכאים לקבל את הדגם החדש

29.05.2011, 22:19 | תומר הדר

אאודי A6  

מנוע: בנזין, נפח 2,995 סמ"ק, הספק מרבי 300 כ"ס, מומנט מרבי 44.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־5.5 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 12.1 ק"מ לליטר. נתוני מבחן 7.4 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: קבוצת זיהום: 11

מחיר: 527 אלף שקל

הטקס חוזר על עצמו פעם בחודש. יורדים לאילת. 400 ק"מ הלוך, 400 ק"מ חזור. לפעמים ההגה מופנה לירושלים. ירידה מהירה לים המלח, כביש מחורבן על חוף הים, כביש הערבה, אילת. לפעמים הדוושה נלחצת בכיוון ערד. קפה קצר, אחר כך ערד סדום. משם דרומה. הרבה פעמים דווקא מצפה רמון. פיתולים אכזריים, הרי אילת. המטרה לא משתנה - להגיע לכיכר בכניסה לעיר, להסתובב, לחזור למרכז. בלי לרדת לטיילת. בלי מסעדות. בלי ים. יש מי שמעדיפים לטוס לאילת. אולי הם לא אוהבים יופי. אולי הם אלרגיים לנוף. אולי סתם לא בא להם לנהוג.

 

לפעמים המכונית משעממת. יפנית משפחתית חסרת אופי. יש אנשים שהעונש הזה מגיע להם. לפעמים זו מכונית מיני עם מנוע בנפח של בקבוק שתייה, שנאבקת עם מאות הקילומטרים הלוהטים. לפעמים איטלקייה סוערת שאוהבת אותי בחזרה. תמיד בסוף מגיע לאילת וחוזר הביתה בלי חרטות. אבל לפעמים, במקרים ממש נדירים, המכונית מתחילה כאנדרדוג ומסיימת מנצחת.

הפעם הפרטנרית היא אאודי A6, מכונית השרים הבאה של מדינת ישראל. רף הציפיות נמוך. אחרי הכל, זו אאודי, חברה שעד השנים האחרונות העדיפה להתמקד בייצור מכוניות מנהלים שמעולם לא הצטיינו ביופי מיוחד, בהיסטוריה מכובדת, בהתנהגות חדה או ברמת הידור יוצאת דופן. למעשה, למכוניות אאודי תמיד היה חסר מרכיב חשוב שמסכם את כל רשימת המצרכים הנדרשים ממכונית מנהלים: זהות.

אך הפעם לכבוד השר צפויה הפתעה. אאודי A6 החדשה אינה דומה לשום דבר שאאודי ייצרה עד היום. המהפכה העיצובית של אאודי, שהחלה לפני כמה שנים והגיעה במהרה למכוניות כגון אאודי A1 ואאודי A4, פסחה עד כה על ה־A6. אולי את הטוב ביותר הם שמרו לסוף. הפנסים, קווי המותניים, בתי הגלגלים. כולם נאים, כוחניים ומשתלבים בהרמוניה. במקרים מסוימים, כמו זה של A6, מחסור בהיסטוריה הוא יתרון. כאן המעצבים לא קיבלו הוראה "לתת לה מראה מוצק ודחוס כמו מכוניות העבר". לא דרשו מהם "להיראות מכובד אך לשדר ספורטיביות מאופקת". פשוט נתנו להם לעצב מכונית מנהלים שתצליח להיראות מכובדת בלי להיראות שערורייתית, ספורטיבית בלי להיראות מסוכנת, מוצקה בלי להיראות כבדה. ויש לה עוד יתרון - בניגוד למכוניות מנהלים אחרות ממוצא גרמני, השכנים לא יצקצקו בלשון. אף אחד לא נמלט מהנתיב השמאלי כשהאאודי מגיחה מאחור. לפעמים זה יתרון.

שפע של גאדג'טים

גם בפנים מדובר במכונית חדשה. תאי הנוסעים של A6 הקודמת היו מאז ומתמיד איכותיים, אך משעממים. המושבים היו טובים אך לא תומכים. הסטריאו היה סביר, התפעול היה לקוי. A6 החדשה שונה. תא הנוסעים מצוין. יש בו שפע של גאדג'טים ומערכות, החל בסטריאו הטוב ביותר בקטגוריה וכלה במערכת בקרת מתלים אקטיבית, בקרת שיוט שמודדת את המרחק מהמכונית שמלפנים ובולמת את המכונית במקרה הצורך וגם שפע של מקום (אם כי שרים גבוהים יתקשו לשבת מאחור). קשה מאוד למצוא נקודות חובה בתאי נוסעים של מכוניות מנהלים גרמניות. אחרי הכל, מדובר במכוניות שנועדו לשרת בעלי ממון ולכן כולם טובים. ההבדל הוא בביצוע. והביצוע של אאודי הוא ללא ספק ללא רבב. בניגוד למכוניות מנהלים אחרות, במיוחד של האופוזיציה הגרמנית, תא הנוסעים של האאודי מרגיש יותר צעיר בעיצובו.

שפע של גאדג שפע של גאדג'טים ומערכות שפע של גאדג

A6 שועטת ממצפה רמון בכיוון כביש המישר. משם לעובדה ולאילת. הציפיות מתחילות נמוך. מכוניות אאודי קיבלו בעבר אפס בהתנהגות. החרטום שלהן אהב להיסחף לרוחב סיבובים, המתלים לא היו מעודנים. שנים של קיצוץ עלויות ושיתוף פלטפורמות עם פולקסווגן נתנו את אותותיהן.

A6 החדשה שונה. מדובר במכונית אשר מבוססת על פלטפורמה חדשה, ששוכנת גם תחת המרכב של A7 החדשה. יש גם מנוע ראוי. על הישבן של A6 מודבקת האות T, כמו טורבו. אך אין לה טורבו, אלא מגדש־על, התקן אשר מפיח 300 כוחות סוס במנוע בעל שש הבוכנות. כדי להגיע מהר לאילת רגע לפני הירידה ממצפה רמון מומלץ להיכנס אל מערכת ה־MMI, ממשק ההפעלה של ה־A6, לסובב את חוגת בקרת המתלים למצב "דינמי" ולעוף. מכאן ועד אילת התרחיש חוזר על עצמו מאות פעמים: בוחרים הילוך באמצעות הידיות שמאחורי ההגה, עיניים הרחק אל תוך הסיבוב, לחיצה חזקה על דוושת הגז, שביעות רצון. וחוזר חלילה. לא צריך להתאמץ, האאודי עושה הכול בלי בעיה, אך מה שמפתיע יותר היא הקלילות, תחושת היעדר המאמץ שבה האאודי המגודלת מבצעת משימה אחר משימה. היא לא צריכה להיות ספורטיבית, כי אבות אבותיה היו כאלה. היא לא צריכה להרגיש מוצקה וכבדה כי כך הוחלט לפני 50 שנה. היא פשוט עושה את מה שצריך. היא גם יודעת לשייט בצורה משכנעת, אך לפעמים חישוקי הגלגל הענקיים, בקוטר 20 אינץ', גורמים לה מעט לקפץ.

חשק להמשיך לגולן

אילת. לא נכנס לעיר. לפעמים אני מגיע סחוט, ומקלל את המהנדסים והמעצב, את השקרנים שישבו במשך שעות בסדנאות שביעות רצון ונשבעו בפני מהנדסים שהמכונית טובה וראויה לשיווק. לפעמים בא לי להיכנס לאילת, לשכור חדר במלון, אולי לטוס הביתה. שתישרף המכונית. הפעם אני מסתובב הביתה כבר בכיכר הראשונה. אולי לא אעצור בגוש דן, בגולן יש יופי של המבורגר. הפעם באאודי יצרו מוצר איכותי שעולה על חלק ניכר מההיצע של המתחרים. מדובר במכונית שמוכיחה שלפעמים היסטוריה, מורשת ומחויבות לנורמות תאגידיות הן רק מכשולים בדרך ליצירת מכונית טובה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
a6
המכונית החדשה כנראה מצויינת,עדיין לא נהגתי בה אבל המירה כאילו הדגם הקודם לא היה טוב עושה עוול לדגם הקודם שדווקא זכה לבקורות טובות ולהצלחה מסחרית יפה באירופה ואף בארה"ב. בדגם הקודם צברתי עשרות אלפי ק"מ והנעת הקוואטרו מקנה גם שם אחיזה מדהימה. מנוע ה 3 ליטר טורבו דיזל מעולה וגם הבנזין 3.2 מצויין.מערכת השמע והנדסת האנוש היו מצויינות בדגם הישן,סביר שהחדש טוב עוד יותר.
a , z  |  03.07.11
3.
הסולידיות של העיצוב הוא אחד היתרונות של אודי
להבדיל מהב.מ.וו למשל, האודי היא מכונית יוקרתית שלא מחצינה את הופעתה ובכך היתרון שלה למי שמחפש יוקרה ואיכות בלי להראות לכולם "שיש לו" מבחינה טכנולוגית כל הגרמניות מדהימות כשלכל אחת יש את היתרונות שלה על פני האחרות אבל מבחינת הופעה, האודי באמת מיועדת ל"אולד-מאני" ולא לנובורישים. כתבה מגניבה ויקח החושך את השרים שנהנים על חשבוננו.
שר פוטנציאלי  |  31.05.11
לכל התגובות