אמזון בדרך לתחום המו"לות - והוצאות הספרים הוותיקות חוששות
ענקית המסחר המקוון, השולטת בענף הספרים הדיגיטליים, כבר חתמה על חוזים ישירים עם סופרים שיוציאו את יצירותיהם ישירות לקינדל
אמזון לא נרגעת: כשבוע לאחר שנודע שמכירות הספרים הדיגיטליים של החברה עברו את מכירות ספרי הדפוס, מתגברות ההערכות שהחברה עומדת להיכנס בצורה משמעותית גם לענף ההוצאה לאור של ספרים - כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה TechFlash.
ענקית המסחר המקוון כבר חתמה על חוזים ישירים עם כמה סופרי רבי מכר, שידלגו על הוצאת הספרים המסורתית ויפרסמו את ספריהם ישירות בקינדל. לצורך כך שכרה אמזון בכיר בענף המו"לות, שאמור לפתוח בקרוב משרד בניו יורק. מוקדם יותר השנה הודיעה החברה על יצירת שתי סדרות של ספרים: אחת לספרי מתח ואחרת לרומנים. שתי הסדרות יציגו ספרים של אמנים מוכרים בתחומם. אנליסטים הגדירו את הצעדים של אמזון בכיוון כ"אגרסיביים".
ענף ההוצאה לאור בארצות הברית לבדה, מציין TechFlash, גילגל כ-14 מיליארד דולר ב-2009, ונשלט על שש חברות גדולות שמבוססות בניו יורק או בלונדון. החברות הללו צפויות להתנגד לכניסה לענף מצד אמזון, ויש להן הון רב ונסיון רב בתחום. יתר על כן, הפיכתה של אמזון למו"ל עצמאי תסבך ללא ספק את יחסיה עם המו"לים האחרים, משום שהיא תהפוך בכך למתחרה של הספקיות שלה.
גורמים בענף אמרו ל-TechFlash שצעדיה הצפויים של אמזון עוררו "חשש" בקרב המו"לים הגדולים, שמפחדים בעיקר לאבד הכנסות למתחרה הצעירה-יחסית. השיטה של אמזון, אמר הפרופסור לשיווק אלברט גרקו, תהיה לפנות לסופרים שכבר הוכיחו את עצמם ולהציע להם תנאים טובים יותר משמציעות להם החברות המבוססות.
"יש מעט מאוד גאונים בכל תחום", אמר גרקו, "וזה נכון במיוחד בעולם הספרים". יתרון נוסף של אמזון הוא שיש לה מידע מפולח ומדויק יחסית על העדפותיהם של לקוחותיה, ולקשר הישיר הזה צפויה להיות השפעה מכרעת בנוגע לבחירת הספרים שייצאו לאור.
6 תגובות לכתיבת תגובה