אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנוער דבוק למחשב? 66% מבני הנוער מעדיפים לצפות בטלוויזיה צילום: סי די בנק

הנוער דבוק למחשב? 66% מבני הנוער מעדיפים לצפות בטלוויזיה

סקר של הרשות השנייה: השימוש בצפייה נדחית גדל בגילאי 17-15, 72% מבני הנוער סבורים שהתפקיד העיקרי של הטלוויזיה הוא בידור

30.05.2011, 10:43 | שלי פריצקר

למרות הדיבורים על הנוער שדבוק למסך המחשב, 66% מבני הנוער בגילאים 15-17 מעדיף לצרוך תוכן בטלוויזיה בעוד ש-13% צורכים תוכן באינטרנט. כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. את הנתונים הציג היום מנכ"ל הרשות מנשה סמירה בכנס תקשורת שערכה הרשות באשדוד לרגל ציון 20 שנה לחוק הרשות השנייה ו-15 שנים לרדיו האזורי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בקרב 500 בני נוער.

לגבי אופן הצפייה, הסקר מצביע על כך שבני נוער צופים פחות בטלוויזיה בצורה לינארית בערוצים השונים (66% עושים זאת לעומת 87% מבוגרים) ועושים שימוש נרחב יותר מהמבוגרים בצפייה נדחית, 22% דיווחו על ההרגל הזה כאשר 11% מתוכם ציינו את ה-VOD כשימוש עיקרי.

הפיקוח בבית רופף: 78% מבני הנוער אמרו שהוריהם אינם מגבילים כלל את הצפייה בטלוויזיה והגלישה באינטרנט

נתון מעניין נוסף הוא ש-76% מבני הנוער סבורים שתוכניות טלוויזיה משפיעות על התנהגות בני נוער. 77% דיווחו שראו תוכניות הכוללות קללות והתנהגות שלילית. כ- 24% דיווחו ששמעו על ילדים שעשו דברים רעים בעקבות הטלוויזיה. לגבי תוכניות ספציפיות, 12% ציינו את ה"אח הגדול" כתוכנית שמשפיעה לרעה על בני נוער ו-8% ציינו את ה"בורר" ככזו. כשני שליש מבני הנוער מסכימים שתוכניות בעלות אופי אלים עלולות להגביר אלימות בקרב בני נוער.

לגבי תפקידה של הטלוויזיה לטעמם: 72% מבני הנוער הנשאלים סבורים שהתפקיד העיקרי של הטלוויזיה הוא בידור. בתוך כלל התפקידים (לא כתפקיד עיקרי) 33% אמרו שתפקיד הטלוויזיה להעביר מסרים חינוכיים, וכ- 18% אמרו שלהציג את המשותף לישראלים.

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הדגיש בדבריו במסגרת כנס הרשות השנייה, "הסקר מצביע על הבדלים בצריכת המדיה של בני נוער בהשוואה למבוגרים. ניכר כי מקומה של הטלוויזיה בחייהם של בני הנוער הוא משמעותי והם מודעים להשפעתה. הרשות ערה לצורך לזהות את השלכות השינויים הטכנולוגיים לצד החשיבות של העצמת הורים ועידוד צריכה ביקורתית של מדיה. יום הרשות השנייה באשדוד והמפגש הישיר והבלתי אמצעי עם בני הנוער, הם ביטוי לחשיבות שהרשות השנייה מייחסת לאתגרים אלה. נתוני הסקר יסייעו למועצת הרשות השנייה לגבש דרכי פעולה ולהרחבת השיח על השפעתם של הרדיו והטלוויזיה, וההשפעה התרבותית והחברתית המצטברת."

תגיות