אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"צוות הומור": הנשק החדש של גרופון במלחמה על לב הגולשים צילום: בלומברג

"צוות הומור": הנשק החדש של גרופון במלחמה על לב הגולשים

מעסיקה יותר מ-400 עורכים וכתבים, בהם גם קומיקאים, כדי למצוא את הדרך אל הצרכנים. העורך הראשי: "המטרה - ליצור תוכן שלא ירגיש כמו דואר זבל"

30.05.2011, 12:10 | הראל עילם

"מילים יצילו את גרופון", כך קובעת כתבה שפירסם השבוע "הניו יורק טיימס". על פי העיתון, יתרונה של גרופון, החברה שהמציאה את שיגעון אתרי ההנחות הקבוצתיות שסחף את העולם בסערה, הוא לא המודל הכלכלי או הדילים - אלא התוכן, ההומור והמילים.

ארון ויט, העורך הראשי של גרופון, סיפר לעיתון כי יותר מ-30% מכל לקוחותיה של גרופון בארה"ב הם בעלי הכנסה שנתית של 100 אלף דולר ומעלה. "הם לא צריכים קופון להנחה של 20 דולר במסעדה", ורומז לכך שהם מתחברים לגרופון בשביל לקבל משהו אחר. מה הוא אותו דבר אחר? הקול המיוחד של גרופון, שילוב של הומור, אמנות ועסקים - כתיבה עממית, ידידותית אבל אינטלקטואלית.

גרופון מעסיקה כיום יותר מ-400 עורכים וכתבים, והיא שוכרת בממוצע כעשרה כתבים נוספים מדי שבוע. בקצב הזה היא תהפוך עוד השנה לחברת התוכן הגדולה ביותר בשיקגו ותעקוף את "השיקגו טריביון", אחד העיתונים הגדולים והוותיקים בארצות הברית. כמעט כל אנשי התוכן בגרופון הם צעירים, מתחת לגיל 30, ובעלי תואר אקדמי בתחום האמנויות והכתיבה. כל מודעה עוברת דרך כתבים, קופירייטרים, עורכי תוכן, עורכים עסקיים ואף "צוות הומור" המונה מספר קומיקאים.

המטרה, מסביר ויט, היא ליצור תוכן שתוכלו לקבל מדי יום, אבל לא ירגיש כמו דואר זבל. "אנשים כבר התרגלו לפרסום שמנסה לכוון לתקוות ולפחדים שלהם, שמעליב את האינטליגנציה עם תוכן משעמם". בינתיים נראה שמדובר בהצלחה: רשימת התפוצה של גרופון מונה כיום 31 מיליון אמריקאים.

יצירתיים, אולי יצירתיים מדי

עם זאת, גרופון גם סבלה לעתים מביקורת נוקבת על התפיסה הקריאטיבית שלה. במהלך הסופר-בול האחרון, החברה שידרה כמה פרסומות שהצליחו להרגיז חלקים משמעותיים מהקהל בארצות הברית. בין היתר החברה לעגה לכיבוש טיבט בידי סין. גרופון התנצלה והאשימה את חברת הפרסום קריספין פורטר.

בשנה האחרונה התרחבה גרופון ל-46 מדינות, בהן גם ישראל, לאחר שרכשה את גרופר המקומית. במקביל המשיכה החברה לחדור לערים נוספות לארצות הברית והיא פועלת כיום ב-177 ערים, לעומת 50 ערים לפני כשנה.

מרכז גרופון נמצא בשדרות שיקגו מספר 600 - בבנין העתיק של "מונטגמרי וארד", קטלוג ההזמנות בדואר הראשון בעולם. מונטגמרי וארד שינה את כל התעשייה הקמעונאית ועולם השיווק, וגרופון רואה את עצמה כממשיכה ההיסטורית של המסורת של וארד. עם זאת, וארד פשטה את הרגל ב-1992, אחרי 120 שנות פעילות. אם גרופון תתגלה כעוד בועת אינטרנט, ניתן להניח שהיא תקרוס הרבה יותר מהר ממנה.

תגיות