אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עופר שחטר: "בעתיד יירדו מחירי השכירות בקניונים" צילום: ישראל הדרי

עופר שחטר: "בעתיד יירדו מחירי השכירות בקניונים"

מנכ"ל פרומול ניהול קניונים, בכנס עיצוב מרכזי מסחר: "מחזורי המכירות של הרשתות פר חנות לא מצדיקים את שכר הדירה הגבוה"

30.05.2011, 16:15 | אורנה יפת

"בעתיד תהיה ירידת מחירי שכירות בקניונים". כך הצהיר עופר שחטר, מנכ"ל פרומול ניהול קניונים, בפאנל מגמות עתידיות בעיצוב קניונים שנערך במסגרת כנס עיצוב מרכזי מסחר.

לדבריו, בגלל שיש יותר חנויות לכל רשת ויותר רשתות בכלל, מחזורי המכירות של הרשתות פר חנות לא מצדיקים את שכר הדירה הגבוה. בפאנל השתתפו גם פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי, יוסי צבי, מנכל קניוני ישראל ומשה רוזנבלום מנכל מליסרון, שאף אחד מהם לא הצטרף לאמירה ולא הבטיח לסוחרים שאכן ירדו השכירויות.

האם המגמה של קניונים שכונתיים מאיימת על מרכזים גדולים ומרכזיים?

עופר שחטר: "המרכזים השכונתיים לא מאיימים על הקניונים המרכזיים. הקניונים עוברים מהמילה MALL למילה ALL כמו שאמר פאקו אנדרהיל. המרכז השכונתי נותן מענה יומיומי לתושבים ובקניונים הגדולים מבקרים פעם בשבועיים ומציעים יותר אופנה. כניסת הרשתות הבינלאומיות מתחילה ליצור בידול בין הקניונים הגדולים למרכזי הקניות השכונתיים".

פאר נדיר. "ניהול קניונים זה מקצוע", צילום: אוראל כהן פאר נדיר. "ניהול קניונים זה מקצוע" | צילום: אוראל כהן פאר נדיר. "ניהול קניונים זה מקצוע", צילום: אוראל כהן

יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל, חושב כי התחרות האמיתית של הקניונים היא הקנייה הווירטואלית ולטענתו של משה רוזנבלום, בתל אביב וירושלים יש תיירים ואוכלוסיה מזדמנת ואין תכנון אורבני נכון של קניונים ומרכזים שכונתיים.

אם כולם דומים ומאמצים את אותה אסטרטגיה איך נוצר הבידול?

שחטר: "בזמן האחרון הבידול נוצר על ידי המותגים הבינלאומיים אמריקן איגל, H&M. אחרי הרבה שנים בהם גם הקניונים הקטנים של 4,000 מ"ר סבלו משגעון גדלות, כיום, כשבונים שטחי מסחר רבים, צריך לבדל אותם באמצעות הסוחרים שנכנסים אליהם. לא תהיה ברירה אלא לבדל את הבניין באמצעות דיירים חדשים ואופנה, אלא באמצעות בתי קולנוע ומוצרי תרבות".

פאר נדיר: "קניונים שפעם נחשבו לגדולים או בינוניים כיום נחשבים לקניונים קטנים. האלטרנטיבה היא הקמת קניונים גדולים אבל לא ניתן להקים אותם בכל מקום. לא ניתן להקים כיום בירושלים או תל אביב קניונים גדולים. כולם נבנים בקומות מרובות ולא על שטחים מרובים בקומה אחת או שתיים, כמו שאמור להיות".

איך בכל זאת מרגישים שוני בחווית הקנייה בין הקניונים?

פאר נדיר: "מי שיודע לנהל נכון קניונים זוכה לקבל חנויות וסוחרים טובים. ניהול קניונים זה מקצוע והוא משפיע מהותית על הצלחת הקניון".

רוזנבלום: "צריך לפגוע במה שרוצה הצרכן. אם השירותים לא יהיו טובים, הלקוח לא יגיע, גם אם החנויות שהוא מחפש נמצאות שם. החנויות ברוב הקניונים פחות או יותר אותו דבר".

יוסי צבי: "אנשים טובים מביאים עסקים טובים וזה נכון גם בקניונים. כאשר אנשים מקבלים החלטה היכן לבצע את הקניות, הפרמטר הראשון זה הקרבה הביתה ולאחר מכן חניה, נוחות, תאורה וכמובן תמהיל חנויות".

בעשר שנים האחרונות נושא חנויות העוגן מתמסמס והקניונים מוותרים על מרכיבי העוגן המוכרים. האם מיזוג של בידור וקניות זה העתיד?

פאר: "העוגנים לא חלפו מהעולם אלא התחלפו. כיום הרשתות הבינלאומיות הפכו לעוגן ורשתות שפותחות חנויות גדולות ומשולבות הם העוגנים העתידיים של הקניונים. בתי קולנוע היו אלמנט של אילוץ. היה ידוע ששעות הפעילות של בתי הקולנוע לא חופפות לשעות פעילות של הקניון אבל זה היה שכר דירה קבוע ובטוח. כיום אני לא רואה את הקשר בין קומפלקס של בתי קולנוע עם קניות. זה מתחבר עם אוכל ובילוי, אבל לא עם אופנה".

יוסי צבי: "התחרות של הקמעונאות היא הרכישה הווירטואלית. על מנת שבן אדם יבוא לקניון, חייבת להיות חווייה שיכולה להיות חוויה ייצובית או בידורית. חובה שיהיו אלמנטים חוויתיים בקניונים. לגבי קולנוע או סופרמרקט, אני לא בטוח שבאמת יש לשניהם תרומה. אינני בטוח שאדם שהולך לסרט יקנה בדרך חולצה".

לשאלה איך ייראה עתיד הקניונים בישראל, אמר יוסי צבי: "אנחנו מתקרבים לרוויה בשטחי המסחר ויקומו יותר קניונים קרובים הביתה והם יעוצבו באופן שונה ויהיו מזמינים. תהיה תחרות על איך הם נראים".

עופר שחטר: "נלך עם האייפון בקניון, נצלם את המוצר באייפון ואולי ישלחו לנו אותו אחר כך בדואר. ובעיקר תהיה ירידת מחירי השכירות בעתיד. לדעתי זה כבר קורה היום.

פאר נדיר: "בארץ אין הרבה מקום לקניונים גדולים. תהיה הרחבה של קניונים קיימים וכל שכונה שתיבנה תכלול מרכזים מסחריים מקומיים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות