אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר לצרכן יוצאת לקרב מול יבואני הבשמים צילום: אוראל כהן

המשביר לצרכן יוצאת לקרב מול יבואני הבשמים

הרשת מתכוונת למכור בשמים יוקרתיים בהנחות של 50%, ללא תיאום והסכמה של יבואני המותגים

01.06.2011, 08:48 | גיל קליאן

האם המשביר לצרכן בדרך להתנגשות חזיתית נוספת מול מותגי היוקרה בתחום הבשמים והקוסמטיקה? ל"כלכליסט" נודע כי כחלק ממכירות "המשביר שוס", שייערכו ב־1–5 ביוני, תציע הרשת הנחות של 50% על מותגי יוקרה — וזאת ללא ידיעת הספקים. המהלך החד־צדדי של רשת הקמעונאות שבשליטת רמי שביט יכול להביא לתגובה חריפה מצד הספקים, משום שהנחות בשיעור גדול פוגעות במיצוב המוצרים כיוקרתיים ויקרים.

עוד בינואר 2005 עלו טענות נגד המשביר ומבצעי המכירות שלה בתחום הבשמים. בשוק זה נחשב שביט כאיש שחיסל את רווחיות תחום הבשמים והקוסמטיקה היוקרתית ברשתות הפארם. בדרך כלל כאשר רשת קמעונאות מתכננת מבצעים, היא פונה ראשית לספקים ועורכת את המבצע בתיאום עמם. חלק מהתיאום כולל הצטיידות במלאים מצד הרשת כהכנה לגידול הצפוי במכירות עקב המבצע. בין מותגי היוקרה שיוצעו בהנחה של 50% במבצע: גרלן, לה פררי, קריטה, אליזבת ארדן וז'יבנשי.

"זוהי טעות לקשור בין מותגי יוקרה סלקטיביים לבין מחלקות הכלבו האחרות. זה נוגד את מדיניות מכירת מוצרי הקוסמטיקה וזה דבר שלא מקובל גם בעולם", אמר אתמול בכיר באחת מיבואניות מוצרי היוקרה. עם זאת, לא בטוח כי היבואניות ינקטו בצעדים נגד המשביר, היות שנראה כי היבואניות הבינו שבמצב התחרותי הקיים בשוק אין בידיהן כלים יעילים להיאבק בקמעונאים שמוכרים במחירי הפסד.

אסטרטגיית המשביר למכור יותר בכל מחיר כבר הצליחה להגדיל מאוד את השורה העליונה של החברה ברבעונים האחרונים, אף שלחברה עוד מקום רב לשיפור ברווחיות. דו"חות הרבעון הראשון של החברה שפורסמו שלשום חשפו כי ההוצאות הכבדות הכרוכות בהמשך ההתרחבות לתחומים חדשים כמו קמעונאות מזון, גרמו להפסד נקי מיוחס לבעלי המניות של 12.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי מיוחס לבעלי המניות של 10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות