אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התשתיות: זהות החומר שהשבית את נתב"ג טרם התגלתה צילום: עמית שאבי

משרד התשתיות: זהות החומר שהשבית את נתב"ג טרם התגלתה

משרד התשתיות מדגיש שחלק מהבדיקות זיהו את החומר כביו-דיזל, בעוד חלקן שללו את קיומו. כמו כן נטען שהחומר שסתם את המסננים הכיל מתכות שונות וסיבי זכוכית. החומר נשלח עתה למעבדה באנגליה

01.06.2011, 17:13 | ליאור גוטמן

"בשלב זה לא ניתן להצביע על הגורם לזיהום. לאחר זיהוי ודאי של החומר שסתם, ייערך ניסיון להתחקות אחר מקורו" - כך מסכם משרד התשתיות הלאומיות את הניסיון להתחקות אחר החומר שהסתנן בתחילת מאי למערכת הזנת הדלק בנתב"ג והשבית אותו מתנועה.

לדברי משרד התשתיות, החומר החשוד נבדק על ידי מספר גורמים, לרבות המכון הגיאולוגי, מכון האנרגיה והסביבה, אוניברסיטאות בר-אילן ותל אביב ואפילו גף דלק וכימיה של חיל האוויר, רובם ככולם לה הצליחו לזהות מהו החומר החשוד וכיצד הוא הסתנן למערכת. משרד התשתיות מדגיש שחלק מהבדיקות שנעשות זיהו את החומר כביו-דיזל, בעוד חלקן שללו את קיומו.

במקביל, חלק מהבדיקות טענו שמדובר בכל המעבדות מציינות שהחומר שסתם את המסננים הכיל מתכות שונות וסיבי זכוכית, אולם גם כאן אין תשובה חד משמעית. בלש כך, משרד התשתיות הגיש את החומרים לבחינה במעבדה זרה באנגליה, שם אולי יגלו באיזה חומר מדובר.

בתוך כך, משרד התשתיות ממליץ על שורת צעדי מנע שכוללים שינויי חקיקה שיאפשרו בדיקות מחמירות יותר בעתיד, חובת דיווח מיידי לרשויות, בחינה מקיפה של משטר תחזוקת מכלי הדלק (זאת מבלי לקבוע שהייתה בעיה בתחום זה). יצוין שחלק מהנוסעים לא חיכו לתוצאות הדו"ח וחלקם הגישו בקשות לתביעות ייצוגיות כנגד משרד התחבורה וחברת פז.

תגיות