אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי הרכבת מבקשים לחדש את העיצומים צילום: אוראל כהן

עובדי הרכבת מבקשים לחדש את העיצומים

העובדים טוענים כי קיים מבוי סתום עם ההנהלה על השינויים המבניים הנדרשים על ידי משרד התחבורה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: אם בית הדין יתיר, נפעל בעיצומים החל מנסיעה איטית ועד להשבתה מלאה

02.06.2011, 09:31 | מיקי פלד

עובדי הרכבת לא מתכוונים לחכות עד לסוף מועד המו"מ עם ההנהלה ב-1 ביולי ומעוניינים לחדש העיצומים. אמש פנו העובדים לבית הדין לעבודה בבקשה להתיר להם לחדש את העיצומים בטענה כי ההנהלה החלה לנקוט בצעדים חד צדדיים כגון צמצום תקציבי הרווחה המיועדים לעובדים וישנו מבוי סתום במו"מ עם ההנהלה על השינויים המבניים הנדרשים על ידי משרד התחבורה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות לגלי צה"ל: אם בית הדין יתיר, נפעל בעיצומים החל מנסיעה איטית ועד להשבתה מלאה.

עובדי הרכבת משביתים כבר יומיים את ביה"ס להדרכה. מנגד, הנהלת הרכבת הודיעה לעובדים כי היא עוד לא ערוכה לדבר על נושא הבטיחות ברכבת.

במהלך חודש מאי הגיעו ההנהלה וההסתדרות להסכמהבנוגע התחלת משא-ומתן על הסכם קיבוצי חדש, בו ההסתדרות תדרוש להגדיל את שכר העובדים בכ-7%, בדומה לגידול השכר לכלל עובדי המגזר הציבורי.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "טענות הוועד תמוהות ומנותקות מהמציאות, במיוחד לאור העובדה שמזה יומיים פועלת יו"ר הוועד להשבתת בית הספר למקצועות הרכבת. בשונה מהשמצות שמפיצה יו"ר הוועד, הנהלת רכבת ישראל לא פגעה בזכויות הרווחה של העובדים, אלא ביצעה מהלך של קיצוץ רוחבי וזאת בשל גירעון תקציבי של 30 מיליון שקל כבר ברבעון הראשון של 2011. עיקרו של הגירעון נובע בירידה מהכנסות החברה וזאת גם בשל עיצומי העובדים בחטיבת המטענים והנוסעים, אשר גרמו לעזיבת לקוחות הרכבת. כל זאת נעשה על מנת למנוע מציאות של פיטורי עובדים. כמו כן, לא תהיה כל פגיעה בפעילות החברה בכל הנוגע לביטחון, בטיחות, אחזקת המסילה והציוד הנייד, אשר הינם בעדיפות עליונה. צר לנו כי הוועד ממשיך לעסוק בפעילויות המכוונות לפגיעה בבטיחות ובשירות של הרכבת, במקום לכבד את בית המשפט ולמצות את תהליך ההידברות עד תום".

ליאור גוטמן השתתף בהכנת הידיעה

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לסגור לפטר ולהפעיל מחדש
רכבת ישראל היא אחד הביזיונות הגדולים במדינה הזו הסיאוב, השחיתות חוסר היעילות והעצלנות של עובדיה: מהמנכ"ל דרך יו"ר הועד החצופה ועד אחרון העובדים - הגיעו לרמות שלא ייאמנו כאשר גוף כל כך גדול ומשמעותי מגיע לרמת ריקבון כל כך גבוהה אין ברירה אלא לפרק אותו ולהתחיל מחדש. לא יכול להיות שהמדינה תמשיך לשפוך מיליארדים כל שנה על הרכבת ותקבל בחזקה השתנה לפנים צריך לסגור את הרכבת, לפטר את כל העובדים ולהתחיל מחדש: גיוס מחדש של עובדים, רכש חדש באחריות מינהל רכש המדינה והפעלה על בסיס סיוע וייעוץ של גופים זרים בעלי ניסיון בהפעלת מערכות רכבת בעולם. בלי ועד ועל בסיס חוזים אישיים בלבד בתור לקוח של הרכבת אני מוכן ורבים - כך אני מאמין- יסיכמו איתי, להשבתה של חצי שנה. כדאי לספוג את זה בידיעה שדברים הולכים באמת להשתנות ברקבת הרקובה
לקוח ממורמר  |  02.06.11
לכל התגובות