צילום: Shutterstock
אתרי המכרזים באינטרנט ניצחו בביהמ"ש: "לא הוכח שהיו משתתפים פיקטיביים"
המחוזי בת"א דחה תביעה ייצוגית מ-2007 כנגד 6 אתרי מכירות ועוד 64 ספקי מוצרים, בה נטען להתערבות שיטתית ובלתי הוגנת במכירות
02.06.2011, 09:36 | מארק שון
בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ד') תביעה ייצוגית גדולה שהוגשה כנגד 70 גופים הקשורים לאתרי מכירות פומביות באינטרנט. התביעה הוגשה נגד שישה אתרי מכירות ועוד 64 ספקי מוצרים, בטענה שבכל האתרים קיימת התערבות שיטתית ובלתי הוגנת במכירות, המתבטאת בשימוש אסור במשתמשים פיקטביים לצורך העלאת מחירים.
בפסק דין ארוך ומנומק מאוד דחה השופט יהודה פרגו את כל טיעוני התובעים ומתח ביקורת על התנהלותם. "גם התובעים אשר הקדישו לכך זמן רב לא היו מסוגלים להציג בפני בית המשפט ראיות ישירות על השתתפות פיקטיבית ומסקנתם מתבססת על אינדיקציות שונות, אשר התברר שאינן נכונות או אינן מספיקות לאיתור משתתף פיקטיבי", נכתב בהחלטה, "בהתחשב שלאורך 10 שנים מדובר בכמות אדירה של מכירות פומביות ובזכיות רבות שמומשו, המסקנה המתבקשת היא כי גם אם היתה השתתפות כלשהי בלתי כנה, היא היתה בשולים ולא השפיעה על התוצאה הכוללת". הבקשה לאשר את התביעה כייצוגית הוגשה בשנת 2007 נגד האתרים המובילים, ביניהם נענע 10, אולסייל, וואלהשופס, סמייל מדיה ועוד עשרות ספקי סחורה דוגמת אמפא, קריסטל וישפאר. את התביעה הגישו ארתור פרנק ואסף קרקו על-ידי משרד ש.הורוביץ. התובעים טענו בזמנו כי אם לא היו משתמשים במשתתפים פיקטיביים - מחירי הזכייה במוצרים היו נמוכים יותר.
15 תגובות לכתיבת תגובה