אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אור ירוק: מתנצלים על חקירת מותו של טל שביט צילום: ערן יופי כהן

אור ירוק: מתנצלים על חקירת מותו של טל שביט

זמן קצר בלבד לאחר לאחר מותו של העיתונאי פרסמה העמותה "חקירת עומק" אשר קבעה בין היתר ששביט לא הכיר את האופנוע עליו נהג

02.06.2011, 19:36 | תומר הדר

עמותת אור ירוק תגנוז את הדו"ח שפרסמה אודות חקירת תאונת האופנוע שבה קיפח את חייו טל שביט, מבכירי עיתונות הרכב הישראלית, בעת שרכב על אופנוע מבחן לפני שלושה חודשים, כך הודיעה היום (ה') העמותה לחברי מועדון האופנוענים הישראלי. שביט נהרג לאחר שאופנועו פגע בעוצמה במכונית אשר חנתה בשולי כביש ולאחר מכן "חתכה" שני נתיבי נסיעה, זאת על פי ממצאי משטרת ישראל.

זמן קצר בלבד לאחר לאחר מותו של שביט פרסמה עמותת אור ירוק "חקירת עומק" אשר קבעה בין היתר שטל שביט לא הכיר את האופנוע. יתרה מזאת, על פי ממצאי עמותת אור ירוק, שביט החליק עם אופנועו על סימני צבע על הכביש והמכונית שבה פגע למעשה לא "חתכה" שני נתיבים. יצוין ששביט נחשב לאחד ממומחי הרכיבה המובילים בישראל, צבר נסיון בן עשרות שנים ברכיבה ספורטיבית ופעל בין היתר בתחום הדרכת הרכיבה הספורטיבית. מקורביו של שביט, כמו גם מומחים רבים לנושא תחבורה הגיבו בתדהמה על הדו"ח שפרסמה בשעתו עמותת אור ירוק.

עם זאת, ולמרות ממצאיה של אור ירוק, חקירה נוספת אשר נערכה בנושא על ידי אמציה גזית, מבחירי מומחי התעבורה בארץ העלתה שהמכונית בה פגע בשביט אכן "חתכה" שני נתיבים, מה שמנע משביט כל יכולת להתחמק מפגיעה בה. כאמור, לאור הנתונים שהתקבלו מביצוע השחזור הנוסף החליטה אור ירוק לגנוז את ממצאי חקירתה.

יצוין שחקירתה השנויה במחלוקת של עמותת אור ירוק אינה הפרשה הראשונה בה מוטלות בספק מסקנותיהם של מומחי העמותה בנושאי תחבורה ותעבורה. בעבר יעצו אנשיה לנהגי ישראל לפצח גרעינים תוך כדי נהיגה כדי לשמור על עירנות. במקרה אחר פרסמה עמותת אור ירוק הודעה הקוראת לסמן את אוכלוסיית גמלי דרום הארץ בצבע זוהר, כדי שלא ייפגעו על ידי נהגים בלילות. בדומה לתחקיר תאונתו של שביט, גם המלצות אלה של אור ירוק נתקלו בשעתו בתדהמה מצד מומחים לנושא הנהיגה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אור ירוק עוסקת בהפחדת ציבור במקום בחינוך!
לא יפה לצנזר. 1. אור ירוק עוסקת בהפחדה אין סופית של הציבור בכלי תקשורת. 2. תשקיעו יותר בחינוך לכבוד הדדי, במיוחד בכביש 3. תח"צ בשבת ובלילות יציל יותר צעירים מאשר שוטרים עם הינשוף 4. מר ישראל כץ, שר התחבורה, במה התקדמנו מאז שאתה בתפקיד?!
ג'ין , מודיעין  |  06.06.11
7.
עמותה הזויה שכל מטרתה הוא זמן מסך.
ראיונות מבזים ללא עובדות ועם סיפורים מצוצים מהאצבע. אג'נדה אחת "מהירות הורגת" והסברים לא מלומדים על ראיית צינור ועוד כל מיני שטויות. במקום לנסות להשפיע ולקדם את התחבורה בישראל הם מציבים יעדי חשיפה בטלביזיה ומנשים לשבור שיאי נראות בתוכניות בוקר ובכותרות חסרות שחר.
אחד שנמאס לו , מרכז  |  05.06.11
לכל התגובות