אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה הלקוחות מתנגדים

למה הלקוחות מתנגדים

רשימת המתנגדים לשינוי בשיטת התגמול אינה קצרה, וכוללת בראשה את חברות רכש מדיה חזקות. לזכייניות הטלוויזיה המסחרית אין כרגע תמריץ לשנות את המצב

05.06.2011, 07:02 | שלי פריצקר

שיטת התגמול הנהוגה כיום בארץ היא עמלות מדיה, כשמשרד הפרסום מקבל עמלה של כ־15% מהיקף המדיה שרכש דרך חברת רכש המדיה. בנוסף ישנן גם עמלות היתר שאותן משלמת המדיה לפי הווליום של משרד הפרסום - מקרים שבהם למשרד יש מספר רב של לקוחות גדולים במיוחד. עמלה זו יכולה להגיע לעתים גם ל־30%. בעבר היה ניסיון לשנות את הדבר בחוק, אך זה לא צלח.

רשימת המתנגדים לשינוי בשיטת התגמול אינה קצרה, וכוללת בראשה את חברות רכש מדיה חזקות. גם לזכייניות הטלוויזיה המסחרית אין כרגע תמריץ לשנות את המצב. למרות עמלות היתר הגבוהות - אם משרדי הפרסום יפנו יותר תקציבים לאמצעי מדיה חלופיים, הם יבואו על חשבון זמן אוויר בטלוויזיה.

גם כשיורדים לרזולוציית הלקוחות, הרי שלכל אחד יש את שיטת העבודה שלו ויהיה קשה לקבוע כללים אחידים. מפרסמים קטנים יגידו שיש להם מעט קמפיינים, והכי קל להם לחשב לפי מדיה. בקרב החברות הגדולות, כבר יש מי שעושות שילוב בין מדיה לריטיינר, אך הן יתקשו לעבוד רק בשיטה אחת.

תגיות