אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": נוהל הפנסים של משרד התחבורה נחשף

בלעדי ל"כלכליסט": נוהל הפנסים של משרד התחבורה נחשף

מנוסח טיוטה שהפיץ לאחרונה המשרד עולה כי מכוניות בעלות שבעה סוגים שונים של פנסים יורשו בייבוא מארצות הברית

05.06.2011, 16:26 | תומר הדר

משרד התחבורה יאפשר את יבואן של מכוניות בעלות שבעה סוגים שונים של פנסים מארצות הברית - כך עולה מנוסח טיוטה האמורה להסדיר את נושא יבואן של מכוניות מארצות הברית שפנסי החזית שלהן עומדים בתקינה אמריקאית אשר הפיץ לאחרונה המשרד. 

המכוניות אשר יותרו בייבוא מארה"ב הן אלה שפנסיהן נושאים את אחד הסימונים הבאים: הסימון e, הסימון E, הסימון HB3 ו-HB4, הסימון H9 ו-H11, הסימון HB3 ו-H11, הסימון HB4 ו-H9 והסימון H13.

תחילתה של הפרשה לפני כשנה, עת הוחלט במשרד התחבורה הישראלי לרענן את נוהל יבואן של מכוניות בארה"ב, בין השאר בעקבות לחץ מצד גורמים אמריקאים שדרשו לאפשר יבוא של יותר מכוניות מארה"ב. כיום התקינה אשר נהוגה במדינת ישראל מתירה את יבואן של מכוניות שפנסיהן עומדים בתקינה אירופאית, כלומר שאלומתם מאירה מעט שמאלה, כמו גם את יבואם של מספר מצומצם של דגמים מארה"ב. כדי לשנות את התקינה ביקרו בישראל בשנה שעברה מספר מומחים מארה"ב אשר חברו לאנשי משרד התחבורה לביצוען של בדיקות תאורה לפנסי רכב, כדי לקבוע אילו פנסים אמריקאים יכולים לעמוד בדרישות החוק הישראלי. כאמור, על פי הטיוטה שהפיץ משרד התחבורה, מדובר בשבעה סוגי פנסים שונים. עוד יצוין שמנוסח הטיוטה עולה שרכבים שאינם מיוצרים בארה"ב, מקסיקו וקנדה יחויבו בעמידה בדרישות התקינה האירופית.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מזל שאחרי לחץ מהאמריקאים מייבאים רכבים נוספים.
ממילא אנחנו מפגרים אחרי אירופה וארצות הברית במיליוני שנים אחורה בתחום הרכב. ממילא אנחנו מקבלים דגם חדש כל ארבעה חודשים בערך. ממילא אין לנו חוק ספורט מוטורי. ממילא המכוניות העלובות שמיובאות לארץ וגם ככה נראות ומרגישות אותו דבר ברובן יקרות מדי וניתנות לרכישה בתוספת מיסים מוגזמים. ממילא "חסר" פה קהל שצמא להתעסקות בתחום. אז עכשיו שהאמריקאים קצת לוחצים, זו סיבה טובה להתקדם טיפ טיפה. בושה למדינה. תחום הרכב הוא גדול,מרשים,כלכלי ויכול לייצר מקורות פרנסה רבים אם רק היה מפותח בארץ הקודש.
איתי  |  05.06.11