יבול אישי: גל משומשות מיוחדות במחירים משתלמים
2008 ו־2009 היו שנות שיא ליבוא הרכב האישי, המאפשר לרכוש דגמים מיוחדים שאי אפשר למצוא באולמות התצוגה בישראל. החוק מתיר למכור מכוניות אלה רק לאחר שנתיים, וכעת הן מגיעות לשוק המשומשות - במחירים משתלמים במיוחד. כלכליסט מציג את המכוניות ביבוא אישי הטובות ביותר בכל קטגוריה
טויוטה סיינה
טויוטה סיינה |
זקני ענף הרכב הישראלי עשויים לזכור תקופה שבה מיניוואנים יפניים כגון מאזדה MPV וטויוטה פריוויה זכו כאן להצלחה. אך מאז חלפו שנים רבות, תקנות המס השתנו ומכוניות אלה נעלמו מישראל. עם זאת, הביקוש להן, בעיקר בקרב משפחות ברוכות ילדים, מעולם לא התמתן, וכאשר יבואני הרכב נרדמים, הלקוחות פונים אל שוק היבוא האישי. טויוטה סיינה היא דוגמה קלאסית לרכב אשר מיועד למשפחה מרובת ילדים, מהסוג שנפוץ בפרברי ארה"ב. הסיינה מן הדור השני, שהוצג בשנת 2004, מבוססת על מכלולי טויוטה קאמרי ומצוידת במנוע בנפח 3.5 ליטרים. אך יתרונה הגדול הוא היכולת להסיע שבעה נוסעים בנוחות ופינוק מרביים - שוב, כפי שאוהבים בפרברים האמריקאיים.
פורד מוסטנג
מחיר משוער לדגם 2008: 150 אלף שקל
מאז שנולדה המוסטנג, מכונית השרירים הקלאסית של פורד, בשנות השישים, רוב דורות ההמשך שלה היו, למרבה הצער, חיקויים חיוורים ביותר של המקור. זאת, עד להצגת הדור החמישי של המוסטנג ב־2005; היתה זו מכונית רטרו, שעיצובה עשה כבוד למקור. ההתנהגות, עם זאת, אינה עולה בקנה אחד עם זו של מכוניות ספורט מודרניות, אך המנועים הבכירים בעלי שמונה הבוכנות מספקים שפע של כוח. וכמובן, בדומה למוסטנג המקורית, גם לדור החדש ניתן להזמין מארה"ב כל שיפור ושדרוג שעולים על הדעת.
ג'יפ רנגלר רוביקון
מחיר משוער לדגם 2008: 180 אלף שקל לגרסת Unlimited
בעיני חובבי שטח רבים, סירובה של מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ, לשווק בישראל את גרסתו הקיצונית ביותר של ג'יפ רנגלר - הרוביקון - היה מכשול קל בלבד בדרך לבעלות על אחד מרכבי השטח הקשוחים בישראל. הבסיס לרנגלר רוביקון הוא הרנגלר הרגיל, הן בגרסת חמש הדלתות, אנלימיטד, והן בגרסה בעלת שתי הדלתות. אולם זה עובר "טיפול מיוחד" בפס הייצור, הכולל התקנת צמיגים גדולים, סרנים גדולים ומחוזקים, מערכת מיוחדת לנעילת הדיפרנציאלים ויחס העברה נמוך במיוחד שמאפשר זחילה על סלעים בשטח קשה. בדומה לרנגלר הרגיל ששווק על ידי מכשירי תנועה, גם הרוביקון מצויד במנוע בנפח 3.8 ליטרים, אך בשטח קשה באמת הרוביקון עולה על הרנגלר הרגיל כמעט בכל היבט אפשרי.
טויוטה קאמרי הייבריד
מחיר משוער לדגם 2008: 140 אלף שקל
אף שמכוניות משפחתיות כטויוטה פריוס זכו להצלחה בלתי מבוטלת בישראל, נמכר רק מספר זעום של דגמי מכוניות מנהלים היברידיות בארץ. וכצפוי, במקום שבו יבואני הרכב הוותיקים לא סיפקו את הסחורה - מכוניות מנהלים חסכוניות בדלק - נהרו הלקוחות אל דגמים ביבוא אישי, כגון טויוטה קאמרי הייבריד. חיצונית, הקאמרי ההיברידית דומה לדגם המשווק בישראל על ידי יבואנית טויוטה, אך כאן מסתיים הדמיון. ההייבריד מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים ובמנוע עזר המאפשר נסיעה בכוח חשמל בלבד, כמו בטויוטה פריוס ההיברידית, וכן במערכות בלימה והגה כוח שונות.
פולקסווגן טוארג
מחיר משוער לדגם 2008: 260 אלף שקל
הטוארג הוא היחיד בקבוצה זו שיובא לישראל על ידי צ'מפיון מוטורס. מדוע, אם כך, בחרו הלקוחות לייבאו מארה"ב? הסיבות הן מחירו הנמוך יחסית שם, ושער הדולר. רובם המכריע של הטוארגים שיובאו לישראל לאחרונה מארה"ב הם בעלי מנועי שמונה בוכנות אימתניים בנפח 4.2 ליטרים המפיקים 306 כוחות סוס. אך יתרונם הגדול ביותר של הטוארגים הוא שאינם מיובאים עוד לישראל מארה"ב זה כשלוש שנים, עקב תקנה שאסרה על יבוא של מכוניות אירופיות מארה"ב. עקב כך ירד מחירו של הטוארג - מה שהופך אותו כיום לעסקה משתלמת במיוחד.
3 תגובות לכתיבת תגובה