אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על ההבדל בין נשים וגברים בנטוורקינג

על ההבדל בין נשים וגברים בנטוורקינג

השוני בין המינים מתבטא גם באופן השיווק העצמי - נשים מקדישות יותר זמן לשלב הנראוּת והאמינות, בעוד גברים נוטים פשוט לבקש הפניות עסקיות

06.06.2011, 15:05 | ירדן נוי

מעבר להבדלים האנטומיים, ידוע לכל שגברים ונשים נבדלים בין היתר בכישורי תקשורת, בצורת קשירת קשרים בין-אישיים, באינטליגנציה רגשית ועוד.

מאז הימים בהם החברה האנושית היתה מורכבת מציידים ומלקטים ועד היום, ישנן הנחות לגבי ההבדלים בין המגדרים ואיך כל מגדר חווה את העולם באופן שונה. בפן העסקי, מסקרנת ביותר השאלה מהם ההבדלים בין נשים וגברים בתהליך בניית רשת קשרים עסקיים (ה-VCP) ואיך ההבדלים משפיעים על תהליכי המכירה?

בניית רשת הקשרים העסקיים, היא נטוורקינג, מורכבת משלושה שלבים: נראוּת (Visibility), אמינות (Credibility), ולבסוף - רווחיות (Profitability).

הבדל אחד הוא שתהליך ה-VCP מתקיים אצל נשים בקצב איטי יותר. נשים מקדישות יותר זמן לשלב הנראוּת ומקפידות להכיר אישית שותפים לנטוורקינג. בהקשר זה נראה כי נשים רבות יתנהלו בתהליכי ה-VCP עד לנקודה בה ישיגו אמינות מירבית, ואז, לפתע, יעצרו את התהליך ולא ימשיכו לשלב הרווחיות.

ההנחה היא שנשים רבות מהססות לבקש ישירות הפניות, מחשש לעבור גבול שיגרום לאובדן האמינות. במקום הן מחכות שישאלו אותן באיזה הפניות הן מעוניינות. במקום זה הן מחכות ומצפות שישאלו אותן באיזה הפניות הן מעוניינות. אם השותף לנטוורקינג לא ישאל, נשים אלה לא יגיעו לשלב הרווחיות.

לעומת הנשים, גברים נוטים ליישם את תהליך ה-VCP באופן יותר "עסקי". הגברים נוטים לדלג על שלב האמינות ופונים ישר לבקש הפניות עסקיות. בנוסף נראה כי לגבי גברים, השיחה נוטה להיות מאד עניינית וישירה. כאשר הם נשאלים "האם ניתן לסייע בקידום העסק שלך?", הם שולפים תשובה מוכנה ומבקשים את מה שהם רוצים וצריכים.

האם יש מרכיב גנטי בעובדה שמספר רב של נשים מצטיינות בשלבים של נראוּת ואמינות בבניית קשרים עסקיים, אך נכשלות בשלב הסופי של הרווחיות?

נראה שאחד הדברים הקשים עבור נשים הוא פשוט לבקש. לבקש מה שהן צריכות, בלי נקיפות מצפון או רגשות אשם.

איך לבקש ומה

1. רשמי 3-2 דברים שאת יכולה לבקש מאחרים לעשות כדי לעזור לך בקידום העסק וקחי את הרשימה לכל מקום. מה שלא כותבים לא זוכרים. כך תוכלי לשלוף את הרשימה בכל מפגש או שיחה טלפונית.

2.רשמי שמות של 4-3 אנשים שאת רוצה לפגוש או שהיית רוצה שיכירו לך אותם. כך תוכלי לכוון ולהקל על אילו שישמחו לעזור לך.

3. בקשי בקשות ממוקדות - ככל שהבקשה כללית יותר ההפניות שיתקבלו יהיו כלליות. בקשה ספציפית וממוקדת תניב מענה ממוקד לבקשה.

4. ערכי רשימה של 5-4 אנשים אשר ישמחו לסייע לך. רוב הסיכויים שיהיו אלו אנשים הקרובים אליך, מכירים אותך ויודעים שגם את תשמחי לסייע להם במידה ויבקשו. קבעי איתם פגישה והגיעי עם הרשימות שהכנת.

הכותבת היא מנכ"ל BNI, ארגון לפיתוח קשרים עסקיים ונטוורקינג

תגיות