אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בסופרמרקטים, המים של סאן פלגרינו נמצאים לרוב ליד מדפי היין" צילום:: תומי הרפז

"בסופרמרקטים, המים של סאן פלגרינו נמצאים לרוב ליד מדפי היין"

סטפנו אוגוסטיני, נשיא סאן פלגרינו העולמית, מסביר איך הופכים מים לסמל סטטוס בעזרת קונספט של פרימיום והנאה, נוכחות חזקה במסעדות והחרמת מודל השישייה

09.06.2011, 10:23 | גיל קליאן

סאן פלגרינו היא עוף מוזר בעולם המים בבקבוקים: אי אפשר למצוא אותם בשישיות בסופרמרקט או בתחנות דלק. הם נמצאים במסעדות ובמלונות כבקבוק זכוכית שנח על מפת שולחן לבנה. כך הצליחה החברה לעשות את הבלתי נתפס, ולמכור לנו מים כמוצר פרימיום ממותג.

לפי טמפו, משווקת סאן פלגרינו בישראל, מלונות 5 כוכבים ומסעדות יוקרה אחראים ל־60% ממכירות המותג האיטלקי בארץ. בחברה לא חושפים את מכירות המותג, אך מציינים כי ב־2010 הן צמחו ב־30%. התחזית, מדווחים שם, אופטימית - בעיקר נוכח השקת מוצרי סאן פלגרינו בטעמים בבקבוקים קטנים.

נשיא סאן פלגרינו, סטפנו אוגוסטיני, ביקר בישראל לאחרונה והפגין נוכחות בתחרות שפים שערך המותג,המהווה שלב מוקדמות לתחרות עולמית דומה.

מים זה קומודיטי. איך הצלחתם למתג אותם כמוצר יוקרה?

"האסטרטגיה של החברה כבר שנים רבות היא להיות נוכחת במסעדות הטובות ביותר. סאן פלגרינו גם מבוססת על קונספט של 'תוצרת איטליה', חוויה של ליהנות מאוכל טוב, מאיכות, עם המשפחה. הקונספט הוא שאתה שותה את המים שלנו כשאתה רוצה ליהנות מארוחה איכותית. זה לא רק מסעדות: בכל מקום שאתה הולך אליו — מסעדה, בית קפה או אפילו חנות קמעונאית - חשוב לנו להיות ליד מוצרי פרימיום. בסופרמרקטים, למשל, המוצרים שלנו נמצאים לרוב ליד מדפי היין".

מכירות מים בבקבוקים נמצאות בירידה, בין השאר בגלל ברים ומטהרי מים. האם רואים את המגמה הזאת גם בעולם?

"כשללקוח לא חשוב לשתות מוצר מיוחד - מי ברז זו האופציה, אבל ברגע שאתה יושב במסעדה טובה עם אוכל טוב ויין טוב, אתה שותה גם מים טובים עם תכונות טובות".

איך אתם מתמודדים עם צרכנים אקולוגיים?

"מבחינה סביבתית, הדאגה שלנו היא למחזור האריזות. יש לנו רמה טובה של איסוף אריזות, אך זה תלוי במדינה. מבחינת שינוע, אנחנו מובילים ברכבות איפה שניתן ובאוניות, שזה עדיף לסביבה ממשאיות".

במדינות מתפתחות כמו סין או הודו, יש עלייה במספר העשירים. אתם רואים שם עלייה במכירות?

"בסין קמים בכל יום מלונות חדשים ומסעדות חדשות, יותר אנשי עסקים זרים וגם מקומיים שמתחילים לצאת וליהנות ממסעדות. זה הזדמנות עבורנו. בסין אנחנו צומחים מצוין, ואנחנו רק בהתחלה בהשוואה לשוק בוגר. גם בברזיל אנחנו במצב דומה, ויש לנו שם צמיחה פנטסטית".

תגיות