אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למשרד התשתיות אין תשובות: החומר שהשבית את נתב"ג אינו ביו-דיזל צילום: יסמין גיל

למשרד התשתיות אין תשובות: החומר שהשבית את נתב"ג אינו ביו-דיזל

כך עולה מבדיקת מעבדה שבוצעה באנגליה. עד כה לא התבררה זהות החומר שזיהם לכאורה את הדלק הסילוני בנתב"ג וגרם להשבתתו בחודש שעבר

09.06.2011, 17:34 | ליאור גוטמן

זהות החומר שהשבית את נתב"ג תמשיך להישאר בלתי ידועה: משרד התשתיות הלאומיות מעדכן היום (ה') כ בדיקות מעבדה שבוצעו באנגליה שללו קיום של ביו-דיזל במכלי הדלק הסילוני בשדה התעופה.

כזכור, לאחר כחודש של בדיקות ובחינות, לרבות 12 חוות דעת שונות, משרד התשתיות טרם הצליח לאתר מהו החומר הסודי שהשבית במאי האחרון את נמל התעופה והכריח את החברות לתדלק את מטוסיהן באמצעות מכליות יעודיות.

ההצהרה הנוכחית של משרד התשתיות נובעת מתוצאות בדיקה שנערכה לחומר החשוד במעבדת INTERTEK בבריטניה, אליה נשלחו הדגימות למציאת חומצות שומן שמקורן בביודיזל. "המעבדה שללה נוכחות ביו-דיזל בדגימות הדלק הסילוני ובדגימת פילטר", מסבירים במשרד התשתיות, אולם מודים שהם טרם גילו מה הסתנן לדלק הסילוני שהצריך את השבתת שדה התעופה.

במשרד התשתיות מסכמים את המצב הנוכחי בהבטחה שוועדת הבדיקה מטעמו "ממשיכה בעבודתה לאיתור הגורמים לאירוע", כאשר לא ידוע מתי בדיקה זו תסתיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ואולי בכלל לא היה זיהום? ורשות שדות התעופה רצתה פירסום ומכאן הכל התבדר לכיוונים לא מבוקרים?.
יש מצב שבמסגרת הלהיטות להצטיין בכל שטות, מישהו עצר את נתב"ג למרות שבפועל בכלל לא היה זיהום? משהו באופנה היום? תיראו איזה רעש הם עושים מכל תקלה שולית במטוס, איזו השתוללות בדיבורים של פקחי התעופה- כאילו אין הגדרת גבהים בין המטוסים הנכנסים ליוצאים אז צריך 15 מייל הפרדה ביניהם? כנראה אנחנו באמת מדינת עולם שלישי בתעופה,עם סטנדרטים מאד נמוכים. נא , אם מטוס לא עומד בגובה שהוגדר לו, יותלה רשיון הקברניט, ואם זה של חברה זרה- יאסר על הקברניט לטוס לארץ (ככה עושים האמריקאים) ופתאום ייגמרו כל הדיבורים על מסוכנות כי יהיה ברור לכולם שטסים לפי הוראות הפקחים,, אלא אם הפקחים לא יודעים לתת הוראות נכונות- וזה מה שאני חושב...
ואולי?  |  11.06.11
6.
לא לאפשר להתחמק מהבנה מה הגורם. ברזל? הצינורות ישנים ומתפרקים מבפנים..
כמובן יכול להיות כל דבר. דבר אחד בטוח- היה זיהום. דבר שני בטוח- כל גורם ינסה להטיל אחריות על גורם אחר. דבר שלישי- אם אני רשות אמריקאית שמחליטה על החזרת ישראל לרמה 1 , לא הייתי מאפשר ללא תמונה ברורה של האחריות (כולל מה קרה כאן) על איכות הדלק בכל רגע נתון בו הוא מסופק לנתב"ג ולאחר מכן למטוסים.. רק לראות את המיכליות הישנות שמתדלקות את המטוסים,,, גם הן בטח מתפרקות מבפנים.. כל זה - יותר חשוב מכל חוק הטייס החדש.
טייס ותיק  |  11.06.11
5.
חלם? פגיעה במרכיב קריטי?
ראשית למר קריטי , יש קווים אדומים בדבריך רק קו אחד מבדיל הוא תצרוכת שוטפת לבין תצרוכת בחירום. הפגיעה הייתה בצריכה השוטפת ולא בצריכת חירום ( ולא נכנס לכמה זמן מספיק מלאי חירום ותוך כמה זמן מתחיל הליך של אספקת נפט לסוגיו ותוצרתו הסופית למדינת היהודים) וזה מוביל לאדון חלם , מסכים אתך שיש כאן סוג של "טיוח חלמאי" ואני נזהר בדברי, הרי בפעם הראשונה המעבדה בגרמניה לא רצתה לבדוק, ואילו המעבדה באנגליה לא זיהתה את המרכיב השומני. לכן כיוון המחשבה מוביל לכך שמדובר בתירוץ אחד גדול בכדי להימנע מלשלם בגין תביעות גדולות מצד חברות התעופה שעומדות בפתח.מפני שכך לא יוכלו להוכיח רשלנות לגרימת נזק, ויבססו את תשובתם ככוח עליון שגרם לזיהום. אכן תעלומה מעניינת ומסקרנת כאחד . מבלי לפגוע בזכויות\איני נמנה עם המגיבים בתשלום\איני עובד חברות התעופה. טיסה נעימה ובטוחה לכולם.
צחוק באמצע  |  10.06.11
4.
מדובר לכאורה בפגיעה קשה במרכיב קריטי בחוסן הלאומי
אם מדובר בפעולת אוייב, או מסייע לאויב, הרי שיתכן שהתבצע ניסיון "על יבש" בלבד. ביום הדין, מאגרי דסל אסטרטגיים עלולים להנזק באופן בלתי הפיך. המשמעות של אפשרות זו הינה מרחיקת לכת. משך הזמן שלוקח לזהות את המרכיבים מדאיג במיוחד.
חג , ת"א  |  10.06.11
לכל התגובות