אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הניצוץ: מתקפת המיני נמשכת

הניצוץ: מתקפת המיני נמשכת

הספארק, מכונית המיני של שברולט, יקרה מעט יותר מהמתחרות מבית קיה וסוזוקי אך מציעה עיצוב אטרקטיבי ומרווח פנימי גדול יותר

13.06.2011, 09:21 | תומר הדר

מדינת ישראל, גבירותיי ורבותיי, נמצאת תחת מתקפה של מכוניות מיני. יונדאי, סוזוקי, קיה - כולן מתהדרות במכונית מיני זעירה באולם התצוגה, ובניגוד למכוניות המשפחתיות, מדובר במכוניות שנמכרות דווקא לקהל המבקש מנוע קטן, תיבת הילוכים ידנית ואינו מוכן לשלם יותר מ־70 אלף שקל עבור מכונית חדשה.

ב־UMI, יבואנית שברולט, מציעים ללקוחות את שברולט ספארק, מכונית מיני שלה מנוע בנפח 1.2 ליטרים ותיבת הילוכים ידנית בלבד במחיר של 68 אלף שקל. 6,000 שקל יותר מן המתחרות מבית קיה וסוזוקי, שתמורתם יקבלו הרוכשים מכונית עם מנוע גדול יותר, ו־10,000 שקל פחות מפיאט פנדה.

חיצונית, הספארק היא תאווה לעיניים. מדובר במכונית שעוצבה עוד בימי השיא של ג'נרל מוטורס, בימים שלפני קריסתה המתוקשרת של החברה וחילוצה על ידי הממשל האמריקאי. היא מצליחה להיראות רעננה וחדשנית אף שמאז שהוצגה כאב־טיפוס חלפו כשלוש שנים. יש לה בתי גלגלים תפוחים, מסילות גג נאות שמקנות לה מראה המזכיר קצת רכבי שטח, ועיצוב שמתרחק ממגמת עיגול הפינות החדות שכה נפוצה ברוב המכוניות החדשות. מעט חבל שהגלגלים כה קטנים, אך על זה אפשר לסלוח.

מבפנים, הספארק נוטשת את העיצוב ההרפתקני לטובת שימושיות גבוהה עם תא נוסעים נאה, מרווח למדי ומאובזר ברמה סבירה. ברשימת החובה נכללים חומרי פלסטיק באיכות לא אחידה, לדוגמה בין חלקו העליון לתחתון של לוח המחוונים, ומראות צד קטנות מדי.

בנסיעה, על הנייר אמורה הספארק להפגין עדיפות על מתחרותיה, הודות למנועה המפיק 82 כוחות סוס. בפועל, הסוסים מעט עייפים, מאחר שעיקר כוח המנוע זמין בסל"ד גבוה שגורם לו להרעיש. גם מנגנון העברת ההילוכים, פעולה מהנה למדי ברוב מכוניות המיני, מרגיש מעורפל ולפעמים מעט קשה למצוא את ההילוך הנכון. אך איכות הנסיעה עצמה טובה, ורחובות תל אביב, סביבת המחיה הטבעית של הספארק, עוברים תחת גלגליה הקטנים בלי לטלטל את יושביה.

לסיכום, אפשר בהחלט לומר ששברולט ספארק היא מכונית מיני ראויה. זוהי מכונית שמתחרה בנישה מעט שונה מזו של מכוניות כגון האלטו של סוזוקי, מכיוון שהיא גדולה מהן וגם חזקה יותר (לפחות תיאורטית) ומצליחה בהחלט לענות על רוב הציפיות של רוכשי מכוניות המיני.

מנוע: בנזין, נפח 1,200 סמ"ק, הספק מרבי 82 כ"ס, מומנט מרבי 11.3 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 164 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־12.1 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 19.6 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 11.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי, ABS

קבוצת זיהום: 2

תגיות