אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דברו לקיר: הסטארט-אפ שמשתף את הקול עם החברים בפייסבוק צילום: תומי הרפז

דברו לקיר: הסטארט-אפ שמשתף את הקול עם החברים בפייסבוק

החברה הישראלית ווקל-וול פיתחה אפליקציה שמאפשרת לראשונה להקליט סטטוסים קוליים ולפרסם אותם ברשת החברתית. "זו הדרך הטובה ביותר לשתף את השמחה שלאחר הבקעת גול", מסביר ל"כלכליסט" היזם מאיר אנשר

13.06.2011, 15:00 | מאיר אורבך

חברת ווקל-וול (VocalWall) הצעירה מכפר סבא מבקשת להוסיף לפייסבוק משהו שלדעת אנשיה חסר בה מאוד כיום - הקול שלנו. מאיר אנשר, היזם והמשקיע העיקרי של החברה, אומר שכיום המשתמשים יכולים להביע את עצמם ברשת החברתית בדרכים רבות, באמצעות סטטוס כתוב או באמצעות סרטונים, אבל הם עדיין לא יכולים להביע בקולם את ההתרגשות שלהם מהאירועים שעוברים עליהם, וכאן נכנס המיזם שלו לתמונה.

ווקל-וול פיתחה יישום אשר מאפשר לכל אדם לפרסם סטטוס בקולו שלו, שבו הוא משתף אחרים בחוויה שלו. בראיון ל"כלכליסט" מספר אנשר כי הוא רואה בעיני רוחו אוהדים של קבוצת כדורגל מעלים את שאגות השמחה לאחר גול באמצעות האפליקציה של החברה, ומשתפים בהן את כל חבריהם ברשת החברתית. אנשר (42) כיהן בעבר בתפקידים בכירים באמדוקס ובקומברס, בה עבד בתחום התאים הקוליים.

איך הגעת לרעיון?

"חשבתי על כך שכיום שאנחנו משתפים כל דבר, כולל תמונות ווידיאו, אבל עדיין לא נגעו בעולם הקול. הקול מסוגל להביע רגשות, שמחה ועצב, ורצינו לבנות מערכת שתתווך ותעביר את מגוון הרגשות האלו. עכשיו יש לנו כבר אפליקציית אייפון ואפליקציית אנדרואיד הנמצאת בפיתוח".

כדי לפרסם סטטוס קולי, יש לפתוח את האפליקציה ולהקליט לתוכה את הסטטוס. ההודעה המוקלטת עוברת לשרתי ווקל-וול, שם היא עוברת השבחה וכיווץ, וכן המרה לפורמט שבו תומכת הרשת החברתית. לאחר מכן, ההודעה מפורסמת כסטטוס קולי. ניתן להקליט הודעות באורך של עד שתי דקות, ולפרסם אותן כסטטוס או על קיר של משתמשים אחרים. בעזרת האפליקציה אפשר להקליט סטטוסים גם תוך כדי נהיגה, ולהימנע מהקלדה שמסיטה את תשומת הלב מהכביש.

האם קיבלתם אישור מפייסבוק לאפליקציה שלכם?

"לחברה יש הסכם עם פייסבוק שמאפשר אינטגרציה בעמודי הרשת החברתית. לכל קובץ קול שנשלח מתווסף נגן ייחודי, כך שמי שלוחץ על הסטטוס נשאר בעמוד ולא מועבר לאפליקציה או לעמוד חיצוניים".

אנשר. "אנחנו משתפים כל דבר, אבל עדיין לא נגענו בעולם הקול", צילום: תומי הרפז אנשר. "אנחנו משתפים כל דבר, אבל עדיין לא נגענו בעולם הקול" | צילום: תומי הרפז אנשר. "אנחנו משתפים כל דבר, אבל עדיין לא נגענו בעולם הקול", צילום: תומי הרפז

כיום יש לאפליקציה, שעדיין נמצאת בשלב בטא (ומיועדת למכשירי אפל ולאנדרואיד), כמה מאות משתמשים בלבד. אלא שהחברה מתכוונת להגיע למאות אלפי משתמשים עם ההפצה הוויראלית של הטכנולוגיה שלה. במקביל, החברה כבר בוחנת את האפשרות להוציא גם אודיו-טוויט, שיאפשר למשתמשים לשתף עדכונים קוליים גם בטוויטר.

ווקל-וול נמצאת כיום בסבב גיוס ראשוני מקרנות הון סיכון, כאשר אנשר רואה בסיבוב הזה בעיקר הוכחת רצינות. "אנחנו רוצים לגייס עכשיו מאות אלפי דולרים מאחת מהקרנות הגדולות כאן. כשהצרכים שלנו יעלו, נצטרך הרבה יותר כסף", מסביר אנשר.

איך אתה רואה את היישום המסחרי של האפליקציה?

"יש אינספור יישומים לאפליקציה כזו. תחשוב על חברת ענק דוגמת 'נייקי', שאחד הפרזנטורים שלה יעלה בכל בוקר לפייסבוק הודעה ובה הוא יברך את כולם, או יציע להם מבצע בקולו שלו. באמצעות הקול ניתן לעשות שימושים מסחריים רבים, שנתפסים כמשדרים אמינות רבה יותר מכל אמצעי פרסום אחר ברשת. שיתופי פעולה אפשריים נוספים יכולים להיות לנו עם יצרניות טלפונים סלולריים שישלבו את האפליקציה שלנו במכשיר שלהן".

תגיות