אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ון מקאדם, מנכ"ל F5 האמריקאית: "הצמיחה שלנו היתה הרבה יותר משמעותית משל רדוור"

ג'ון מקאדם, מנכ"ל F5 האמריקאית: "הצמיחה שלנו היתה הרבה יותר משמעותית משל רדוור"

מנכ"ל חברת הטכנולוגיה האמריקאית המחזיקה ב־60% משוק ניהול תעבורת היישומים ברשתות תקשורת וב־60 עובדים בישראל, לא מתכוון לרכוש חברות ישראליות נוספות בקרוב ומקווה להישאר חברה עצמאית: "אנחנו רכישה יקרה מאוד"

15.06.2011, 07:57 | מאיר אורבך

"שמעתי את השמועות שהיו על הרכישה של רדוור על יד יבמ ו־HP, אבל אנחנו לא מנהלים את העסק שלנו על פי שמועות של מתחרות", מצהיר ג'ון מקאדם, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה האמריקאית F5, העוסקת בניהול תעבורת יישומים ברשתות תקשורת, בראיון טלפוני ל"כלכליסט". מקאדם מגיע לביקור בישראל בראש משלחת גדולה של מנהלים בכירים בחברה, ולא מפחד להתייחס למתחרות, ובהן גם רדוור הישראלית.

"יש לי הרבה הערכה למתחרות שלנו, רדוור וסיסקו. בעבר היה לנו נתח שוק זהה כמו לרדוור, וסיסקו היתה החברה המובילה עם נתח שוק של יותר מ־50%. משנת 2004, שבה ביצענו מהפך רציני והכרזנו על פלטרפורמת תעבורת הנתונים שלנו, הפכנו להיות החברה המובילה בשוק. הפלטפורמה שלנו, בשונה מהמוצרים של שאר החברות, הציעה באותו זמן פתרון ייחודי שניתן היה לשלב בו פתרונות רבים", אומר מקאדם.

כיום מחזיקה F5 בנתח שוק של כ־60% לעומת נתח שוק של 20% לסיסקו ו־15% לערך של רדוור הישראלית. "אנחנו לא מתחרים ברדוור בכל מקום, הצמיחה שלנו היתה הרבה יותר משמעותית משלהם בשנים האחרונות, אבל אנחנו מאוד מכבדים את המתחרות שלנו", אומר המנכ"ל. שווי השוק של F5 עומד על כ־8.5 מיליארד דולר לעומת שווי שוק של 656 מיליון דולר לרדוור.

"בביקור הקרוב אני מתכוון לפגוש לקוחות, שותפים וספקים ולא מתכוון לראות חברות או טכנולוגיות. אנחנו חברה שמרנית מבחינת רכישות, ובשנים האחרונות ביצענו רק ארבע כאלה", מצהיר מקאדם, ומוסיף כי "בישראל רכשנו ב־2005 את חברת מגניפייר ועל בסיס הפעילות שלה הקמנו כאן מרכז פיתוח המעסיק 60 עובדים, ולמעשה מהווה את מרכז הפיתוח שלנו באבטחת מידע.

"הביקוש הרב לתעבורת אינטרנט ותעבורת הסלולר, והדרישה הגוברת למרכזי מידע (data centers) בעולם, הביאו לעלייה בביקוש למוצרים שלנו. אנחנו מוכרים כיום בקצב של מיליארד דולר בשנה עם מכירות של יותר מ־250 מיליון דולר ברבעון האחרון. לנוכח הביקוש הזה אני לא רואה צורך רב הגדלת השוק שלנו באמצעות רכישה של חברות".

גד אלקין, מנהל הפעילות של F5 בישראל, מספר שלחברה יש כיום בישראל 250 לקוחות. בנוסף ל־60 העובדים במרכז הפיתוח, מעסיקה F5 עוד כמה עובדים שעוסקים במכירות. הרכישות הגדולות שביצעו מיקרוסופט וענקיות אחרות לא נעלמו מעיניו של מקאדם. "אנחנו נמצאים בלבה של תעשייה מאוד אטרקטיבית שיש לה ביקוש רב, אבל אנחנו מגדילים את המכירות ואת השווי שלנו באופן עקבי, מה שהופך אותנו לרכישה יקרה מאוד ומגדיל את סיכויינו להיות חברה גדולה ועצמאית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות