אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר: המחיר המינימלי למכירת זכויות המדינה בכביש 6 - 1.05 מיליארד שקל צילום: גדי קבלו

האוצר: המחיר המינימלי למכירת זכויות המדינה בכביש 6 - 1.05 מיליארד שקל

בין הגופים שהוזכרו כמתעניינים בכביש: קרן התשתיות החדשה נוי של פועלים שוקי הון וכלל ביטוח, קרן מבטחים, חברת הביטוח הפניקס והראל

15.06.2011, 22:24 | ליאור גוטמן

המדינה תדרוש לא פחות מ-1.05 מיליארד שקל עבור מכירת זכויותיה בכביש חוצה ישראל (כביש 6) - כך מסר הערב (ד') אגף החשב הכללי במשרד האוצר.

למדינה זכות למימוש אופציה לרכישת 49% מדרך ארץ - החברה שמפעילה את כביש 6. במידה שהמדינה תממש את האופציה, היא תצטרך להעביר כסף לשתי השותפות הנוכחיות ולדלל את אחזקותיהן. במקום לממש את האופציה המדינה החליטה למכור אותה.

חוצה ישראל הוא כביש האגרה הראשון שהוקם בישראל בשיטת BOT, במסגרתה זכיין מקבל לידיו אפשרות להקים ולתחזק את הפרויקט - וליהנות מהרווחים; לאחר תקופה מסוימת הוא מחזיר את הנכס לידי המדינה.

חוצה ישראל משתרע ממחלף עין תות שסמוך ליקנעם שבצפון, ועד מחלף מאחז בדרום (13 מחלפים) -לאורך 140 קילומטר. החלק הדרומי פטור מתשלום.

בעלי המניות בזכיינית הכביש הם שותפות תש"י דרכים המורכבת מקרן תשתיות ישראל וגופים מוסדיים (50%) וחברת שיכון ובינוי (50%). תקופת הזיכיון החלה ב-2002 ותסתיים ב-2029.

אגף החשב הכללי, באמצעות הרשות הממונה על חברת כביש חוצה ישראל, פתח לפני כארבעה חודשים בהליך רוד-שואו בקרב גופים מוסדיים בשוק ההון, לשם קבלת הצעות לרכישת זכויותיה של המדינה בדרך ארץ. מועד הגשת ההצעות בהליך נקבע ל-29 ביוני. בין הגופים שהוזכרו כמתעניינים בכביש: קרן התשתיות החדשה נוי של פועלים שוקי הון וכלל ביטוח, קרן מבטחים, חברת הביטוח הפניקס, הראל, אלטשולר שחם וקרן עמיתים. 

תגיות