אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל: "היינו שמחים להיכנס גם לתחום החלב עם המותג הפרטי" צילום: עמית שעל

שופרסל: "היינו שמחים להיכנס גם לתחום החלב עם המותג הפרטי"

מנהל העסקים הראשי של הרשת הודיע בכנס המזון כי שופרסל מתכננת להרחיב את המותג הפרטי ולהכנס "לכל קטגוריה אפשרית"

19.06.2011, 16:16 | גיל קליאן

ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של רשת שופרסל, ניצל את כנס "מזון בעידן החדש 2011" כדי להבטיח כי המותג הפרטי של שופרסל ייכנס בשנים הקרובות לתחומים נוספים, כולל מוצרי חלב. לדברי האנטר, "בחמש שנים הקרובות נשמח להכנס לכל קטגוריה אפשרית".

האנטר התייחס בדבריו להתרחבות השוק הקמעונאי בישראל. "לפני 8 שנים ביקשו שארצה כמומחה בינלאומי לקמעונאות וניסיתי להגיד מה יקרה בעשור הקרוב. אני חייב להגיד שלא בהכל צדקתי. בשנת 2001 היו חמישה שחקנים בשוק הקמעונאות עם מחזור של מעל רבע מיליארד שקל. מאז ועד 2010 נפתחו 550 אלף מ"ר נוספים של מסחר. זה יותר מכל השטח של שופרסל. הרשת הרביעית ושחקני הדיסקאונט פתחו כ-400 אלף מ"ר, כך ש-70% מהמ"ר החדשים הם חנויות דיסקאונט לכל דבר.

לדבריו של האנטר, "יש מדד מעניין שבודק כמה חנויות הגדולות מעל 400 מ"ר יש למיליון תושבים. לפי מדד זה יש לנו הרבה חנויות במדינת ישראל. לגרמניה יש 680 חנויות לפי מדד זה, לאיטליה 560 ובישראל יש 520 חנויות לכל מיליון תושבים. בשוק האנגלי הנחשב לתחרותי בעולם יש 230 חנויות לכל מיליון תושבים. זו התוצאה של הפתיחה המואצת - במרחק של 5 קילומר יכול כל אזרח לבחור בין 5 חנויות שונות, מתוכן 3 חנויות דיסקאונט".

האנטר התייחס כאמור בדבריו למותג הפרטי של שופרסל: "אני רוצה לדבר על המותג הפרטי שלנו והוא מאוד חשוב לאור הדיונים על מחירי המזון. יש לנו 1,400 מוצרים במותג הפרטי ואני מקווה שנסיים את השנה ב-1,500 מוצרים. אנחנו בין חמש יצרני המזון הגדולים בישראל. בראייה של חמש שנים קדימה המותג הפרטי יתפוס מקום בחיי לקוחותינו בבית. יש כמה קטגוריות המהוות מותג פרטי ולא נכנסנו אליהן כמו מוצרי חלב. בחמש השנים הקרובות ניכנס לכל קטגוריה אפשרית, לרבות תחום החלב. אנחנו חייבים לעשות מוצר איכותי ואנחנו חייבים להיות זולים יותר מהמותג המוביל".

על הפיתוח הטכנולוגי אמר האנטר: "שוק המזון עובד במשך 30 שנה באותן שיטות. בשנים הקרובות יהיו מהפכות, מכירות באינטרנט, אפילקציות אייפון, קופונים. טייד אפשרה לאנשים נתנה בפייסבוק לבחור איזה מוצר הם הכי אוהבים ולקבל אותו בהנחה. השקנו משהו דומה עם פמפרס, וזה היה פיילוט נהדר".

האנטר התייחס לתחום הבריאות שהתפתח משמעותית בשנים האחרונות. "אני חייב להגיד שרבוע כחול לקח את המובילות בתחום עם רכישת עדן, ואנחנו רכשנו את אורגניק ופתחנו חנויות גרין במטרה להנגיש את המוצרים במחירים הרבה יותר זולים ללקוחות".

בסיום דבריו התייחס לקרבת החנויות למקומות מגורים: "זו מגמה שנראית הפוכה לדיסקאונט אבל היא ממש לא  - קנייה קרוב לבית בחנויות קטנות. ללא כל ספק זה טרנד צומח. מה שאנשים רוצים זה חנויות קרוב לבית במחיר של סופרמרקט ולא מינימרקט. אני מקווה שנגיע למאות חנויות של שופרסל אקספרס כי יש צורך בחנויות כאלה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ברור שהם שמחים: יציפו את השוק בזול, יהרסו יצרנים מקומיים ואז יעלו מחירים אפילו עוד יותר מהיום
השיטה הידועה. רק במדינה שלנו רשת ששולטת ביותר מ-50% מהשוק לא מוגדרת מונופול ויכולה להמשיך לדרוס את התחרות ולהתנות חוזי מכירה ושכירות בכך שלא יפתחו לידה מתחרים. שופרסל לא חלק מהפתרון היא חלק גדול מאד מהבעיה של יוקר המחירים, והיא ה"תנובה" של הרשתות - הצרכן משלם על כמות הסניפים והפרסום הבלתי פוסקים שלה.
ישראקרטל שופרסל מגה  |  19.06.11
לכל התגובות