אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האחריות אכן מחייבת צילום: אביגיל עוזי

האחריות אכן מחייבת

מה הן העובדות שפורסמו בתחקיר "כלכליסט" בעניין מודעות המין הקשורות בחברת ג.פ אפיקי שיווק שבבעלות משותפת של גיא־רון ושל אשתו כנרת

20.06.2011, 08:49 | ענת רואה

אתמול פרסם יורי גיא־רון, ראש לשכת עורכי הדין המתמודד השבוע על קדנציה שנייה, מודעות ענק בעיתונות תחת הכותרת "האחריות מחייבת". במודעות הוא מביע את צערו על כך ש"מערכת הבחירות חרגה מהמקובל, התקין... ואפילו מהמותר". הוא מזכיר "גל עכור, מתנחשל, של אלימות בוטה, גסות רוח והבל פה, שאינם יודעים גבול ומעצור".

אלא שאגב הצער הכללי שמביע גיא־רון, עולה מהמודעות שפרסם טענה כאילו תחקיר "כלכליסט" בעניין מודעות המין שכתבתי לפני כשנה וחצי מבוסס על עובדות לא נכונות. בנימה אירונית מתלונן גיא־רון במודעות שנאלץ להתמודד עם הטענה ש"אשתו יצאנית", או לפחות ש"יש לה מכון ליווי", כאילו הטענות המופרכות הללו הן אלה שהודבקו לו בעיתונות. הקצנה זו מאפשרת לו להפוך את העובדות האמיתיות שנחשפו לפחותות ערך ולא מבוססות.

להלן העובדות בתמצית, כפי שפורסמו בתחקיר "כלכליסט": חברת ג.פ אפיקי שיווק שבבעלות משותפת של גיא־רון ושל אשתו כנרת המשמשת כמנהלת החברה, מכרה בין היתר שטחי פרסום למודעות מין בעיתונים עד שנת 2005. אז תוקן החוק וחוסל השוק הזה בעיתונות הכתובה.

עיסוק זה, שחרג מכמה מודעות בודדות ש"השתרבבו בין מודעות של קוסמים וימי הולדת" נמשך כמה שנים, גם במקביל לתקופה שבה גיא־רון היה חבר בוועדה למינוי שופטים. אלה העובדות. מאחוריהן העיתון עומד גם היום.

בכל הנוגע לתגובתו של גיא־רון, שלפיה לא היתה לו מעורבות שוטפת בניהול החברה; רעייתו לא ידעה את פרטי המודעות המתפרסמות בו; ושמרגע שהתקבלה תלונה על פרסום מודעות בעלות אופי מיני היא פעלה להפסקת הטיפול ברכישת שטחי לוח מכל סוג - זה כבר לציבור לשפוט.

תגיות