אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי הקוטג': קריאה להחרים את הלחם האחיד צילום: שאול גולן

אחרי הקוטג': קריאה להחרים את הלחם האחיד

קבוצה חדשה בפייסבוק תודיע בכל שבוע על מוצר חדש אותו תמליץ לרכוש פחות. אלי סתווי, ממובילי המחאה: "הלחם שבפיקוח נבחר מאחר ולפני כמה חודשים פורסם על קרטל בענף הלחם"

20.06.2011, 14:45 | אורנה יפת
מחאה הצרכנים נגד עליות מחירי המזון תופסת תאוצה. כעת מבקשים הצרכנים להחרים גם מוצרים בפיקוח. אחרי הקוטג', ודיווח של כמה רשתות שיווק על ירידה של עשרות אחוזים במכירות הגבינה עם הגרגירים, נפתחה בפייסבוק קבוצה חדשה הקוראת להחרים גם את הלחם האחיד הפרוס.

לקבוצה הצטרפו מעל 2,300 חברים ואת המחאה מובילים הפעיל החברתי ג'קי אדרי ויו"ר פורום מזון ומכולות אלי סתווי. הקבוצה תודיע בכל שבוע על מוצר חדש אותו היא תמליץ לרכוש פחות ומוצרים מסוימים יומלץ לא לקנות בכלל. כאמור, המוצר הראשון שנבחר הוא לחם אחיד. כמו במחאת הקוטג', גם הפעם הגיעה המחאה לכותרות בתקשורת לאחר שרמי לוי הודיע כי בעקבות ההתארגנות החדשה, הוא מוריד את מחיר הלחם מהיום ועד יום ראשון הבא למחיר של 3.90 שקלים במקום 7 שקלים. "בכל שבוע הם יפרסמו מוצר חדש ובכל שבוע, איפה שאוכל להזדהות עם הצרכנים ולהוריד את המחיר, אני אוריד מחיר", אמר לוי בתגובה.

לדברי סתווי, הלחם שבפיקוח לא נבחר במקרה. "המוצר נבחר מאחר ולפני כמה חודשים פורסם על קרטל בענף הלחם. הבחירה שלנו היא בחירה מתוך ראיית השוק, הבנתו והצרכים של הצרכנים בישראל. אנחנו מאמינים שכמו שרמי לוי שהוריד את המחיר, מחירו ירד משמעותית למרות היותו המוצר בפיקוח. זה מוכיח שגם מוצר בפיקוח ניתן להוריד את מחירו במחאה צרכנית ממוקדת.

לדברי סתווי, "הוכח שענף הלחם הוא קרטל לכל דבר ועניין. התחושה שלנו שהמאפיות נותנות למשרד התמ"ת נתונים שקריים על עלויות הייצור, כי עובדה שהלחם האחיד נמכר בפחות מלחם פרוס וההבדל במחיר אינו הגיוני. ההפרש הוא לפחות 2 שקל. למה צריך לגבות 2 שקל על לחם פרוס? זה שהמוצר מקבל לבוש חדש שהוא פרוס וארוז בשקית לא אומר שהוא צריך להימכר בפרמיה כל כך גבוהה כמו שהיצרנים גובים כרגע".

תגיות