אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד נתון קשה על כלכלת גרמניה: מדד אמון הצרכנים בשפל     צילום: בלומברג

עוד נתון קשה על כלכלת גרמניה: מדד אמון הצרכנים בשפל

מדד ZEW ירד ביוני למינוס 9 לעומת 3.1 בחודש מאי; המדד בודק את גובה הציפיות לגבי ששת החודשים הבאים

21.06.2011, 12:40 | סוכנויות הידיעות

מדד ZEW של המרכז למחקר הכלכלה האירופי, שעוקב אחר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה, נפל יותר מהתחזיות לרמה של מינוס 9 בחודש יוני, לעומת קריאה של 3.1 בחודש מאי.

מדד ZEW מבוסס על סקר בקרב מוסדות השקעה ואנליסטים בגרמניה. הסקר מקיף 350 מוסדות, משקיעים ואנליסטים הנשאלים לגבי ציפיותיהם למצב הכלכלה הגרמנית בששת החודשים הבאים.

הכלכלנים העריכו שהמדד, שבודק את גובה הציפיות לגבי ששת החודשים הבאים, ייפול לרמה של מינוס 4.1. "הבעיות בגוש היורו וכן חשש להאטה כלכלית בארה"ב מטרידים את המומחים הפיננסיים", אומר נשיא ZEW וולפגנג פרנץ. "יתרה מכך, המומחים מוצאים עוד ועוד הוכחות להיחלשות השגשוג בכלכלה הגרמנית בחודשים הבאים".

המדד גם בוחן את הערכה של התנאים הנוכחים במשק הגרמני, גם פה נרשמה ירידה ל-87.6 ביוני משיא של כל הזמנים של 91.5 במאי. קריאות המדד מבוססות על סקר בקרב 290 אנליסטים ומשקיעים מוסדיים.

תגיות