אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תרומה היא כבר לא עניין של בחירה" צילום: עמית שעל

"תרומה היא כבר לא עניין של בחירה"

לצד הביקור בוועידת הנשיא, מרטין סורל גם מקדם את "כולאננה", יוזמה חברתית חדשה שדוגלת לקידום שוויון בין מגזרי האוכלוסייה. אייל חומסקי: כיום אחריות תאגידית היא כבר לא פריבילגיה אלא חובה של ארגונים

23.06.2011, 10:37 | רוני קורן-דינר ושלי פריצקר

לצד הביקור בוועידת הנשיא, מרטין סורל הגיע לישראל גם כדי לקדם את "כולאננה", יוזמה חברתית חדשה שמקודמת באחרונה בתקשורת. במסגרת היוזמה 15 עמותות ישראליות, ובהן זק"א, עמותת ידיד והפורום להסכמה אזרחית, הצהירו כי ישקיעו בשנה הקרובה 2 מיליון שקל במיזמים לקידום שוויון בין מגזרי האוכלוסייה, כגון קורסים שונים בחינם לאנשים משכבות חלשות.

את היוזמה מובילה העמותה הוותיקה מרחבים בסיוע משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, שבין היתר מייצג בישראל את חברת הפרסום גריי שבבעלות סורל. סורל, שקבוצת WPP שלו נמנית עם רשימת התורמים של כולאננה, השתתף ביום שני באירוע שאדלר חומסקי ערכו, וסייע למאמצי הקידום וגיוס התרומות, שכוללים כיום גם פרסום בטלוויזיה. ברשימת התורמים ונותני החסות של היוזמה מופיעים גם גוגל ישראל, שגרירות ארצות הברית ושגרירות בריטניה.

הרבה חברות משקיעות בפרויקטים חברתיים כדי לתת "מכסה ירוקה". מה אתה עושה פה?

סורל: "עד לפני כמה שנים לקוחות שלנו ניהלו תקציבי פרו בונו כ'מכסה ירוקה', שגם מאחוריה היו מתחבאים הרבה אינטרסים. אבל בשנים האחרונות חברות מבינות שתרומה לחברה, גם בלי ציניות, טובה לעסקים. בקרב חברות רווחיות גדולות, תרומה לחברה היא כבר בגדר חובה. אנחנו ספציפית, בניגוד למתחרים שלנו, לא עושים העדפות ותורמים לרבים, ומוציאים דו"ח שנתי שמסכם את כל מה שאנחנו עושים".

"כיום אחריות תאגידית היא כבר לא פריבילגיה אלא חובה של ארגונים", אומר אייל חומסקי, מנכ"ל אדלר חומסקי. "ארגונים שלא מחזירים לחברה מוּקעים, וכמי שמשתתף בבניית תדמיות של פירמות אני מאמין שהציבור יעדיף חברות שמחזירות לחברה על פני חברות אחרות. אנחנו החלטנו לבצע פעילויות עם כוללאנה, ובאמת מאמינים שיש לה יכולת לעשות שינוי אמיתי".

תגיות