אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרניות הרכב הצרפתיות נחלשות מול המתחרות האירופיות בגלל התערבות הממשלה

יצרניות הרכב הצרפתיות נחלשות מול המתחרות האירופיות בגלל התערבות הממשלה

פיז'ו-סיטרואן ורנו עשויות להיות אף פחות רווחיות בהשוואה לפולקסוואגן. זאת מכיוון שהן נכעות ללחצי ממשלת צרפת להגן על משרות במדינה, לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה

24.06.2011, 21:41 | בלומברג
פיז'ו-סיטרואן ורנו עשויות להיחלש אף יותר מול המתחרות האירופיות מכיוון שיצרניות המכוניות נכנעו ללחצים מצד ממשלת צרפת להגן על משרות לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

מנכ"ל פיז'ו, פיליפ וארין, הרחיק עצמו מהצעה שהודלפה לסגור מפעל בצרפת, לאחר שהממשלה במדינה תיארה את ההצעה "לא מקובלת". צ'ארל גוזן, מנכ"ל רנו היה חייב במאי להצהיר כי הוא יהפוך את ייצור המכוניות בצרפת ל"עדיפות עליונה" לפני שקיבל אישור מהממשלה למינויו.

ההשפעה המכרעת שיש לממשלה מגיעה בעת ששתי החברות איבדו נתח שוק באירופה ונשרכות מאחורי פולקסוואגן ברווחיות. הממשלה, שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר של רנו, גם מפעילה את השפעתה על שתי יצרניות הרכב באמצעות הקלות במס, מענקי מחקר ותמריצי העסקה.

"הבעיה היא שהראייה של הממשלה היא לטווח קצר יותר מאשר קרנות גידור רבות", אמר ארנדט אלינגורסט, אנליסט בקרדיט סוויס בלונדון לבלומברג. "ההערכה הנמוכה של ערך תעשיית הרכב הצרפתית קשורה באופן ברור להשפעות הממשלה", הוסיף.

המניות של רנו ירדו השנה ב-11%, כך שערך החברה מוערך ב-11.4 מיליארד יורו (16.2 מיליארד דולר). מניות פיז'ו עלו ב-3.3%, כך השוק מעריך את שוויה ב-6.87 מיליארד יורו. פולקסוואגן עלתה 8.7% באותה התקופה ושוויה עומד על 58 מיליארד יורו.

נתח השוק האירופאי של פיז'ו הצטמצם ל-13% עד סוף מאי מ-13.8% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתח השוק של רנו ירד ל-9.6% מ-10.4% וזה של פולקסוואגן גדל ל-22.8% מ-21.1%.

תגיות