אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלאג־אין בישראל

פלאג־אין בישראל

השברולט וולט היא הסנונית הראשונה של גל דגמים אקולוגיים ש־GM תציג בקרוב, לפי מנהל מעבדות המחקר של החברה בארה"ב

27.06.2011, 10:59 | ליאור גוטמן

אמריקה נמצאת בפני שינוי. כך טוען ד"ר גארי סמית', מנכ"ל המעבדות של ג'נרל מוטורס בצפון אמריקה, שביקר בישראל לאחרונה. "מנועי שמונה בוכנות ייהפכו לשש ומנועי שש בוכנות יהפכו לארבע, תוך ייעול מכני של עבודתם", הסביר סמית'. "שנית, השימוש בדלקים חלופיים הוא כיוון שאנחנו בוחנים לעומק - לפי ההערכות ב־2011 ארה"ב תצרוך אתנול (דלק ביולוגי מבוסס כוהל - ל"ג) בהיקף של כ־9% מהצריכה, אבל הוא מופק ממזון כגון תירס או סוכר, ואנחנו נצטרך למצוא תחליף למוצר שמקורו לא במזון", הוא מסביר.

סמית' אחראי על יישום תוכניות יצרנית הרכב האמריקאית לפיתוח דלקים חלופיים ומקורות הנעה חדשים עבור מגוון כלי הרכב של החברה, לרבות השימוש בגז טבעי או בדלקים ביולוגיים עבור הנעת הרכב. "בסוף השנה הנוכחית, חצי מן המכוניות שג'נרל מוטורס תייצר יהיו מכוניות פלקס פיול, כלומר כאלה שניתנות לתדלוק בתערובת המבוססת על אתנול. אנו בוחנים גם ייצור של מכוניות מימן".

השבוע תוצג בישראל באופן רשמי שברולט וולט, מכונית הפלאג־אין - בעלת מנוע בנזין וסוללה שיכולה להיטען מרשת החשמל - הראשונה שג'נרל מוטורס תשווק בישראל כבר בשנה הבאה.

לדברי סמית', הוולט היא רק סנונית ראשונה בשורה של מכוניות פלאג־אין: "כיום אנחנו מציגים סדרת מכוניות עם מנוע קטן של 50 קילו־ואט וסוללת יון ליתיום. בקרוב נגיע למכוניות פלאג־אין עם יכולת טעינה מהרשת. 80% מהאנשים נוהגים בארה"ב פחות מ־40 מייל (כ־65 ק"מ - ל"ג) ביום, וזה מבחינתנו הכיוון הנוכחי של תעשיית הרכב". ומה היתרון על פני מכוניות חשמליות לחלוטין? "עשינו לאחרונה נסיעה מיוסטון לניו יורק - כ־1,800 ק"מ - בארבעה ימים", הסביר סמית'. "בגלל מגבלת הטעינה המתמדת של הסוללה, הטווח האדיר שהשגנו בנסיעה זה משהו שרכב חשמלי עוד לא יכול לתת לנהג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות