אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"השנה התייקרו 3,000 מוצרים וכולם שתקו" צילום: עמית שעל

"השנה התייקרו 3,000 מוצרים וכולם שתקו"

אברהם משה מרגלית ואריה בוים, שמכרו לשופרסל את חלקם ברשת זול פה ב־140 מיליון שקל ב־2008, פותחים פה גדול על מתחריהם, שמשתתפים ב"ריקוד השקרנים וקפצו על בלון הקוטג'"

30.06.2011, 08:48 | דיאנה בחור־ניר וגיל קליאן

"אני לא משתתף בריקוד היחצני הזה, ריקוד השקרנים. רשתות שבאמת היו רוצות לדאוג לצרכנים לא היו מתעוררות עכשיו. אתם שואלים אותי על קוטג'? השנה התייקרו יותר מ־3,000 מוצרים, איפה כולם היו כשזה קרה? יש גורמים שנוח להם לקפוץ על בלון הקוטג' כדי לייחצן את עצמם. אני לא מתעסק בבלופים, בדברים שבמהות הם שקר. מכרנו בשבועות גבינה של טרה 250 גרם ב־2.99 שקלים, לא מוגבל ולא מותנה. אחד המתחרים מכר ב־2 שקלים שתי גבינות, היתר במחיר מלא של כ־6.70 שקלים. אתם מכירים מישהי שעושה עוגת גבינה משתי גבינות?".

את הדברים האלה אומר אברהם (מוישה) מרגלית, השותף ברשת חנויות ההארד־דיסקאונט אושר עד, בראיון משותף לו ולשותפו אריה בוים המתפרסם היום במוסף "כלכליסט". מדובר בחשיפה התקשורתית המשותפת הראשונה של השניים, שהקימו יחד עם קלאבמרקט את רשת זול פה, ומכרו את חלקם לשופרסל תמורת סכום המוערך ב־140 מיליון שקל. לאחר תקופת אי־תחרות של שנה פתחו השניים את אושר עד, שצפויה להגיע עד סוף השנה לעשרה סניפים ומחזור של יותר ממיליארד שקל.

לדברי מרגלית, "לדעת לקנות זה מקצוע, זה יותר מלקבל מחירון. מחירון הוא לא נקודת הפתיחה במשא ומתן, הוא רק ההיכרות עם הספק. בכל פעם שמציעים לי מבצע או מתנה אני שואל את עצמי אם זה טריק או שטיק. כשאני מקבל הצעה לא מספיק מפתה מספקים, נניח קנה שישה בקבוקי קולה וקבל שניים חינם, אני אומר לספק 'תשאיר אצלך את השניים חינם'. אין דבר כזה 'מתנה' ו'חינם' בקמעונאות. מי שהמציא את המונחים האלה ישב וחשב איך לעבוד על אנשים. את מכירה פילנתרופ מאמריקה שמממן את המתנות?".

בשבועות האחרונים, גם לנוכח הסערה הציבורית, אושר עד לא הורידו את מחיר הקוטג'. הוא נמוך מלכתחילה, הם טוענים; גביע ב־6.70 שקלים, שלושה ב־14. במוצרים אחרים, כמו חיתולים, מייבאים השניים ביבוא מקביל את חיתולי האגיס, כאשר הם אינם מוכרים כלל מוצרים של חוגלה בסניפי הרשת.

הראיון המלא ב"מוסף כלכליסט"

תגיות