אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: מתחרה בולט של גרופון רוצה להנפיק לפי 15 מיליארד ד' צילום: בלומברג

דיווח: מתחרה בולט של גרופון רוצה להנפיק לפי 15 מיליארד ד'

ב-Livingsocial, אתר הקופונים השני בגודלו בעולם, שוקלים לגייס מיליארד ד' כהנפקה ראשונית לציבור. ייאלצו להתמודד עם כניסת גוגל ופייסבוק לתחום

30.06.2011, 10:31 | יוסי גורביץ

התרעת בועה: ליבינגסושיאל (LivingSocial), אתר הקופונים השני בגודלו בעולם אחרי גרופון, נמצא בימים אלה בדיונים לקראת הנפקה - כך מדווח אתר CNBC, שמוסיף כי בעלי החברה רוצים להנפיק אותה בשווי שינוע בין 15-10 מיליארד דולר.

לפי הפרסומים, האתר מעוניין לגייס כמיליארד דולר במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור. גרופון עצמה מסרה בתחילת החודש את מסמכי ההנפקה שלה, והיא רוצה להיסחר לפי שווי של 30 מיליארד דולר.

אתר ליבינגסושיאל החל כאפליקציית פייסבוק, אך תוך זמן קצר הפך מהאתרים המובילים בתחום הדילים המקוונים. המידע הפיננסי על ליבינגסושיאל מוגבל: על פי הערכות ביזנסאינסיידר, החברה צפויה להכניס מיליארד דולר ב-2011, אך הדבר אינו מעיד בהכרח על רווחיות. גרופון הצליחה להכניס 713 מיליון דולר ב-2010, אך סיימה את אותה שנה בהפסדים של 413 מיליון. בדצמבר האחרון השקיעה אמזון בליבינגסושיאל 175 מיליון דולר.

ליבינגסושיאל נאלצת להתמודד לא רק עם גרופון ושורה של חקיינים קטנים אחרים, אלא גם עם גוגל, ששירות Offers שלה נראה כמתחרה רציני לאתרי הדילים, ועם פייסבוק שנכנסת אף היא לתחום.

שלשום דווח כי ליבינגסושיאל רכשה את אתר GoNabit, אתר קניות שמיועד לביצוע רכישות "חברתיות" משותפות למספר משתמשים. מהלך זה צפוי להעניק לליבינגסושיאל דריסת רגל בעולם הערבי. במקביל, הודיעה החברה כי היא פותחת גם סניף בהולנד.

תגיות