אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריקי דרורי: "בשנים הקרובות יצמח הנתח של שיווק דיגיטלי ויגיע ל-50%" צילום: אוראל כהן

ריקי דרורי: "בשנים הקרובות יצמח הנתח של שיווק דיגיטלי ויגיע ל-50%"

סמנכ"לית השיווק של גוגל ישראל אמרה בוועידת "כלכליסט" וגוגל לעסקים קטנים ובינוניים כי הפרסום הדיגיטלי הגלובלי צפוי לצמוח לשווי של 500 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות, בעיקר בזכות עסקים קטנים

03.07.2011, 11:01 | עומר כביר
"בחמש השנים הקרובות, הפרסום הדיגיטלי הגלובלי יצמח מ-14% מעוגת הפרסום ל-50% מעוגת הפרסום ויגיע לשווי של 500 מיליארד דולר, כאשר מרבית הצמיחה הזו תגיע מעסקים קטנים" – כך אמרה סמנכ"לית השיווק של גוגל ישראל, ריקי דרורי, בוועידה החמישית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל, שנערכת הבוקר (א') בתל-אביב.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: - ועידת העסקים הקטנים והבינוניים 2011 (33 תמונות)

"הרבה אנשים חושבים ששיווק דיגיטלי נעשה באינטרנט, אבל מדובר רק בפלטפורמה אחת", הוסיפה דרורי. "שיווק דיגיטלי מורכב משתי הגדרות. הראשונה: אינטראקטיביות, היכולת להגיב לדברים שאנחנו רואים – שימוש בעכבר, כניסה לקניון, צילום תמונה. ההגדרה השנייה היא יכולת מיקוד: למקד את המסר לצרכנים שהכי רלוונטים למוצר. זה יתרון משמעותי לעסק הקטן, כי היא מאפשרת לו להתחרות במגרש של הגדולים".

"איזה תנאים צריכים להתקיים בשביל זה? הטכנולוגיה צריכה להתפתח מהר מספיק; המודלים העסקיים צריכים להיות הגיוניים, משהו שיצדיק את ההשקעה של עסקים קטנים; וצריך לדעת איך החברה תגיב לשינויים האלו, שמעלים שאלות חשובות לגבי הפרטיות".

לדברי דרורי, אחד המאפיינים הבולטים של שיווק דיגיטלי הוא היכולות ליצור פרסומות אישיות וממוקדות: "מתי נגיע לכך שהטכנולוגיה תאפשר התאמה אישית של פרסומות ומה צריך לקרות בשביל זה?אני יכולה להגיד לכם שהטכנולוגיה הזו כבר נמצאת פה. השאלה היא האם החברה האנושית מוכנה לשינויים שיאפשרו שיווק דיגיטלי אישי". דרורי הזכירה מספר יישומים שעושים שימוש בטכנולוגיה מסוג זה: טכנולוגיית זיהוי פנים (דוגמת זו של face.com הישראלית), ושירותי מיקום המאפשרים להתאים פרסומות למיקומו הפיזי של המשתמש.

"ברגע שעסקים יבינו את הערך בטכנולוגיה החדשה, שהיא מדידה, ספציפית ומאפשרת להוכיח עלות לעומת השקעה, הם יבינו שכדאי להם להשקיע בה", אמרה דרורי. "בעבר, עיתונים היו בשחור-לבן. באיזה שהוא שלב בעלי עיתונים הבינו שמשתלם להשקיע ברכישת מכונות דפוס צבעוניות, כי זה יעלה את המכירות. אותו דבר קרה בעסקים קטנים, שעברו מפרסום בדפי זהב, לבאנרים ומשם לפרסום במנוע חיפוש. זה קרה כי הם הבינו שכך הם משלמים רק על לקוחות שמקליקים ויכולים למדוד את התמורה שמספק כל לקוח. פרסום הוא לא בזבוז אלא השקעה, ואם אני יכול ליצור מהלכי פרסומות שמספקים הנאה לצרכן וגורמים לו לחזור אליי זו השקעה".

עם זאת, לדברי דרורי לשיווק דיגיטלי יש גם צדדים בעייתיים. "פרטיות היא דבר משמעותי. יש שטוענים כי השנה אנשים מוכנים לחלוק מידע כפול לעומת השנה שעברה. אבל הרבה אנשים לא מסכימים עם התיאוריה הזו, ומנסים לעצור את הקדמה הטכנולוגית הזו. השאלה המעניינת היא איך נוכל לפשר בין הצורך שלנו בפרטיות לבין הקדמה הטכנולוגית, שמביאה הרבה דברים טובים".

דרורי סיכמה: "בעולם השיווק הדיגיטלי לא צריך להיות חברה גדולה. גם חברה קטנה, באמצעות פרסום ממוקד, אפקטיבי ומדיד, יכולה להשתתף במשחק בצורה אמיתית ולהתחרות בעסקים הגדולים".

לסיקור מלא של ועידת העסקים הקטנים לחצו כאן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות