אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משה קפלינסקי: מי שאמר שבטר פלייס לא נתקלה בקשיי רגולציה טועה ומטעה צילום: אוראל כהן

משה קפלינסקי: מי שאמר שבטר פלייס לא נתקלה בקשיי רגולציה טועה ומטעה

מנכ"ל בטר פלייס בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל: בעוד מספר חודשים מכוניות חשמליות ייסעו במדינת ישראל. החזון שלנו היה ברור - החשיבות של כל אחד מאיתנו לתרום לאיכות הסביבה ולהקטין את הזיהום. כולנו מבינים את החשיבות של ההתנתקות מהתלות בנפט

03.07.2011, 12:34 | טל ליטמן

"בעוד מספר חודשים מכוניות חשמליות ייסעו במדינת ישראל, הן שקטות מאוד כי אין מנוע, לא נריח אותן כי אין להן אגזוז והן ישתמשו בתשתיות פרוסות במד"י – עמודי טעינה. עשרות רבות של חניונים ערוכים לקלוט אותן במקומות המיועדים לכך. הנהגים ישתמשו במחשב שאנחנו בנינו שיעזור להם לנווט את ניהול האנרגיה שלהם. הם יהיו מקושרים למרכז שליטה שיוכל לספק להם רמת שירות יוצאת דופן. המערכת החדשנית הזו תעבוד לקראת סוף השנה", כך אמר משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס, בוועידה החמישית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: ועידת העסקים הקטנים והבינוניים 2011 (33 תמונות)

לדבריו, "רק לפני שלוש וחצי שנים כל מה שאמרתי כאן עכשיו היה בגדר חזון, חלק אמרו חלום, היו מספר עמודים מודפסים וקצת שרטוטים ועם זה יצאנו לדרך. זה אולי נשמע פשוט, 'חלמנו, יצרנו והמדינה עזרה' אבל אני רוצה להגיד שלא כך. עברו לפנינו הרבה מאוד אתגרים. המפתח הראשון היה קודם כל איך אנחנו מתרגמים את החזון לשפת מעשה. החזון שלנו היה ברור - איכות הסביבה והחשיבות של כל אחד מאיתנו לתרום לאיכות הסביבה ולהקטין את הזיהום. כולנו מבינים את החשיבות של ההתנתקות מהתלות בנפט".

קפלינסקי הוסיף, "המפתח להתמודד עם אתגרים הוא נכון לכל אחד מאיתנו אם אתה רוצה להיכנס לתחום חדש אתה צריך שתהיה לך חדשנות. ולא רק בתחום הטכנולוגיה – הטענה שלי אומרת שחדשנות צריכה להסתכל על כל ספקטרום העשייה אם אנחנו באמת רוצים להיות יעילים. טכנולוגיה זה לא מספיק".

"אנחנו הטמענו חדשנות במודל העסקי – כשבאנו לנתח למה מכונית חשמלית לא פותחה עד היום הבנו שאחד הדברים שמפריע זה המחיר שיתורגם לצרכן. אם אתה לוקח אוטו ומחבר בטריה לא יכול להיות פתרון שהוא זמין לכולם, לספקטרום מספיק רחב שיעשה שינוי. אז אמרנו 'בוא נוציא את הבטריה מהמעגל הכלכלי שהלקוח רואה בסופו של דבר, ניקח את הבטריה אלינו ואנחנו נחייב את הלקוח על אורך חיי הבטריה לפי מס' הק"מ שיסע'. אי עשיית השינוי הזה עד אז היה הבלם.

גם מבחינת עיצוב חשבנו חדשנות - עיצבנו את עמודי טעינה בצורה יותר הייטקית, עתידנית כדי שישתלב עם החזון שלנו, ולא בעיצוב סטנדרטי".

"דרך נוספת שהטמענו היא הדרך שבה אנו מסתכלים על הלקוח – ניתחנו איך הרעיון שלנו יכול להביא ערך מוסף ללקוח. לא הסתפקנו ביצירת מוצר שעונה על כל הצרכים הבסיסיים – במוטו שלנו כל הזמן צריך לחשוב איך הדברים נראים בעיני הלקוח. דרך קו מחשבה זה הגענו להחלטות לגבי תחנות הפריסה. ניתחנו ההתנהגות של הנהגים בסופ"ש באמצע שבוע בשעות עומס".

"גם בתחום השירות חשבנו חדשנות – מה אנחנו מקבלים היום ואיך המערכת שלנו יכולה לשרת את הנהגים שלנו בצורה הטובה ביותר. במכונית חשמלית, כמו במכוניות יוקרה, יש מערכות שתומכות באיכות השירות שלנו. הנהגים שלנו יקבלו שירות של רכבי יוקרה וישלמו מחיר נמוך בהרבה".

"חדשנות לא נעצרת בדברים האלה – כשאמרנו מכונית חשמלית האסוציאציה הראשונית היתה קלנועית של קיבוץ. הקמנו מרכז מבקרים. זה די לא מקובל ששנתיים לפני השקה כשאין מוצר חי ועובד חברה פרטית תקים מרכז השקעה. אבל הבנו שבלי זה יהיה לנו קשה בזמן אמת לשווק את המוצר שלנו".

"גם המיקום של מרכז המבקרים שלנו שנבנה בפי גלילות לא היה מקרי – חשבנו שהמוטו שלנו הוא אנחנו מחליפים "רע ומלוכלך" ב"טוב ונקי" בוא נעשה את זה במה שמסמן את הכי מלולכך בפי גלילות".

בעניין הרגולציה, אמר קפלינסקי "בניגוד למה שמתפרסם בתקשורת, הרגולציה לא עובדת לטובתנו – אנחנו נותנים מספיק מידע לכל מי שיש לו יד ורגל בעולם הרגולציה. בטר פלייס נתקלה בקושי מובנה, לא היה רגולטור מוגדר. נדרשנו להרבה סבלנות, עבודה קשה ונתקלנו בקושי אדיר לעשות את זה כשהמנטליות של הרגולטורים הישראלים היא 'אם לא ראינו בעין' אז אנחנו לא יכולים לקחת החלטות"

"גם כוח האדם שלנו נשם חדשנות – עודדנו מחשבה מחוץ לקופסא, שאילת שאלות, אצלנו מותר לטעות וללמוד לקח. אנחנו התברכנו באנשים המתאימים. זה המפתח. שמענו על הרבה מאוד דוגמאות שזה בלתי אפשרי, לא רק בטכנולוגיה, רגולציה קשר עם לקוח. ברגע שהתרבות היא שאין דבר כזה אי אפשר אתה מפצח את הדברים".

לסיקור מלא של ועידת העסקים הקטנים לחצו כאן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
ל 10 - רואים שאתה לא מכיר את המודל של החברה
זה בדיוק מה שיימנע מעסקים רבים בישראל להרוויח משינוי במודל צריכת תחבורה . יש פה קבוצה ש"מאיימת" כל הזמן באיומי "מונופול" בכדי להגן על כספה שלה ומשתמשת בתעלולי איום זולים על הציבור. המודל של בטר פלייס הוא לא היה ולא יהיה תיווך. חבל שלא היית בהרצאה, או ביקרת לאחרונה בחברה הזאת. בכלל, אני ממליץ לך לנסות לעשות אתם עסקים במקום להתבצר ולאיים. השקע הבייתי הוא סאגה שיצרו פה יבואני רכב ואין בו שום דבר מהותי. זה לא פוגע במודל של החברה שפורסת תשתית טעינה ברחבי העולם. הייתי לאחרונה בדנמרק ושם לא לקחו אותי לראות שקעים בבית, אלא את התשתית ברחובות, במשרדים ותחנת החלפה. לכן תמשיכו לשאוג פה מונופול ובינתיים החברה הזאת תשיג הרבה אנשים אחרים בסיבוב...
גרשון , הרצליה  |  04.07.11
13.
עם ישראל לא רוצה רנו פלואנס במחיר 120000 הוא רוצה וולט ב200000 !
דווקה VOLT , כי אותו אפשר לחבר בשקע בבית ורק 4 מקומות ישיבה ! (-: אם לא וולט, למה לא פריוס נטענת מדור החדש במבצע "שווה לכל כיס" קצת פחות מ200000 למה לא מיצובישי IMIEV בגודל של GETZ גם במחיר שווה של 200000 שח . אבל לא , עם ישראל בחיים לא יקח פלואנס ב123000 , דווקה , כי לא יכולים לראות שכן יהודי מצליח במיזם שלו , בחיים לא!!!
סם , מודיעין  |  03.07.11
11.
קפלינסקי - זקנתך מביישת את בחרותך
אני מעריך מאוד את תרומתך למדינה ופועלך בצה"ל, ודווקא משום כך חורה לי על גבבי השטויות, חצאי האמיתות והXXX שאתה מפזר לכל עבר. 1. "החזון שלנו היה ברור - איכות הסביבה והחשיבות של כל אחד מאיתנו לתרום לאיכות הסביבה ולהקטין את הזיהום" - באשר אתם מוכרים חבילות נסועה, אתם מעודדים אנשים לנסוע ולזהם 2. "יקח את הבטריה אלינו ואנחנו נחייב את הלקוח על אורך חיי הבטריה לפי מס' הק"מ שיסע" - לא נכון, כאמור אתם מוכרים חבילות נסועה ולא נותנים מחיר לק"מ נסועה. אין בכך חידוש זה הכלי של הקרטל מהגדולים במשק - חברות הסלולר. 3. "הנהגים שלנו יקבלו שירות של רכבי יוקרה וישלמו מחיר נמוך בהרבה" - לפי המחירים שפרסמתם הנהגים ישלמו והרבה. 4. ""בניגוד למה שמתפרסם בתקשורת, הרגולציה לא עובדת לטובתנו". דווקא כן. רק לבטר פלייס מחושב מחיר המכונית ללא מצברים, על כל ההקלות הנלוות. הצורך בטעינה נשלטת הופך את בטר פלייס למונופול דה פאקטו. אגב - אם אנשים היו טוענים אצלם בבית בלילה, זה היה עדיף לחברת חשמל בהרבה מאשר שיטענו במקום העבודה בשיא העומס. 5. "אנחנו התברכנו באנשים המתאימים. זה המפתח." אני מסכים, רק חבל שהרושם הוא שהאנשים מתאימים בעיקר לעבודה הדוקה עם הרגולטור והמפתח הוא שימוש ברגולטור לשם יצירת מונופול.
יהורם  |  03.07.11
לכל התגובות