אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"שיווק במובייל - ההזדמנות הכי גדולה של עסקים" צילום: אוראל כהן

"שיווק במובייל - ההזדמנות הכי גדולה של עסקים"

ליאת בן רפאל, מנהלת שיווק לעסקים בגוגל ישראל, בוועידת "כלכליסט" וגוגל: "לא להיות נוכח במובייל זה כמו לסגור את החנות כל יום חמישי"

03.07.2011, 14:39 | עומר כביר

"שיווק במובייל (סמארטפונים וטאבלטים) הוא ההזדמנות הכי גדולה שניצבת בפני עסקים בשנים הקרובות" - כך אומרת ליאת בן רפאל, מנהלת שיווק לעסקים בגוגל ישראל, בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל, שנערכת היום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

"הטכנולוגיה הסלולרית היא הטכנולוגיה בעלת קצב הההתפחות המהיר בהיסטוריה, ואחוזי החדירה שלה גדולים פי שמונה מהאינטרנט", אמרה בן רפאל. "בשנות ה-90, כשהאינטרנט רק צברה תאוצה, עסקים שידעו לנצל את ההזדמנות כבר אז זכו ליתרון משמעותי. אותו דבר קורה היום עם המובייל, אבל לצערי מרבית העסקים הקטנים בישראל עוד לא שם".

ריקי דרורי: "בשנים הקרובות יצמח הנתח של שיווק דיגיטלי ויגיע ל-50%" סמנכ"לית השיווק של גוגל ישראל אמרה בוועידת "כלכליסט" וגוגל לעסקים קטנים ובינוניים כי הפרסום הדיגיטלי הגלובלי צפוי לצמוח לשווי של 500 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות, בעיקר בזכות עסקים קטנים עומר כבירלכתבה המלאה

לדברי בן רפאל, למחצית מהישראלים יהיה סמאטרפון עד סוף השנה וב-2012 מספר הגולשים באינטרנט סלולרי יהיה גדול יותר מהגולשים מהמחשב האישי. "מאז 2007, חלה עלייה של 4,500% בחיפוש במובייל בישראל, ואנחנו לא צופים שום ירידה בתקופה הקרובה. העלייה הזו כוללת גם חיפושים שנוגעים לעסקים קטנים. לא להיות נוכח במובייל זה כמו לסגור את החנות כל יום חמישי", היא הוסיפה.

אחד מהיתרונות של פרסום בסלולר, אומרת בן רפאל, הוא תוצאות מיידיות: "אחד מתוך שלושה חיפושים בסלולר הוא בעל הקשר של מיקום: שרברב בחיפה, מספרה בתל-אביב, מסעדה ברמת-גן. הלקוחות נמצאים על מפתן הדלת שלכם, הם מחפשים אתכם ועכשיו והם הכי קרובים להמרה לרכישה".

בן רפאל סיפקה גם ארבעה טיפים לעסקים שרוצים לבנות אתר למכשירים ניידים: "ראשית, צריך לדאוג שתוכן יהיה רלוונטי, לבחור מוצר אחד או כמה מוצרים, לפי מבצעים או מוצרים הכי נמכרים, ומעליהם לשים שורת חיפוש לכל השאר. הטיפ השני קשור לרקע: צריך איזון בין המלל לרקע.

לחצנים גדולים

"הטיפ השלישי: לחצנים גדולים. המשתמשים תופסים את המכשיר ביד אחת ומנווטים עם האגודל, מה שיוצר פתח לטעויות. הלחצנים חייבים להיות גדולים כדי שהלקוח לא יקליק על דבר לא נכון, יגיע לעמוד שהוא לא רצה, יתעצבן ויצא מהאתר. הטיפ הרביעי הוא הליך המרה קצר. צריך לזכור שבסלולר, בגלל המיידיות, אנשים בורחים הרבה יותר מהר".

בנוסף, אמרה בן רפאל, חשוב להגדיר את המטרות כבר בתחילת הדרך: "מיתוג? שאנשים יתקשרו? שיבואו לעסק? שירכשו ברשת? הכל משנה את האסטרטגיה".

לסיקור מלא של ועידת העסקים הקטנים לחצו כאן

תגיות