אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"העסקים הקטנים מקבלים בגוגל מקום כמו הטייקונים" צילום: אוראל כהן

"העסקים הקטנים מקבלים בגוגל מקום כמו הטייקונים"

אריאל הוכשטדט, מנהל תחום לעסקים קטנים ובינוניים בגוגל בוועידת "כלכליסט" וגוגל: "אצלנו אין איפה ואיפה בין עסקים קטנים וגדולים"

03.07.2011, 15:42 | שלי פריצקר

“אצלנו אין איפה ואיפה בין עסקים קטנים וגדולים, העסקים הקטנים מקבלים בגוגל מקום כמו הטייקונים, אפשר לקבל בולטות במחיר זול" - כך אמר היום (א') אריאל הוכשטדט, מנהל תחום לעסקים קטנים ובינוניים בגוגל, במסגרת פאנל שיווק בוועידה החמישית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל, הנערכת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדברי הוכשטדט, "אנחנו נמצאים בעידן שהעסק מבין שהלקוח מחפש אותו, ולכן אנחנו מציעים למשל את שירות click to call, במסגרתו מופיעה מודעה במובייל והלקוח כבר לוחץ עליה ומתקשר וזה כמעט מכירה והתשלום הוא רק על שיחת טלפון - שירות שעולה עשרות אגורות בודדות כי משלמים על השיחה".

הוכשטדט הוסיף: "שירות נוסף הוא גוגל פלייסס, שגם עסק קטן כמו בית קפה או מכבסה יכול להשתמש בו ולהביא לקוחות הנמצאים בקירבת מקום. כך רואים את העסק שלו בסמארטפון כשמחפשים את השירותים הללו".

"לא רק מערכת מידע"

לדברי גרי לסקי, מנהל מחלקת מכירות ב-cal, מערכת הסליקה בכרטיס אשראי היא יותר מסתם אמצעי תשלום, היא מערכת שמספקת המון מידע לעסקים. לדבריו, "היום אנחנו יכולים לחבר כל עסק למערכת מידע על הרגלי קנייה, שמאפשרת לפלח קהלים ולעשות שיווק ממוקד: על לקוחות, ממוצע רכישה, מתחרים באזור, מתחרים בענף, ולראות איך העסק גדל בתוך הענף שלו".

"מדובר בשירות שאנחנו נותנים חינם לכל בית עסק שסולק דרכנו", טוען לסקי  ומווסיף שעם התפתחות הטכנולוגיה, cal גם מאפשרת היום לסלוק דרך המובייל והנתונים הרבה יותר זמיניים וממוקדים שיווקית.

(מימין) סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט", אריאל הוכשטדט, אריאל אפרתי, רונן כהן וגרי לסקי , צילום: אוראל כהן (מימין) סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט", אריאל הוכשטדט, אריאל אפרתי, רונן כהן וגרי לסקי | צילום: אוראל כהן (מימין) סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט", אריאל הוכשטדט, אריאל אפרתי, רונן כהן וגרי לסקי , צילום: אוראל כהן

אריאל אפרתי, מנכ"ל call my name חושב "כי הבעיה של עסקים קטנים היא שהם לא שמים דגש על שיווק - חושבים שהכל עניין של שירות ושאם הוא מצוין זה מספיק, אבל זה לא נכון, כי המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולכן חייבים מערך שיווק חזק ויש היום כלים המאפשרים מהלכים שיווקיים בעלות נמוכה”.

באמצעות הטכנולוגיה שמציע אפרתי אפשר להגיע לבית העסק באמצעות חיוג לשם ולא מספר טלפון שלדבריו בדרך כלל לא זכיר וגם עולה המון כסף, וצריך להשקיע המון כסף כדי לשווק אותו כדי שאנשים ידעו לשנן אותו.

”הטכנולוגיה שלנו היא בינלאומית ובישראל היא מוכרת כדייל מיי ניים. היום כדי לקנות מספר קליט צריך לשלם הרבה כסף בשנה. השירות שלנו לא יקר והלקוח מוריד את החייגן בקלות גם לסמארטפונים וגם למכשירים רגילים בחינם".

התייחסות מיוחדת לעסקים קטנים

לדברי אפרתי, חלק לא מבוטל מהלקוחות שלנו כבר היום הם עסקים קטנים שמשתמשים בפלטפרומה הזו גם כאמצעי שיווקי, למשל פיצה פצץ בבאר שבע - במקום להשתמש בשם הפיצה היא לקחה את השם '100 אחוז מוצרלה', אז זו דוגמה לשם שגם מוכר".

רונן כהן, סמנכ"ל שיווק ב-UPS ישראל, הסביר איך אפשר לשנע את המוצר לכל מקום בעולם מבלי להחזיק מחלקה המתמחה בנושא בעסק. “חשוב לוודא שהספק נותן התייחסות מיוחדת לעסקים הקטנים כי הם יכולים גם לגדול בעתיד. אנחנו מסייעים ליצואנים הקטנים מעבר לאתר האינטרנט שבו אנחנו נותנים אינפורמציה יש לנו צוות שנותן שירות לעסקים שאין בהם את המומחיות לגבי סחר בינלאומי או מחלקת שיווק המתמחה במערך הבינלאומי, אשר נותן פתרונות כמו למשל מעקב אחרי מטענים דרך האייפון".

לסיקור מלא של ועידת העסקים הקטנים לחצו כאן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות