אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבארוק של פראדה צילום: אלה סברדלוב קרן

הבארוק של פראדה

מיוצ'ה פראדה מצליחה ליצור פריטים איקוניים שהופכים במהרה ללהיטים ברחוב וברשתות, ובה בעת אפשר לראותם על מובילות אופנה כמו אנה ווינטור ואנה דלה רוסו

06.07.2011, 10:49 | עילית מינמר

יהיה מראה אחד שייזכר מקיץ 2011 עמוס הטרנדים, יהיה זה ללא ספק הלוק שיצרה מיוצ'ה פראדה למותג הנושא את שמה. הבננות והקופים, הפסים וצבעי הניאון - מיוצ'ה פראדה עייפה ממינימליזם, אבל לא מבארוק מינימלי כהגדרתה. שוב היא הצליחה להפתיע, לעורר דיון, ליצור צללית אחרת, שונה, ולא בפעם הראשונה.

כמו רבות מהקולקציות שלה לפראדה ולמיו מיו, היא מצליחה ליצור פריטים איקוניים שהופכים במהרה ללהיטים ברחוב וברשתות, ובה בעת אפשר לראותם על מובילות אופנה כמו אנה ווינטור ואנה דלה רוסו. כך היה עם תיקי הניילון השחורים כבר בשנות השמונים, עם ההדפסים האבסטרקטיים בסוף שנות התשעים, התחרה של 2008 או הדפסי הציפורים מקולקציית קיץ 2010 של מיו מיו. גם העונה אפשר למצוא בזארה מוטיבים בולטים בהשראת המראה הנוכחי, בהם הפסים העבים בצבעי הניאון, וברשת H&M - הדפסים של בננות.

שמלה של פראדה, 6,500 שקל, הלגה עיצובים, ה שמלה של פראדה, 6,500 שקל, הלגה עיצובים, ה' באייר 12 ת"א | צילום: אלה סברדלוב קרן שמלה של פראדה, 6,500 שקל, הלגה עיצובים, ה
פראדה מודרנית כל כך, שלמעשה אי אפשר להצביע במדויק על עשור אחד או מקום שממנו שאבה השראה. דרום מקסיקו, קובה, ברזיל ופורטו ריקו, שנות העשרים ומעט משנות השבעים, וכן, גם כנסיות בארוקיות בדרום איטליה. כל אלה חברו יחד ל"קולקציה מפתיעה ותצוגה יוצאת דופן", כהגדרתה של מבקרת האופנה סוזי מנקס, ל"אירוע רציני של ממש", על פי המגזין "אל", והם מספקים תשובה מצוינת לשאלה מדוע פראדה ממשיכה לכבוש את עולם האופנה ולהסעירו כבר יותר משני עשורים, וכיצד בנתה עם בעלה פטריציו ברטלי מותג ששוויו היום כ־2 מיליארד דולר.

"זה הזמן להיות נועזים", הכריזה בתום התצוגה. היא הציגה צללית חדשה ארוכה יותר, שמלות צמודות לגוף שמסתיימות במכפלת קפלים, חצאיות בהדפס בננות וקופים שמטפסים בסבך טרופי, גזרות גיאומטריות מדויקות ונקיות לצד עגילי בננות ונערות קבאנה מפלסטיק, מצועצעים לכאורה, צעיפי פרווה בצבעים מהפנטים ותסרוקות דקדנטיות משנות העשרים.

"המחשבה שמאחורי האמנות תמיד חשובה יותר מהאסתטיקה", אמרה לא מכבר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", בהתייחסה לאוסף האמנות האקלקטי והמרשים שלה שחלקו מוצג כעת בביאנלה בוונציה. היא אמנם הצהירה בעבר כי אינה רואה באופנה אמנות, אך נראה שאותה גישה מנחה אותה גם ביצירת אופנה, ומאפשרת לה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש, ובאותה מידה של דיוק, פתיחות מחשבתית והומור - כי פראדה לא רק יודעת לזהות מה נשים וגברים ירצו ללבוש, היא מקפידה תמיד לקרוא תיגר על תפיסות היופי הקלאסי והמראה הסקסי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות