אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנכסים של ערוץ 10: רייטינג מתחזק ואופציה לרישיון

הנכסים של ערוץ 10: רייטינג מתחזק ואופציה לרישיון

למרות שהערוץ ממשיך להפסיד, עדיין מדובר בנכס - בייחוד בכל הנוגע למעבר השוק משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות ב-2013

05.07.2011, 07:00 | שלי פריצקר

בסיכום הרייטינג החצי שנתי, ערוץ 10 לא מצליח להכניס תוכנית אחת לרשימת עשר התוכניות המובילות מתחילת 2011 בטלוויזיה המסחרית, על פי נתוני ועדת המדרוג. הערוץ, שבתשע שנות קיומו נאבק על הצופים, עדיין לא מגיע למספרים של ערוץ 2.

ערוץ 10 ריכז את עיקר מאבקו ברשת, אך לאחרונה החל להעמיד לוח שידורים תחרותי בהשקעה של 160 מיליון שקל גם בימים של קשת. המאבק ברצועת הפריים־טיים היוקרתית מול רשת מצליח לרוב, אך מול קשת הוא מוביל את ערוץ 10 בעיקר למפח נפש: כך למשל הריאליטי החדש "24/7 הדור הבא", שהערוץ השקיע בו כ־17 מיליון שקל על פי גורמים בשוק, החל ב־19% קרס בתוכנית השנייה ל־8.8% בין השאר בגלל תרגיל מפוקפק של ביטול התחזית לפני השקת "מאסטר שף". גם השעשועון המושקע "ווייפאאוט" הידרדר ברייטינג עד שירד מלוח השידורים.

הערוץ עדיין לא מצוי באיזון תקציבי, והבעלים הזרימו לבור העמוק שלו לאורך שנותיו יותר מ־1.3 מילארד שקל. הערוץ גם יעמוד בפני הוצאה גדולה הכרוכה במעבר חברת החדשות לאולפני הבירה JCS בירושלים (של רון לאודר, מבעלי המניות של 10) על פי חוק הרשות השנייה. ההוצאות צפויות לעמוד על 17 מיליון שקל, מה שמביא לפיטורי עובדים בשל היערכות כלכלית.

למרות שהערוץ ממשיך להפסיד, עדיין מדובר בנכס - בייחוד בכל הנוגע למעבר השוק משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות ב־2013. לערוץ חברת חדשות משלו (שרושמת עלייה ברייטינג), הוא משדר שבעה ימים בשבוע ואוחז בכמה מותגים כמו "לילה כלכלי", "גיא פינס" ו"היפה והחנון". המתחרים מרמת החייל יודעים שיש פה מתחרה שלא מוותר וגם מצליח פה ושם, וכבר לא רואים אותו כאנדרדוג שזקוק להנחות.

תגיות