אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל הכספים של רדוויז'ן: "קשה לנו בארה"ב בלי סיסקו" צילום: עמית שעל

סמנכ"ל הכספים של רדוויז'ן: "קשה לנו בארה"ב בלי סיסקו"

רדוויז'ן פרסמה אזהרת רווח וצופה הפסד של יותר מ־5 מיליון דולר ברבעון השני. הסמנכ"ל עדי ספדיה: "אין כוונה לבצע פיטורים"

06.07.2011, 07:45 | ניר צליק

רדוויז'ן, יצרנית המערכות לשיחות ועידה בווידיאו, חתכה את התחזית ההכנסות לרבעון השני ב־17% וצופה כי הכנסותיה יסתכמו בטווח של 18.5-18 מיליון דולר, לעומת 22 מיליון דולר בתחזית הקודמת. ההשפעה על השורה התחתונה חריפה יותר, כאשר החברה צופה הפסד של 5.6-5.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 3.2 מיליון דולר בתחזית המקורית. זהו הרבעון השני ברצף בו חותכת החברה את תחזית ההכנסות שלה.

אם ברבעון הקודם הורדת התחזיות יוחסה לכך שההכנסות מסיסקו היו נמוכות מהצפוי, הפעם מדובר בחולשה כללית בעסקיה של רדוויז'ן - כאשר סיסקו צפויה לתרום כ־1.5 מיליון דולר להכנסות רדוויז'ן כפי שצפתה החברה בעון הקודם.

עיקר החולשה, לטענת החברה היא בחטיבת ה־VBU העוסקת בפיתוח פרוטוקולים להעברת תקשורת באינטרנט, והכנסותיה צפויות להסתכם בטווח של 15-14.5 מיליון דולר. החטיבה השנייה, TBU, שמפתחת מוצרי תשתית לספקיות תקשורת צפויה אף היא לרשום הכנסות נמוכות מהצפוי של 3.5 מיליון דולר.

רדוויז'ן נקלעה לקשיים בסוף 2009, אז רכשה סיסקו את תאנדברג תמורת 3 מיליארד דולר. עד אותה נקודה, לסיסקו ורדוויז'ן היה חוזה למכירת מוצרים בהיקפים גדולים, ומאז, צמצמה סיסקו את היקף ההזדמנות מרדוויז'ן. כתוצאה מכך, החליטה החברה הישראלית לשנות אסטרטגיה: אם בעבר סיפקה החברה בעיקר קופסאות תקשורת לשיחת וידאו ברשת (באמצעותה של סיסקו), היא החלה לפעול כדי לספק פתרון מקיף שיתחרה בתאנדברג ובפוליקום השולטות בענף.

רדוויז'ן רכשה את הקניין הרוחני והטכנולוגיה של את'רה האיטלקית בכ־10 מיליון דולר, וכן את חברת סקופיה שסיפקה לה עד אז רמקולים ומיקרופונים. היא גם חתמה על הסכם עם סמסונג, שתספק לה מסכים לשיחות הוידיאו, ובכך גיבשה את הפתרון הכולל שמקביל למתחרותיה.

עם זאת, בעוד מכירתם של המוצרים היתה קלה יותר בעזרתה של סיסקו הענקית - בעלת ערוצי שיווק חזקים - האתגר הגדול בו עד כה נכשלה רדוויז'ן הוא הקמת מערך הפצה חזק שיחפה על הירידה בהכנסות.

עדי ספדיה, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי בשלב זה אין כוונה לבצע פיטורים בחברה שמעסיקה כ־430 עובדים. "באופן עקרוני, המטרה היא לחזור לרווחיות. אני חושב שיש לנו יכולת להראות צמיחה מהירה, ולפי סטייה מהתחזיות בשני רבעונים מוקדם לקבל החלטות".

עוד הוסיף ספדיה כי "ברבעון הזה הראינו צמיחה, למעט בארצות הברית, שם אנחנו לא עומדים בתחזיות. אנחנו מודעים לבעיה בארה"ב ולא מצליחים לחדור לתחום פתרונות הקצה. פוליקום ותאנדברג שולטות בערוצי המכירות בצורה חזקה בארה"ב והערוצים שם יותר נאמנים מאשר באירופה. במשך שנים בנינו את השוק בארצות הברית על בסיס סיסקו ואנו מתקשים למכור את הפתרונות שלנו עצמאית".

תגיות