אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אם שמחון רוצה לעצור גלגול העלויות על הצרכן - שיכריז על שופרסל כמונופול" צילום: צביקה טישלר

"אם שמחון רוצה לעצור גלגול העלויות על הצרכן - שיכריז על שופרסל כמונופול"

אלדד כורש, מומחה להגבלים עסקיים, סבור כי "הרשתות האחרות יתיישרו עם המחירים שתקבע שופרסל, שהיא מוביל שוק, ולכן לא יוכלו לגבות מחירים גבוהים יותר"

06.07.2011, 18:55 | טל ליטמן

"אם השר שלום שמחון רוצה לעצור את התפשטות רשתות השיווק וגלגול עלויות על הצרכן, הפתרון היחידי הוא להכריז על שופרסל כמונופול", כך אמר ל"כלכליסט" אלדד כורש, מומחה להגבלים עסקיים ושותף מנהל במשרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות'

"ברגע ששופרסל תוכרז כמונופול, יוכל הממונה על ההגבלים העסקיים להתערב במדיניות התמחור של שופרסל, בין במישרין ובין בעקיפין. הרשתות האחרות יתיישרו עם המחירים שתקבע שופרסל, שהיא מוביל שוק, ולכן לא יוכלו לגבות מחירים גבוהים יותר" אמר כורש.

כורש, היועץ המשפטי של איגוד יצרני המזון, הגיש בשנה שעברה מטעם האיגוד בקשה לממונה על ההגבלים העסקיים להכריז על שופרסל כמונופול. הדיון בבקשה זו טרם הסתיים, והערכות הן שהוא לא מקודם לאור ההליכים שמנהלת הרשות להגבלים עסקיים כנגד יו"ר שופרסל אפי רוזנהויז וסמנכ"ל שופרסל אלי גידור בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

כורש מתייחס לדברי השר שמחון אתמול בפגישה סגורה בכרמיאל אז אמר כי הוא מוטרד מהקצב המסחרר של התרחבות שטחי מסחר ובעיקר של הרשתות הגדולות. לדבריו, "ריבוי סניפים של אותן רשתות לא נובע מהגידול באוכלוסיה. רשתות פותחות עוד ועוד סניפים וזה יוצר תחרות הפוכה. פתיחת הסניפים היא לא באמת לטובת הצרכן, כיוון שרשתות משיתות את העלויות על הצרכנים".

שמחון הוסיף ואמר כי יש לקבוע רגולציה שתעצור את ההשתוללות של פתיחת סניפים חדשים, הרבה מעבר לגידול באוכלוסיה. ולכן הנחה את מנכ"ל משרדי, שרון קדמי, לחפש דרכים לחסום את התחרות ההפוכה שנוצרה רק בישראל.

תגיות