אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פז מסתייגת: "יאט"א אינו יכול לקבוע את אחריותנו למשבר הדלק בנתב"ג" צילום: עמית שאבי

פז מסתייגת: "יאט"א אינו יכול לקבוע את אחריותנו למשבר הדלק בנתב"ג"

חברת פז דיווחה לבורסה כי קיבלה את ממצאי ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA), לפיהם היא אחראית לזיהום הדלק בנתב"ג: "בידינו ממצאי מעבדה הסותרים את מסקנות יאט"א. הדס"ל שלנו תקין"

07.07.2011, 11:00 | יסמין גיל

חברת פז מכחישה כי זיהום במתקניה הוא שהביא להפסקת תדלוק המטוסים בנתב"ג בתחילת מאי. זאת, בהמשך לפרסום הראשון אתמול ב"כלכליסט" לפיו בדיקה של ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA) העלתה כי פז, בעלת הזיכיון לאספקת הדלק הסילוני (דס"ל) בנתב"ג, היא שאחראית למשבר הדלק בנמל לפני חודשיים.

בהודעה לבורסה הבוקר (ד') מטעם פז נכתב כי "ב-6 ביולי הגיע להתייחסות החברה, לאחר פרסומים בתקשורת, דו"ח פנימי שנערך על ידי צוות של יאט"א, העוסק באירוע הדס"ל בנתב"ג. מסקנות הדו"ח מצביעות על קיום ממצאים המעידים על זיהום בדס"ל, אשר לכאורה מקורו בדס"ל שהגיע מבית הזיקוק באשדוד, שבבעלות חברת בת של החברה. היום העבירה החברה התייחסות לדו"ח והסתייגה מהאמור בו, בין היתר מהטעם שצוות יאט"א לא ביקר בבית הזיקוק באשדוד".

"בידי החברה ממצאי מעבדה הסותרים את מסקנות הצוות של יאט"א", נכתב בהודעת פז, "הדס"ל שמיוצר בבית הזיקוק באשדוד היה והינו תקין. כך גם כל התשתיות הקיימות בבית הזיקוק באשדוד נבדקו ונמצאו תקינות. להערכת החברה צוות יאט"א אינו יכול לקבוע את אחריות החברה או אחריות חברת הבת לאירוע הדס"ל. כמו כן, להערכת החברה, אין במסקנות אלה כדי להשפיע על תוצאות החברה, בין היתר, הואיל ולחברה פוליסת חבות מוצר מתאימה לביטוח אחריות החברה וחברת הבת של החברה".

תגיות