אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": דלק רכב על סף רכישת יבואנית BMW בישראל צילום: יובל חן

בלעדי ל"כלכליסט": דלק רכב על סף רכישת יבואנית BMW בישראל

יבואנית מאזדה ופורד שבניהולו ובשליטתו של גיל אגמון מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת כל 64% מניות קמור מוטורס מידי חברת קמור שבשליטת דני ברנר. מסתמן כי דלק רכב תרכוש את כל 64% המניות קמור מוטורס שהיקף העיסקה צפוי לעמוד על 150-120 מיליון שקל

10.07.2011, 07:40 | גולן חזני
עסקת ענק מפתיעה בתחום יבואני הרכב. ל"כלכליסט" נודע כי דלק רכב שבשליטת גיל אגמון רוכשת את השליטה בחברת קמור מוטורס, יבואנית מכוניות ב.מ.וו. ומיני קופר מידי חברת קמור הציבורית שבשליטת דני ברנר.

מסתמן כי דלק רכב תרכוש את כל 64% ממניות קמור מוטורס מידי ברנר, כאשר היקף העיסקה צפוי לעמוד על כ-150 מיליון שקל. בכך, ברנר מוותר בכך על המותג המזוהה ביותר עמו.

דלק רכב היא יבואנית מאזדה ופורד בישראל. באוקטובר האחרון השתלט אגמון על דלק רכב כשרכש מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, שותפתו לחברה, 22% ממניות דלק רכב תמורת מיליארד שקל. כעת, מחזיק אגמון ב-38% ממניות דלק רכב.

קמור עוסקת בנדל"ן מניב, רכב, ספנות וצמיגים. בתחום הרכב היא פועלת באמצעות חברת הבת קמור מוטורס, המייבאת מכוניות ב.מ.וו ומיני קופר לישראל סרביה ולבולגריה. קמור פעלה בעבר גם בתחום הפיננסי, באמצעות אחזקה בבית ההשקעות פרפקט (33.3%), אולם במרץ 2010 החליטה למכור את אחזקתה תמורת 24 מיליון שקל.

הרכישה מגיעה בתקופה קשה יחסית של דלק רכב, כשמחיר המניה מצוי בירידה, ירידה שגרמה לגיל אגמון להפסיד על הנייר 100 מיליון שקל בשבוע שעבר, בעקבות ירידה במסירות רכבים. בית ההשקעות פסגות הוריד לאחרונה את ההמלצה למניה בסקירה שפרסם וציין כי "הצמיחה החזקה במסירות הרכבים אשר אפיינה את שוק הרכב ב-2010 וברבעון הראשון של 2011, פסחה על דלק רכב".

לפי ההערכה של בית ההשקעות הפגיעה במסירות רכבים של החברה ברבעון הראשון של 2011, נוצרה בעיקר עקב התחזקות הין והשקת דגם חדש של פורד פוקוס במחצית השנייה של 2011. בנוסף לכך יונדאי החליפה את מאזדה בראש רשימת המסירות במרץ ומתחילת השנה.

For English version please follow the link

 

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
לכל מהללי הרכישה...
מה יש לשמוח? גם ככה יבוא רכבים מרוכז בבעלות של קבוצות בודדות. עכשיו זה פשוט יהיה עוד יותר ריכוזי ממה שזה היה קודם. איך איחוד של 2 יבואני רכב יגרום להורדת מחירים? נחמד לחלום ובכל זאת יש לשים לב לריכוזיות שמתקיימת בארץ כמעט בכל שוק קיים: יבוא רכבים, טלוויזיה, סלולר, מחלבות, חשמל, הנמלים, חברות הדלק, מפעלי ים המלח (לדעתי הם הכי גרועים, פשוט פושעים תאבי בצע), הבנקים ורשימה עוד ארוכה. האזרחים צריכים להתאגד בדיוק כמו החברות הנ"ל ואז אולי יהיה שינוי שיהיה שבוע טוב לכולם!
אלי , י-ם  |  10.07.11
12.
לטובת הקונים
לכל אותם המומחים מטעם האיש מספר אחד לא יעזור לאף אחד . ולכן ברגע שיקח את ההגה בידיים אפילו b.m.w תחזור לשפיות מבחינת מחירים את הרווח הוא לא עשה על גביי אלה שלא קיבלו הנחה מתי כבר אנשים יבינו .הוא עשה את הרווח על כמות ובכמות הוא נותן הנחות ואז בכמות הוא מקבל מחיר מהיצרן ואז יש המון מכוניות על הכביש ואתה הלקוח הפרטי נהנה ממותג חזק ושומר על ערכו . בכל המגרשים היונדאי נמכרת במחיר שחיקה ותחשבו למה ורק מזדה שומרת על הערך האם זה לא יותר חשוב ממחיר אזעקה ?על מה אנחנו מדברים חזקו אותו חזקו אותכם המותג החדש שהוא ינהל יתחיל לחדור לכבישים ואז הרבה יותר יהנו וכולם אז בהצלחה
משה , מרכז  |  10.07.11
9.
מעולה!!! סוף סוף יהיה אפשר לתת לעובדי הליסינג
רכבי BMW שהרי ידוע שגיל אגמון יודע ומוכן לתת הנחות רק לליסינג. את הלקוחות הפרטיים הוא לא רואה ממטר. טוב אולי עכשיו אחרי שיונדאי הדיחה אותו אולי הוא יתחיל לחזר על הפתחים. אגב, לסובארו, לובינסקי וקארסו זה לא עזר וכולם יודעים איפה הם היו בשנות השמונים ואיפה הם היום....
מיכאל , רחובות  |  10.07.11
לכל התגובות