אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מורים מפגינים נגד שיטת תמחור המורים בעוז לתמורה: התלמיד הוא לא מוצר צילום: יותם פרום

מורים מפגינים נגד שיטת תמחור המורים בעוז לתמורה: התלמיד הוא לא מוצר

מאות מורים, אנשי חינוך וסטודנטים הפגינו הערב מול משרד החינוך בירושלים בדרישה להסיר מהסכם עוז לתמורה את הסעיף הנוגע למענקי הצטיינות למורים מצטיינים

10.07.2011, 22:53 | ליאור בן דוד

המפגינים קראו לארגון המורים ולשר החינוך למנוע את שיטת הענקת המענקים, לפיה חמישים אחוז מהמורים בבית הספר יקבלו בונוס שנתי חד פעמי שנע בין 3,600 ₪ ל-8,000 ₪, בעוד חמישים אחוז הנותרים לא יקבלו דבר.

בין הקריטריונים לחלוקת הבונוסים יהיה ציוני התלמידים, מה שלטענת המורים "יהפוך את בתי הספר לבתי חרושת לציונים ואת התלמידים למוצרים על המדף. מורה שמלמד על מנת לשפר את ציוני התלמידים מזניח בהכרח טיפול בבעיות רגשיות, לא מעודד סקרנות ולא מקנה ידע פדגוגי רחב. שיטת תגמול כזו גם מורידה את המוטיבציה של מורים להשקיע בכתות ובתלמידים חלשים".

בהפגנה שודרו דבריו של שר החינוך לשעבר, יוסי שריד, שאמר: "הרעיון של שכר דיפרנציאלי למורים ולמורות הוא רעיון מנוול, מזיק ומסוכן וצריך לעשות הכל כדי לסכל אותו ושהוא לא יקרום עור וגידים. הוא מנוול ומסוכן כי הוא מסווג לפי קריטריונים נעלמים ולאו דוקא בקריטריונים פדגוגיים".

אמנון רבינוביץ', מחנך ומורה להיסטוריה ואזרחות וממובילי המאבק: "הגיעו לכאן מאות מורים, אנשי חינוך וסטודנטים לא רק כדי להיאבק על שכר וזכויות, אנחנו יוצאים היום לרחוב כדי להגיד אמירה ערכית ופדגוגית על מערכת החינוך בישראל: שכר דיפרנציאלי ומדידת תפוקות המורה לפי ציונים מעוותים את הכיוון החינוכי של בתי הספר. תלמיד הוא לא מוצר בסופרמרקט ובית הספר הוא לא בית חרושת לציונים".

שי הובר, מחנכת ומורה בתיכון זיו בירושלים: "אומרים שלהצלחה יש הרבה הורים, בחינוך זו לא אמירה צינית. כדי להיות מורים טובים יותר אנחנו לא צריכים פרסים בסוף השנה, אלא תגמול הולם. ראוי לתגמל קודם כל מחנכים ורכזים שהיום אין להם מוטיבציה כלכלית למלא את תפקידם ולא ליישם שכר דיפרנציאלי. אנו קוראים לרן ארז להפסיק לאכזב את המורים וקוראים לו להתעורר".

ח"כ אילן גילאון: "על אף חילוקי הדעות שלי עם השר גדעון סער, יש לי הערכה רבה אליו, אך הפעם הוא עבר את הגבול".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תלמיד הוא לא מוצר, אבל השכלה כן.
בואו נפסיק להתמם. אחרי שלב מסוים בית הספר הופך ממוסד חינוכי למוסד השכלתי ועל השכלה - כמו ברוב המקומות בעולם - צריך לשלם. ובדיוק כפי שאתה מתגמל את המתכנת המצטיין של החודש, והעיתונאי המצטיין של השנה, אתה מתגמל את המורה המצטיין כי אחררת אין לו שום מוטיבציה להיות כזה.
ניר  |  11.07.11
4.
דווקא השיטה לא נשמעט כזאת רעה, בסופו של דבר כל המורים יקבלו העלאה בשכר
ומי שמסוגל לשפר את ציוני תלמדיו יזכה גם לבונוס. ואני באמת לא חושב שלימוד נכון של החומר הוא ההפך מטיפול בבעיות רגשיות ובעיות משמעת, מורה באמת טוב אמור להיות מסוגל גם ללמד את החומר כראוי וגם לחנך את הילדים.
אולי  |  11.07.11
3.
מורים מפחדים כי יקבעו מה טיבם...
שיטת התגמול נועדה לדרג את המורים, מי יותר טוב ומי פחות טוב. כל אילו מבין המורים הקמים ומתנגדים לתגמול, מ-פ-ח-ד-י-ם מזה שיתחילו להעריך אותם. רוב המורים עושים את המינימום הדרוש, לא מסתכלים צעד אחד קדימה, ואין להם מעוף... להן הם מפחדים שיגלו את האמת עליהם. כי אז המנהלים יצטרכו להכנס לראות איך הם מלמדים, ולתת הערכה. מורה בעל ותק של 25-30 שנה בטח לא ירצה שמנהל יישב לו על הזנב ויתן לו ביקורת אחרי כל כך הרבה שנים. בגדול, עוז לתמורה זו צרה צרורה, יותר מאופק חדש.
מורה  |  11.07.11
לכל התגובות