אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר במשרד התקשורת: "גניבת נחושת פוגעת במוכנות רשת בזק לשעת חירום" צילום: בלומברג

בכיר במשרד התקשורת: "גניבת נחושת פוגעת במוכנות רשת בזק לשעת חירום"

ועדת הכלכלה דנה בניתוקי לקוחות החברה במגזר הערבי. סגן ראש עיריית שפרעם: "הרשת של בזק בחלק מהאיזורים נראית כמו במחנות פליטים בירדן"

11.07.2011, 17:56 | גילעד נס

"הרשת של בזק בחלק מהאיזורים בשפרעם נראית כמו במחנות פליטים בירדן בהם ביקרתי", אמר סגן ראש עיריית שפרעם, קאמל שאהין, במהלך דיון היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת. "בזק ממשיכה לגבות תשלום גם כאשר השירותים מנותקים, ואינה מזכה את הלקוחות", הוסיף שאהין.

בדיון הועלו טענות מצד נציגי תושבים בשפרעם, על כך שבזק אינה מתקנת תקלות בעיר, ומעכבת את חיבור חלק מהמוסדות לשירותיה. בין השאר נטען כי שני בתי ספר חוברו לתשתית בזק רק לאחר שנה, ושכונה בה אוכלוסייה גדולה של חיילים משוחררים חווה עיכובים בהעברת תשתית בזק מכבילה עילית לתשתית קרקעית.

מוני שמילה, סמנכ"ל הפיקוח של משרד התקשורת, אמר בדיון כי האגף עוקב לאחרונה אחר היחס של בזק למגזר הערבי, ולמרות שהוא מתרשם שאין אפליה מכוונת מצד בזק דווקא למגזר זה, ניתן לראות שוני ביחס של החברה בין לקוחותיה במרכז ולקוחותיה במקומות הרחוקים מהמרכז.

"על פי נתונים שקיבלתי מבזק, מתחילת השנה היו 20 חבלות בתשתית של החברה בשפרעם, חלקן מכוונות וחלקן כנראה בשוגג", אמר שמילה. "יש מכת מדינה של גנבי נחושת, ומנכ"ל בזק התריע בפני שהפגיעה בתשתיות של אותם גנבי נחושת פוגעת גם במוכנות של בזק לשעת חירום, ואנחנו בהחלט מתכוונים לדון בנושא עם משטרת ישראל".

בתוך כך התברר כי לאור תלונותיה הרבות של בזק על גניבת כבלי הנחושת ממתקניה ברחבי המדינה פנה משרד התקשורת למשרד לביטחון פנים במטרה לגבש פיתרון לנושא, ולהגברת האכיפה של המשטרה במלחמתה בגנבי הנחושת. נציג המשטרה בדיון טען כי במחוז הצפוני של המשטרה נתקבלו רק שני דיווחים על גניבת כבלים של בזק בחודש וחצי האחרונים, ולטעמו לא מדובר בתופעה נרחבת, ולמעשה יש אף ירידה במספר הגניבות ככל הידוע למשטרה.

"בזק עומדת בחובתה"

בניגוד לביקורת שהעביר לאחרונה שמילה על בזק בראיון ל"כלכליסט", בה טען כי החברה אינה מעדכנת כנדרש בעת התרחשות תקלות, בדיון היום הוא טען כי בזק עומדת בחובתה ומדווחת לאגפו במקרים בהם מתרחשות תקלות הפוגעות ביותר מ-300 אזרחים, ונציגיה מתקנים את התקלות, אך במקרים רבים לאחר התיקון מתרחשת חבלה או גניבה נוספת באותו מיקום.

שמילה אף טען בדיון כי התלונות מצד תושבי שפרעם אינן מוכרות לו, וננזף בידי מ"מ יו"ר הוועדה ומזמן הדיון, חה"כ חמד עמאר, על כך שמאז הזימון לדיון ועד לקיומו לא יצר קשר עם הגורמים הרלוונטיים בעיריה לקבלת מידע בנושא.

מנהלת אגף הרגולציה בבזק, ליאת זק, הכחישה בדיון כי החברה נוקטת במדיניות של איפה ואיפה ביחס ללקוחותיה במקומות שונים במדינה. לדברי זק, בזק יזמה מספר ביקורים של אנשיה במקומות הרלוונטיים בשפרעם, אך בעת ההגעה למקום נמנעה מעובדי החברה גישה למקומות הדרושים תיקון.

סגן ראש עירית שפרעם טען בתגובה כי כאחראי על התשתיות בעיר, הוא אינו מודע לתיאומים שכאלה בין בזק לנציגי העיריה. לטענת זק, הלקוחות שמהם נגבו תשלומים למרות שלא סופקו להם שירותים, זוכו בידי החברה.

נציגת המועצה הישראלית לצרכנות, מיטל בשארי, דרשה כי בזק תפצה את הלקוחות שנפגעו לא רק בעלות התשלומים שנגבו מהם, אלא מעבר לכך, בדומה לפיצוי שהעניקה סלקום ללקוחותיה לאחר התקלה שהתרחשה ברשתה בחודש דצמבר, שלאחריה זוכו לקוחותיה בהוצאותיהם במשך השבוע שקדם לתקלה. בסיכומו של הדיון נקבע כי נציגי בזק, משרד התקשורת ועיריית שפרעם יפגשו לבחינת פתרונות, וידווחו לוועדת הכלכלה עד ה-25 ביולי.

תגיות