אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרכן הישראלי מממן את הפסדי המפעל הטורקי של חוגלה־קימברלי צילום: עמית שעל

הצרכן הישראלי מממן את הפסדי המפעל הטורקי של חוגלה־קימברלי

המפעל בטורקיה (KCTR) נרכש תמורת 16 מיליון דולר, ומאז ועד היום צבר לחברה רק הפסדים - אך כאלה שהחברה יכלה לעמוד בהם, בין השאר בגלל הפעילות הרווחית בישראל

12.07.2011, 07:20 | גיל קליאן

הבסיס הכלכלי האיתן של חברת חוגלה־קימברלי בישראל אפשר לחברה לצאת להרפתקה בטורקיה בשנת 1999, בניסיון לשחזר את ההצלחה בישראל. המפעל בטורקיה (KCTR) נרכש תמורת 16 מיליון דולר, ומאז ועד היום צבר לחברה רק הפסדים - אך כאלה שהחברה יכלה לעמוד בהם, בין השאר בגלל הפעילות הרווחית בישראל.

מפעל החברה ממוקם באיסטנבול, ובעל כושר ייצור של 1.2 מיליארד חיתולים בשנה. כיום הוא פועל במלוא התפוקה. נתח השוק של החברה בטורקיה עומד על 8% - שיעור נמוך לעומת נתח שוק של 40% לפרוקטר אנד גמבל.

בדו"חותיה של נייר חדרה לשנת 2010 נכתב כי החברה הטורקית שמה לה ליעד להגיע לאיזון תפעולי ב־2012 ולמכירות של כ־230 מיליון דולר ב־2015. עד שנה זו מעוניינת KCTR לבסס את מעמדה כחברה דומיננטית ורווחית בשוק הטורקי. אולם בינתיים המציאות רחוקה מהיעד. המכירות של KCTR עמדו בשנה האחרונה על 134 מיליון דולר - צמיחה צנועה של 0.9% לעומת 2009. כדי לעמוד ביעדיה תצטרך החברה הטורקית לצמוח בכ־72% עד 2015.

המפעל של KCTR בטורקיה ממשיך לשאוב כספים נוספים בהשקעות: בשנת 2010 אישרה החברה השקעה של 7.7 מיליון דולר בהקמת קו ייצור למוצרי היגיינה נשית.

אמנם מאז שנת 2009 לא הזרימה חוגלה הישראלית כסף לחברה הטורקית, אך ספק אם הפעילות הטורקית היתה יכולה להרשות לעצמה להפסיד תקופה ארוכה כל כך ללא גב פיננסי חזק, הממומן בין השאר על ידי הצרכנים בישראל.

תגיות