אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסדי אוברוולף רוצים שהגיימרים לא יהיו מנותקים כשהם משחקים

מייסדי אוברוולף רוצים שהגיימרים לא יהיו מנותקים כשהם משחקים

הסטארט-אפ שבו משקיע יוסי ורדי נחשף, ומציע ליצרניות משחקים לשלב תפריטים שמאפשרים שימוש נוח באימייל, בפייסבוק ובסקייפ בזמן המשחק. ההשראה מגיעה מזינגה, אבל המודל העסקי מזכיר דווקא חברות אינטרנט ישראליות גדולות

12.07.2011, 22:12 | אסף גלעד
אורי מרשנד וגיל אור הם שני גיימרים שרצו בסך-הכל לפתור בעיה שהפריעה להם. מרשנד ואור ביקשו ליהנות מחווית המשחק, אבל מבלי לוותר גם על הקשר עם העולם: לשוחח בסקייפ זה עם זה, לענות למיילים דחופים או לבדוק את סטטוסי הפייסבוק של החברים. "כשאתה משחק כיום במשחקים כבדים דוגמת סטארקראפט או Runes of Magic אתה לא מקבל את אותה החוויה החברתית של המשחקים הקומפקטיים יותר של זינגה. אתה בעצם מנותק מהעולם", אומר אורי מרשנד.

לשם כך הקימו השניים, יחד עם ניר פינקלשטיין ואלון רבינוביץ', את חברת Overwolf. המוטו שעמד מאחוריהם הוא "לזנג" (מלשון זינגה) משחקי מחשב. "ישנם 300 מיליון גיימרים שמבלים בממוצע 45 שעות בחודש ומתקשים להתחבר לעולם בזמן המשחק", אומר מרשנד, המשמש כמנכ"ל החברה. "גם מהצד השני, המפיצים ויצרניות המשחקים מאוד מעוניינים להתחבר אל פייסבוק ואל אלפי האפליקציות שבחוץ. אנחנו מבקשים לעשות 'זינגפיקציה' לאותם משחקים - פשוט להביא אותם לפייסבוק".

עם הרעיון הזה גייסו מרשנד ואור קרוב למיליון דולר מהמשקיע הסדרתי יוסי ורדי ומאנג'לים נוספים, וצירפו לצוות היועצים בחברה שני בכירים לשעבר מחברת אקספייר, המתחרה הגדולה של אוברוולף בארה"ב. כיום מעסיקה אוברוולף 8 עובדים באיזור התעשייה הסמוך לקניון איילון ברמת גן.

עובדי אוברוולף. לדבר בפייסבוק ובסקייפ תוך כדי משחק עובדי אוברוולף. לדבר בפייסבוק ובסקייפ תוך כדי משחק עובדי אוברוולף. לדבר בפייסבוק ובסקייפ תוך כדי משחק

שיתוף פעולה עם יצרניות משחקים

אוברוולף, שיוצאת היום (ג') לאור לאחר הקמה ופיתוח שארכו כשנה וחצי, מקבלת אמנם השראה מזינגה, אך במהלך הזמן הפך המודל העסקי שלה דומה במעט לזה של שתי חברות ישראליות דווקא: קונדואיט וגיגיה.

החברה תפיץ אפליקציית "קליינט" המופיעה בצידו של המסך בזמן המשחק ומהווה מעין תפריט שניתן להפעלה בזמן המשחק. מגוון האפליקציות כולל חיבור לחשבון האימייל האישי, וכן לדפדפן, לסקייפ, לפייסבוק ולטוויטר. בחודשים הקרובים יוכלו מפתחים גם להוסיף אפליקציות משלהם לתפריט של אוברוולף. כמו קונדואיט הישראלית, גם אוברוולף מאפשרת ליצרניות התוכן לשלב את תפריט האפליקציות בצורה מהירה יחסית ולעצב אותו בהתאם לדרישותיה.

החברה גם הכריזה הערב על שיתוף פעולה עם מספר יצרניות משחקים, בהן Games Mastes ,Cable Online ו-Frogster שחתומה על המשחק המצליח Rules of Magic, שלו 5 מיליון שחקנים. במקביל מנהלת החברה מו"מ עם אולפני המשחקים Gpotaots, שלה קהל של 10 מיליון שחקנים, ו-WarGaming (יצרנית המשחק הפופולרי World of Tanks).

אוברוולף איננה מכניסה מפרסום או משילוב של שורת חיפוש בתוכנה שלה, בשונה מחברות אחרות, והכנסותיה אמורות להגיע מכיוון אולפני המשחקים. אלה מביניהן שישתפו פעולה עם אוברוולף ישלמו לה בהתאם למספר השחקנים שיעשו שימוש בתפריט האפליקציות.

הדמיון המסוים בין אוברוולף לחברות אינטרנט ישראליות אחרות אינו מקרי. מרשנד (31) ואור (30) הם בוגרי המחזור השמיני של תוכנית היזמים ע"ש סם זל במרכז הבינתחומי בהרצליה. מייסדי חברת סרגלי הכלים וויביה, שנמכרה לקונדואיט ב- 45 מיליון דולר, סיימו את הלימודים שנה אחריהם. יחד עם מרשנד ואור למד ארנון חריש, מייסד פייסמודס, שמפתחת אמוטיקונים להורדה עבור פייסבוק.

תגיות