אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - התוכנית להקים "עיר רכב" בפי גלילות בסכנה צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט" - התוכנית להקים "עיר רכב" בפי גלילות בסכנה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של תל אביב דורשת מחברות רכב להפסיק את פעילות המסחר שלהן בפי גלילות ואף הוציאה צווים שימנעו מהן לבנות מרכזי מכירות במקום. הסיבה: ויכוח עם הוועדה המקומית של רמת השרון על עתיד המתחם

13.07.2011, 07:07 | תומר הדר ושי פאוזנר

התוכנית להקים "עיר רכב" במתחם פי גלילות בסכנה: ל"כלכליסט" נודע כי בשבועות האחרונים דרשה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב מחלק מחברות הרכב הפועלות במקום להפסיק את פעילות השיווק והמכירות שלהן במתחם. במקביל נדרשו החברות להקפיא את הפעילות במוסכים שהן מפעילות במקום ולבטל תוכניות עתידיות להקמת מוסכים נוספים.

פעילות הוועדה המחוזית נגד המתחם, שאף כללה בימים האחרונים הוצאה של צווי מניעה נגד כמה מהחברות הפעילות בו, נובעת מחוסר הסכמה בינה לבין הוועדה המקומית של רמת השרון, שהמתחם בתחום שיפוטה.

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי כתוצאה מההחלטה של הוועדה המחוזית הופסקה בשבועות האחרונים פעילות מכירת המכוניות המשומשות של רשת אוטו סנטר במתחם. יבואנית אופנועי ימאהה וקטנועי סאן יאנג, מטרו מוטור, הקפיאה בשלב זה את התוכנית להקמת מרכז מכירה ושירות וחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו אישרה כי היא ממשיכה להפעיל את המתקן שלה בפי גלילות, אך מתכננת הקמת מוסך זמני במתחם עד למעבר למתקן קבע בלוד וכי לאחר שכבר החלה בעבודות הכנה בקרקע הוצא לה צו הפסקת עבודה.

בחברת בטר פלייס אומרים כי "החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הוועדה המחוזית המקומית בכל תהליכי הרישוי והעבודות". אולם בענף הרכב מעריכים כי בטר פלייס מתכננת להתחיל להשתמש במתחם לצורך שיווק מכוניות ולכן בעתיד עשויה להיות גם לה בעיה בו.

בטר פלייס. התוכנית של החברה להפוך את מרכז המבקרים לסוכנות מכירות בסכנה בטר פלייס. התוכנית של החברה להפוך את מרכז המבקרים לסוכנות מכירות בסכנה בטר פלייס. התוכנית של החברה להפוך את מרכז המבקרים לסוכנות מכירות בסכנה

 

התוכנית המקורית למתחם תקועה

התב"ע למתחם אושרה עקרונית כבר לפני כשנה וחצי - ולפיה אמורים לקום בו בעתיד שכונת מגורים של 12 אלף יחידות דיור ואזור משרדים ומסחר. עם זאת, לא ניתן להוציא את התוכנית לפועל בשל חילוקי דעות בנושאים שונים בין מינהל מקרקעי ישראל לבין הרשויות המקומיות תל אביב ורמת השרון, וגם בין הרשויות לבין עצמן. שתי הבעיות הבולטות שמונעות את פיתוחו הן חוסר יכולתה של עיריית רמת השרון להשלים הליך חלוקת הקרקע מחדש עם עיריית תל אביב, והעובדה שחלק מהקרקע נמצאת בבעלות של מאות אנשים פרטיים שעליהם להסכים לתוכנית חלוקה מחדש של המתחם.

עד להוצאת היתרי בנייה בהתאם לתב"ע בחרה חברת פי גלילות לנצל בינתיים את השטח שלה במתחם ולהשכיר אותו לעסקים שונים. במקביל החלו אנשי החברה לקדם מול הרשויות השונות את שינוי ייעוד המתחם למסחר ולא למגורים לתקופה קצובה. מנכ"ל החברה אבי דותן אף הצהיר במרץ 2010 שהחברה אמורה לקבל תוך זמן קצר אישור לפעילות מסחרית בשטח. בהמשך, כך אומרות חברות רכב שפועלות במקום, החליטה עיריית רמת השרון לאשר את הפיכת האזור למתחם אחסנה בלבד עם מבנים קלים לתקופה מוגבלת של חמש שנים. אך מאז לא הצליחה העירייה לשנות את הייעוד.

אתמול מסרה העירייה: "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מקדמת בשיתוף הוועדה המחוזית תב"ע נקודתית מתכלה, לשימושים חורגים בהיקף מצומצם. יודגש כי כל בנייה שנערכת במקום, שלא בהתאם לתוכניות או לאישור הוועדה המקומית, דינה להיהרס או להתפנות".

"השוכרים התחייבו לפעול לפי החוק"

לאור ההתפתחויות עולות שתי שאלות. הראשונה - מדוע התב"ע לא שונתה עד היום? בעניין זה ניתן להעריך כי ההחלטה של רמת השרון היא לאשר במתחם בנייה קלה לאחסון בלבד, כדי למזער את המלחמות העתידיות שצפויות לה עם בעלי ושוכרי השטח כאשר תאושר שם בנייה למגורים - שאותה היא מעדיפה בשל ההכנסות הגדולות שצפויות לה ממנה. השאלה השנייה היא מדוע חברות מתעלמות מהתב"ע הקיימת? בעניין זה מסרו אתמול גורמים המכירים את המתחם כי לחברות הובטח שהתב"ע שתשונה תאפשר מסחר בקרוב, דבר שלא קרה.

מחברת פי גלילות נמסר בתגובה: "החברה השכירה חלקים מהמתחם לשוכרים שהתחייבו בהסכם לפעול בו על פי חוק. חלק מהמשוכרים החלו בבנייה שלגביה הוצאו הצווים". מהחברות הרץ ואוטו סנטר נמסר: "אנו פועלים ביחד עם רשויות התכנון השונות ועם חברת פי גלילות כדי לאפשר את פעילותנו באתר".

תגיות